jvc capture kaart -> ben ik genaaid?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb laatst even mijn opa en oma geadviseerd bij het kopen van een digitale filmcamera. het is een JVC camcorder geworden. Toen ik aan de verkoper vroeg ofdat ik 'm via USB op de computer aan kon sluiten zei hij dat dat niet kon, omdat je daarvoor een speciale kaart moest hebben (een jvc pakket), dat ruim 300 piek kostte. Na lang twijfelen toch maar erbij gedaan want digitale camera + computer is toch wel leuk speelgoed >:) .
Komen we thuis, willen we de zooi gaan testen. Eerst netjes de accu opladen etc. en ondertussen de rest uitpakken. Maak ik die "JVC pc video packet" doos open: zit 'r 1 lullig kabeltje (RS232), 1 cd-rom en 1 handleiding bij. Viel me meteen op dat het kabeltje van de camcorder naar serieel (9 polig dus) verliep, dus ik stop 'm daar in en installeer het softwarepakket. Even zoeken naar de camcorder en inderdaad: Camcorder found on com2. helemaal geen aparte kaart dus. Nou ja, maakt niet zoveel uit dacht ik. Beetje spelen met het software pakket leverde al snel het bewijs op waar ik al bang voor was: Serieel is lang niet snel genoeg voor streaming video.:'( Nou zit ik dus met een pakket van 300,- waarmee ik dus niet kan wat ik wilde. :(
Tot overmaat van ramp kwam ik ook nog eens op de camcorder zelf een soort mini-usb aansluiting tegen (firewire?) en daarmee kun je wel streaming video capturen toch?

Nou wil ik dit 'capture pakket' terug brengen naar de winkel, maar kan dat zomaar? En als dat zo is, wat voor kaart moet ik daarvoor in de plaats nemen? (de computer waar 'ie op moet is een p[II 350)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

--->V&B

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Heeft de camera iLink, of Firewire, of IEE1394 ?

Dat lijkt idd op een klein USB achtig plugje.

DAT heb je nodig om videostreams je pjoeter in te krijgen.. Tevens een firewire kaartje nodig (vanaf 130,- ofzo te koop)

Serieel is alleen bruikbaar om foto's over te zetten die je gemaakt hebt..
Voor videobeelden is firewire

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Je zegt dat je je geld terug wilt omdat het geen USB is. Die aansluiting die er wel op zit is waarschijnlijk FireWire, moet je dus een FireWire kaart voor kopen. Dat is volgens mij minder dan 300 piek.

Verwijderd

Gewoon teruggaan en dat pakketje weer inleveren. Volgens de wet zijn ze binnen 8 (?) dagen verplicht het produkt weer aan te nemen omdat het niet beviel. Maar omdat het hier om een verkoper met een verkeerd verhaal ging is die 8 dagen hier niet aan de orde.
Mocht het niet lukken dan wordt het spreken met de bedrijfleider en zo niet dan een geschillencommissie. Want zo te horen heb je iets gekocht op basis van slecht advies en is het dus een probleem van de verkoper.

Een firewire kaart PCI kost zo rond de 175 gulden dus dat is wel veel goedkoper alleen kan zo'n linkkabeltje wel duur zijn. (kan nooit duurder dan 100 piek zijn lijkt me)

Dus laat je niet naaien en ga gewoon terug.

Zou trouwens wel even goed nakijken in de manual van die camera wat voor een connector het nou precies is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een JVC camera komt toch standaard met dat kabeltje, wat je noemt? Daarmee kan je stilstaande beelden op je pc zetten. Er zit ook een kabeltje bij van kleine firewire aansluiting (op camera) naar gewone firewire aansluiting. Even het bijgeleverde Ulead installeren, DVconnect330.exe van Texas Instruments zoeken en grabben maar! Een firewire kaart van Asus kost FL 180,-

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 13:30 schreef dawuss het volgende:
Ik heb laatst even mijn opa en oma geadviseerd bij het kopen van een digitale filmcamera. het is een JVC camcorder geworden. Toen ik aan de verkoper vroeg ofdat ik 'm via USB op de computer aan kon sluiten zei hij dat dat niet kon, omdat je daarvoor een speciale kaart moest hebben (een jvc pakket), dat ruim 300 piek kostte. Na lang twijfelen toch maar erbij gedaan want digitale camera + computer is toch wel leuk speelgoed >:) .
Komen we thuis, willen we de zooi gaan testen. Eerst netjes de accu opladen etc. en ondertussen de rest uitpakken. Maak ik die "JVC pc video packet" doos open: zit 'r 1 lullig kabeltje (RS232), 1 cd-rom en 1 handleiding bij. Viel me meteen op dat het kabeltje van de camcorder naar serieel (9 polig dus) verliep, dus ik stop 'm daar in en installeer het softwarepakket. Even zoeken naar de camcorder en inderdaad: Camcorder found on com2. helemaal geen aparte kaart dus. Nou ja, maakt niet zoveel uit dacht ik. Beetje spelen met het software pakket leverde al snel het bewijs op waar ik al bang voor was: Serieel is lang niet snel genoeg voor streaming video.:'( Nou zit ik dus met een pakket van 300,- waarmee ik dus niet kan wat ik wilde. :(
Tot overmaat van ramp kwam ik ook nog eens op de camcorder zelf een soort mini-usb aansluiting tegen (firewire?) en daarmee kun je wel streaming video capturen toch?

Nou wil ik dit 'capture pakket' terug brengen naar de winkel, maar kan dat zomaar? En als dat zo is, wat voor kaart moet ik daarvoor in de plaats nemen? (de computer waar 'ie op moet is een p[II 350)
ha das inderdaad een stil photo kabeltjes oftewel jlib

dat zit standaard op elke jvc camcorder voor video
heb je of een firewire kaart nodig of een analoge capture kaart zoals de pctv rave of miro dc10

Verwijderd

wat een naaiers zeg! :(
Ik zou gewoon teruggaan en daar zeggen:"ik wil dit pakket weer terugbrengen, want het is niet wat 1 van jullie verkopers zei"
En als ze moeilijk gaan doen vtel jij het hele verhaal, en zijn ze verplicht dat ding terug te nemen :)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 11:17
[onzin mode]Of je genaaid bent kun je merken aan de manier waarop je loopt >:) en nee, ik spreek niet uit ervaring![/onzin mode]

Die uitgang op die camera is inderdaad een FireWire uitgang. Dus kun je een simpel FireWirekaartje kopen voor <200 of een duurdere >1000 die realtime effecten kan renderen.

Succes ermee.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb ff met de camcorder zelf (spiegeltjes!) een paar foto's gemaakt (niet zo goed gelukt :P ) van de aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bvluneven/Forum/cam1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bvluneven/Forum/cam2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bvluneven/Forum/cam3.jpg

is dit firewire, usb of IEE1394?

micheljansen.org

Verwijderd

ehm ja zit er niet gewoon een svhs of composiet output op ?

koop dan voor +/- 250 een pinnacle studio pctv

zit een svhs en composiet ingang op en kan je dus capturen op 30fps
lijkt me voldoende toch ?

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:24
ik GOK dat dat wat je (vaag) laat zien firewire is..

NB:
IEEE1394 = firewire = iLink
(standaardnaam = Sonynaam = Apple naam)

DV-in = digitaal in, geen gekke/supersnelle pc nodig, kwaliteit = '100%'

digitizer (pinnacle etc) is ALTIJD analoog wat betekent: Kwaliteit kan fluctueren (ruis op beeldmateriaal etc). Is ook nog eens qua resources 'veeleisend'

Kortom: 300 terugvorderen en een firewirekaartje kopen..

enkele links:
http://www.ericvandenberg.nl/setups.html
http://members.ams.chello.nl/p.klein2/dv/dv2.htm (kijk bij discussion groups -> jvc)

iOS N3rd

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
ehm ja zit er niet gewoon een svhs of composiet output op ?
Als ik dat wilde dan had ik geen digicam gekocht |:(

micheljansen.org

Verwijderd

haiii

Joh als ik jouw was zou ik gewoon een fire wire kaart + kabel (koste mij 70 piek) halen dan kun je in ieder geval film binnen halen

Je zal alleen wel windows 2000 of me ofzo moeten gaan draaien want met w98 en w98 SE ga je gegarandeerd problemen krijgen....

Ik heb er een hele tijd over gedaan met w98 en het is me nooit goed gelukt..

hij herkende de kaart wel maar de camara niet

Misschien dat het nu wel lukt als je de directX DV patch erbij knalt (weet ik niet)

Maar goed , we kunnen redelijk renderen op een athlon 600 , alleen je moet er niet van verwachten dat het allemaal super vlot gaat

als je dat wilt moet je eerder aan 1500 piek of meer denken...

Ik denk dat je ruim drie keer het geld van de camera kwijt bent wil je een beetje lekker vlot kaartje of reder bak hebben..

Maar ja

het lijkt me stug dat je opa en oma zo snel alles door hebben

Hoi

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De kwaliteit vindt ik overigens wel meevallen. Mpeg2 op een Athlon 1333 en nog blokkering beeld, aargh...

AVI grabben in 352 288 is nog steeds het meest bruikbare, hoger levert ellende met interlacing en verdere kwaliteitsverlies op.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 16:04
Op maandag 02 juli 2001 15:48 schreef davar het volgende:
[...]
NB:
IEEE1394 = firewire = iLink
(standaardnaam = Sonynaam = Apple naam)

[...]
[miereneukmode]

iLink is de sony naam.

[/mierenneukmode]

What a fine day for Science! | Specs

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:24
da zeg ik.. GAMMA :)

iOS N3rd

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op maandag 02 juli 2001 14:53 schreef dawuss het volgende:
Ik heb ff met de camcorder zelf (spiegeltjes!) een paar foto's gemaakt (niet zo goed gelukt :P ) van de aansluiting.
is dit firewire, usb of IEE1394?
Michel, je bent genaaid >:) :(

FireWire = IEEE1394

Als ik jou was zou ik terug gaan, dat lullige 300 piek dure kabeltje terugbrengen, geld terugvragen offcourse, firewire kaart + kabel bij een fatsoenlijke winkel kopen en trouwens dat serieele kabeltje bij je cam eisen, want zoiets hoort er toch bij te zitten :?

• beerns
  • Laatst online: 23-08 09:42

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb zelf ook een JVC Dv camera.
Hier zit een zg. firewire uitgang (bij mij ook een ingang af fabriek, mocht die er bij jou niet opzitten is dat via een softwarematige update mogelijk om die te enablen) op voor het opnemen van bewegende beelden op je pc. Die kabel die er standaard bij zit is puur en alleen voor stilstaande beelden. Dit worden ook wel foto's (lol) genoemd. Daarvoor zit dat pakket Multimedia Navigator erbij. (wat trouwens erg slecht is)

Ik zou zowiezo terug gaan met je usb dinges. Heb je weinig aan. Ik zou je adviseren om een Pinnacle DV Studio pakket aan te schaffen. Dit is een firewire kaart met een softwarepakket van Pinnacle. (zeer goed, zie ook diverse reviews in de bladen/ op sites) Ben je al met al 325 piekkies kwijt.
Dit werkt onder win98se/ME/2000. Niet onder win95 en win98, helaas.

succes met je keuze

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
wat voor kabeltje hoort er standaard bij te zitten dan? die seriele moest je betalen hoor.

het is maar een pII 350, maar hij hoeft geen realtime effecten te kunnen renderen. 640x480 resolutie bewegende beelden, gaat dat lukken?

micheljansen.org

• beerns
  • Laatst online: 23-08 09:42

beerns

it is I, Leclerc

seriele betalen??? O, misschien dat het een goedkopere type is, waar ze bespaart hebben op de kabels. Ik kreeg een dv kabel,seriele kabel +alle kabels om het ding op tv aan te sluiten.
vreemd indeed
edit/ oeps vergeten....resolutie;
mmm. ik deed eerst de videobewerking op een PIII 500/128 mb en nu op een atlon1200/512. Het verschil is erg groot en 640 bij 480 is erg veel voor een 350 hoor. Dat gaat voor een filmpie van 5 min (=realtime avi ong. 5X400mb) flink wat tijd duren.
Wat mij ook opviel is dat videodub4 (gratiz= om er divx van te maken) met die 500 het NIET om aan te zien en nu gaat het perfect.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Volgens de computer shop hier is het GEEN Firewire, maar 'DV' van JVC. het is overigens een jvc GR-DVL150 camcorder.

micheljansen.org

• DJSmiley
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op donderdag 05 juli 2001 20:38 schreef dawuss het volgende:
Volgens de computer shop hier is het GEEN Firewire, maar 'DV' van JVC. het is overigens een jvc GR-DVL150 camcorder.
huh?? vage pjoetershop dan..
DV is tegenwoordig gewoon een standaard, merkonafhankelijk.. Zelfde als een USB van Philips... USB is ook gewoon standaard, merk onafhankelijk

Naja, koop gewoon simpel kaartje, en probeer :)

Zoals al vermeld in een van de replies hierboven: Voor Win9x is een DV patch verkrijgbaar.

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=28377

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Dat is een iLink poortje. Wat door SONY ook iLink genoemd wordt (zit namelijk ook op mijn PS2). Je moet d'r gewoon zo'n kaartje voor kopen, kost minder dan 300 piek idd.
Ik kreeg trouwens die seriele kabel bij de (JVC) camera!!!
Dus terugbrengen dat kabeltje!!

|Specs|

• RRX
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op dinsdag 03 juli 2001 14:02 schreef dawuss het volgende:
wat voor kabeltje hoort er standaard bij te zitten dan? die seriele moest je betalen hoor.

het is maar een pII 350, maar hij hoeft geen realtime effecten te kunnen renderen. 640x480 resolutie bewegende beelden, gaat dat lukken?
Je harde schijf moet ook snel genoeg zijn, anders geeft ie een foutmelding _ik_kan_het_weten_

mijn T.net systeemspecspagina

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
DV =! firewire?
waar koop je zo'n kaartje?

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Miro Studio DV (firewire aansluiting) is fl 329,- Deze kaart is incl. kabels voor DV naar de firewire
doen?

en kan ik dan zeker wel video transferen naar de computer? (als het moet heb ik nog een duron 950 tot m'n beschikking >:) )

micheljansen.org

Pagina: 1