Meer filters bij netwerkswitches

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Managed switches hebben vaak een hele bups aan ondersteunde features, momenteel staan die allemaal als een verhaaltje opgesomd onder Overig -> Bijzonderheden.
Wellicht is het de moeite waard om een paar extra filters toe te voegen als:
- Aantal SFP (1Gb) slots - 0...n
- Aantal SFP+ (10Gb) slots - 1...n
- Fanless - Ja/Nee
- IGMP snooping - Ja/Nee
- Management via - Web/CLI/Client
- Link Aggregation - Ja/Naa
- Port Mirroring - Ja/Nee
- Cable Diagnostics - Ja/Nee
- Loop Prevention - Ja/Nee
- STP ondersteuning - Ja/Nee (of checkboxes met verschillende protocollen)

Bovendien wellicht bij Power-over-Ethernet-type de optie "passive" toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Move --> MF

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:09

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het toevoegen van extra specificaties en filters kan toch gedaan worden door de mensen van het Pricewatch content team? Geen extra feature voor nodig zviw.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37

crisp

Devver

Pixelated

Dat mag inderdaad gewoon in Pricewatch :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

TommyboyNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:50:
Managed switches hebben vaak een hele bups aan ondersteunde features, momenteel staan die allemaal als een verhaaltje opgesomd onder Overig -> Bijzonderheden.
Wellicht is het de moeite waard om een paar extra filters toe te voegen als:
- Aantal SFP (1Gb) slots - 0...n
- Aantal SFP+ (10Gb) slots - 1...n
- Fanless - Ja/Nee
- IGMP snooping - Ja/Nee
- Management via - Web/CLI/Client
- Link Aggregation - Ja/Naa
- Port Mirroring - Ja/Nee
- Cable Diagnostics - Ja/Nee
- Loop Prevention - Ja/Nee
- STP ondersteuning - Ja/Nee (of checkboxes met verschillende protocollen)

Bovendien wellicht bij Power-over-Ethernet-type de optie "passive" toevoegen?
Het aantal SFP-ports specificeren is iets wat ik al langer wil doen, ik ga hier binnenkort wat tijd voor vrijmaken. De rest kan ik onder een grotere spec zetten met checkboxjes per optie. Nog meer wensen als ik toch bezig ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Het aantal SFP-ports specificeren is iets wat ik al langer wil doen, ik ga hier binnenkort wat tijd voor vrijmaken. De rest kan ik onder een grotere spec zetten met checkboxjes per optie. Nog meer wensen als ik toch bezig ben?
Goed om te horen! Het enige dat ik me nog kan bedenken is SNMP ondersteuning en aantal ondersteunde VLANs, verder heb ik in mijn startpost mijn fantasie al flink uitgewrongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:12
Ik had zojuist ontdekt dat indien ik filter op switches met 10gbit-aansluitingen momenteel ook switches getoond worden met enkel een 10gbit uplink en verder 1gbit aansluitingen.

Ik hoop hier aan te kunnen sluiten gezien jullie het hier al over netwerkswitch-filters hadden. Zou de poortselectie NIET de uplink mee kunnen wegen? daar is immers als een apart filter voor.

Mijn specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Annihlator schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:09:
Ik had zojuist ontdekt dat indien ik filter op switches met 10gbit-aansluitingen momenteel ook switches getoond worden met enkel een 10gbit uplink en verder 1gbit aansluitingen.

Ik hoop hier aan te kunnen sluiten gezien jullie het hier al over netwerkswitch-filters hadden. Zou de poortselectie NIET de uplink mee kunnen wegen? daar is immers als een apart filter voor.
Dat is een van de dingen die ik tegen die tijd wil aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Naast een hele dikke +1 voor apart filteren van 10 Gbps uplink ports tov de andere poorten, zouden de volgende filters niet misstaan:
  • Trunking
  • 802.1Q VLAN
  • Kabeldiagnose
  • Loop Prevention
  • Support jumbo frames.
  • 802.1p (QoS)
  • Green power (power-reductie per poort)
  • Losse voeding of ingebouwd

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik wil dit topic weer even een schop geven. Ik zit nu te balen dat mijn huidige managed switches geen SNMP spreken (had ik toch beter onderzoek moeten doen...). Momenteel zou dat filter mij érg goed uitkomen ;)
Is er iets dat ik kan doen om te helpen, of zal ik moeten wachten totdat @Glaanie een gaatje in zijn agenda heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

TommyboyNL schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:32:
Ik wil dit topic weer even een schop geven. Ik zit nu te balen dat mijn huidige managed switches geen SNMP spreken (had ik toch beter onderzoek moeten doen...). Momenteel zou dat filter mij érg goed uitkomen ;)
Is er iets dat ik kan doen om te helpen, of zal ik moeten wachten totdat @Glaanie een gaatje in zijn agenda heeft gevonden?
Suggesties mag je altijd doen, helaas komt er de komende tijd geen gaatje vrij in mijn agenda voor zo'n relatief grote taak voor een categorie die niet hoog in de prioriteitenlijst staat. Helaas, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Glaanie schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:38:
[...]

Suggesties mag je altijd doen, helaas komt er de komende tijd geen gaatje vrij in mijn agenda voor zo'n relatief grote taak voor een categorie die niet hoog in de prioriteitenlijst staat. Helaas, maar het is niet anders.
Bedankt voor de snelle reactie. Jammer dat je er niet aan toe komt, ik merk het wel wanneer het zo ver is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Zijn er aantal gewenste filters niet te bundelen onder managed of layer 3?

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 25-05-2017 19:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1