Toon posts:

Tweakaholische Intelligentie: bewerkbare gesloten discussies

Pagina: 1
Acties:
  • 1.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het een informaticus betaamt kritisch op informatie te zijn impliceert dit dat je dat ook moet kúnnen zijn!
Via verhoging van eigenaarschap van alle postings zelf-gecreëerde informaties onder professionelere controle:
Stimulerende kennisgroepinvesteringen met als beloning minder meelezers dankzij informatieverfijningsopties.
Discussieheropening na zinvolle verbetering en stimulerend voor twijfelaars wanneer uit schrik weggekladderd.
Ingelogde gebruikers zouden revisies van degenen die deze karma-functionaliteit ontgrendelen kunnen keuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:22

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Wut?
Probeer je verhaal eens in lekentaal uit te leggen, want hier valt naar mijn idee geen touw aan vast te knopen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorstel voor een optie om postings achteraf te verbeteren omdat je slotjes van te voren niet kunt anticiperen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:12:
Ik stelde de verbetering uit de titel voor omdat (eigen aan fora) slotjescultuur toch al een standaard gegeven is.
Je probeert dus het beleid aan de kaak te stellen door moeilijke woorden te gebruiken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers laat een kans liggen. Het zou betere controle op informatie opleveren. Tevens gratis vorm van SEO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik denk dat ie zijn berichten wil bewerken nadat een topic gesloten is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Señor Sjon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:28:
Met als gevolg dat het topic weer open kan. Zo lees ik het in ieder geval.

Beste Bram,
Slotjes zijn er om een uit de hand gelopen topic te sluiten. We gebruiken ze ook om een topic dat niet voldoet aan de richtlijnen te sluiten om het uit de hand te lopen voor te zijn.

Mijn inziens heb je altijd de mogelijkheid om een verbetering te doen op het topic, na overleg met de acterende moderator. Hij / zij kan het topic weer openen zodat jij de voorgestelde verbetering door kan voeren. Dit is bij mij - in de afgelopen 10 jaar dat ik moderator ben op Tweakers - misschien 10 keer voor gekomen

Gesloten topics weer in een semi-open modus plaatsen lijkt me niet wenselijk omdat wij als moderator dan ook de aangepaste topics weer moeten beoordelen.

Daarnaast zou het fijn zijn als je probeert wat minder wollig te communiceren. Het zorgt alleen voor onnodige onduidelijkheid.

Modbreak:Ik heb wat onnodige posts verwijderd. Het is hier geen huiskamer

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 14-12-2016 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:12:
Voorstel voor een optie om postings achteraf te verbeteren omdat je slotjes van te voren niet kunt anticiperen.
Zeg dat dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic leest als een belastingbrief. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:28:
Ze nog onduidelijker maken? :+

Zoals Equator al aangeeft, dit komt zo sporadisch voor dat het geen feature hoeft te worden. En we zouden dan eerder mensen krijgen die hun sporen willen uitwissen, dat komt een stuk vaker voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:13:
Dit topic leest als een belastingbrief. 8)7
Volgens mij heeft hij het door Google Translate gehaald, want kan hier geen kaas van maken.

Voor mijn gevoel heeft het geen nut om een topic te bewerken als het al gesloten is. Neem dan gewoon even contact op met een modje om te bespreken wat je met het topic zou willen. Moderator kan dan beslissen of het zinvol is om verder te gaan. Topic zit dan ook niet voor niets op slot ;)

Tevens wordt het voor de lezer en voor de moderators onduidelijk. De lezer leest dan een verhaal wat niet aansluit op de discussie, en moderators hebben geen overzicht meer. :)

Misschien kan de TS zijn post alvast verbeteren, vóórdat er een slotje op gaat :P

[ Voor 6% gewijzigd door oohh op 16-12-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Berichten al dan niet kunnen wijzigen na het sluiten van een topic is eerder een beleidskeuze dan een technische. We gaan echt niet toestaan dat mensen door slotjes heen hun posts nog aan kunnen passen zonder tussenkomst van een moderator, dat is een garantie voor problemen. Krijg je ineens spammers die dagen nadat hun topic op slot gaat nog even vrolijk hun spamlink weer terugzetten en dergelijken. Als je écht om wat voor reden dan ook je post gewijzigd wil hebben na een slotje dan hoef je maar contact op te nemen met een moderator en dan regelt die het voor je.

*geanonimiseerd*: doe asjeblieft wat aan je taalgebruik. Je bent er vaker op aangesproken, maar je krijgt het nog steeds niet voor elkaar om begrijpelijk over te komen. Je verwart mensen enorm en je lokt daarmee keer op keer weer slechte reacties uit. Dat moet nou écht een keer ophouden, dat wollige taalgebruik van je is nergens voor nodig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.