Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-02-2022
Goeiemiddag allemaal,

Ik heb even een vraagje ivm internet & routers.

Ik heb beneden een DLINK DIR 615 router staan die het altijd goed deed, had hier nooit problemen mee met slechte verbinding of dergelijke.

Sinds kort heeft mijn vader een nieuw toestel gekocht voor op de tv die ook gebruik maakt van internet, dus met een kabel naar de router, nu merk ik dat sinds dit toestel aangesloten is op de router, ik geen goeie internetverbinding boven meer heb.Ik maak gebruik van powerline adapters en deze werkten altijd super tot wanneer mijn vader dit toestel in gebruik nam, sindsdien is mijn verbinding niet meer zoals het was

Als eerste heb ik zelf al wat opzoekwerk gedaan en heb ik opgemerkt dat deze router een heel goedkope is en dus waarschijnlijk niet zo sterk is.. (een snelheid tot 300mb/s)

Wij zelf hebben het basis internet pakket van Telenet. hierbij hebben we een Downloadsnelheid:van 30 Mbps en een Uploadsnelheid van 3 Mbps, wat dus altijd voldoende was tot het toestel in huis kwam..

Volgens mij is het internet die we nu hebben dus overbelast.. en zou dit probleem graag verhelpen, maar hoe kan ik dit probleem dus het best verhelpen ?
Een nieuwe router kopen die een hogere snelheid heeft?
Of ons pakket in Telenet upgraden naar Internet Fiber 100 ??
Of misschien zelfs andere powerline adapters ??

Ikzelf denk dat de router toe is aan vervangen en dat we hier een betere router in de plaats zetten, maar wou even jullie advies horen vooraleer ik kosten ga maken.

Alvast bedankt voor de hulp !

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Router vervangen. Ze gaan niet eeuwig mee, en ook als ze niet defect zijn haalt de rest ze in en dan krijg je dus dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
KhayzR schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:36:
Sinds kort heeft mijn vader een nieuw toestel gekocht voor op de tv die ook gebruik maakt van internet, dus met een kabel naar de router, nu merk ik dat sinds dit toestel aangesloten is op de router, ik geen goeie internetverbinding boven meer heb.Ik maak gebruik van powerline adapters en deze werkten altijd super tot wanneer mijn vader dit toestel in gebruik nam, sindsdien is mijn verbinding niet meer zoals het was
Wat voor toestel?

300mbps is alleen voor draadloos. (Theoretisch)
Router zelf is bekabeld gewoon gigabit, dus niet verouderd.
Zie dat het 100mbps is. Zou inderdaad een nieuwe aanraden. Tegenwoordig zijn alle routers met gigabit poorten, dus veel snellere doorvoer.

Welke powerline adapters heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door Clavis op 14-12-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:29
Kabel trekken naar de pc en dan weer testen.
Kan ook gewoon zijn dat dat nieuwe apparaat een enorm smerig signaal op het stroomnet zet en dat de powerline adapters daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Werkt het nieuwe toestel ook met powerline adapters? Dan zal daar je probleem liggen.
Hoe dan ook, powerline zo snel mogelijk vervangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
Clavis schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:40:
[...]

Wat voor toestel?

300mbps is alleen voor draadloos. (Theoretisch)
Router zelf is bekabeld gewoon gigabit, dus niet verouderd.
Zie dat het 100mbps is. Zou inderdaad een nieuwe aanraden. Tegenwoordig zijn alle routers met gigabit poorten, dus veel snellere doorvoer.

Welke powerline adapters heb je?
Mxq Pro android box is het toestel dat hij gekocht heeft.

Ik heb de Devolo dLAN 500 power adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
Wat bedoel je met "niet meer zoals het was" heb je hier ook getallen bij? Waar merk je het aan?
Continue of incidenteel?

Hoe is je netwerk opgebouwd? Korte schets van gebruikte apparaten en infrastructuur?
Wat doet hij met de androidbox? Downloaden/films streamen?

Het probleem ligt waarschijnlijk bij je netwerk en niet bij je internetverbinding.

[ Voor 36% gewijzigd door Lumics op 14-12-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
Tsurany schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:42:
Werkt het nieuwe toestel ook met powerline adapters? Dan zal daar je probleem liggen.
Hoe dan ook, powerline zo snel mogelijk vervangen.
De android box is gewoon met een internetkabel rechtstreeks met de router verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
KhayzR schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:47:
[...]

Mxq Pro android box is het toestel dat hij gekocht heeft.

Ik heb de Devolo dLAN 500 power adapters.
Met Kodi?

Kan zomaar dat als hij een film gaat "downloaden" met Quasar of een torrentstream addon, hij je verbinding dicht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
Clavis schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:49:
[...]

Met Kodi?

Kan zomaar dat als hij een film gaat "downloaden" met Quasar of een torrentstream addon, hij je verbinding dicht trekt.
Met Kodi inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
De boosdoener zal het Internetverkeer zijn van de MXQ Pro, verwacht ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zal hij waarschijnlijk inderdaad illegaal films streamen. Dan is upgraden naar glasvezel een goed idee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
Lumics schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:47:
Wat bedoel je met "niet meer zoals het was" heb je hier ook getallen bij? Waar merk je het aan?
Continue of incidenteel?

Hoe is je netwerk opgebouwd? Korte schets van gebruikte apparaten en infrastructuur?
Wat doet hij met de androidbox? Downloaden/films streamen?

Het probleem ligt waarschijnlijk bij je netwerk en niet bij je internetverbinding.
Ikzelf merk het aan als ik bv steam open, ik soms direct de melding krijg dat er geen internetverbinding aanwezig is of als ik wat aan het spelen ben dat niet alles meer loopt zoals het voor de komst van de anroid box deed, ik krijg precies kleine haperingen in het spel terwijl mijn ping en fps wel goed zijn..

Vanuit de router vertrekt :
een internetkabel naar de computer beneden.
een internetkabel naar de android box
een internetkabel naar mijn powerline adapters

Boven gaat mijn powerline adapter met een internetkabel naar de computer boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
Jumpman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:53:
De boosdoener zal het Internetverkeer zijn van de MXQ Pro, verwacht ik.
Wat is hiervoor de beste oplossing dan? een sterkrere router aanschaffen of mijn telenet pakket veranderen naar Fiber100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
KhayzR schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:58:
[...]

Wat is hiervoor de beste oplossing dan? een sterkrere router aanschaffen of mijn telenet pakket veranderen naar Fiber100?
Router, liefst een met flink wat geheugen en cpu snelheid, voor al je connecties als je kodi gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 14-12-2016 15:00 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Of allebei, je internet en je router upgraden :-)

http://www.routercenter.n...199741/beste-routers.html

[ Voor 62% gewijzigd door Clavis op 14-12-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 21:43
Ik denk dat je moet uitzoeken waar de bottleneck zit. 30Mbps is niet heel veel ,dus het lijkt me sterk dat je router daar problemen mee heeft. Aangezien je alles bekabeld hebt aangesloten, ligt het niet aan de wifi.

Wat wel zou kunnen is dat de Android box veel bandbreedte gebruikt door bv download of uploaden, waardoor andere gebruikers weggedrukt worden. Dan helpt een snellere verbinding (evt in combinatie met een snellere router).

Een ander bekend euvel is torrent. Torrent clients gebruiken doorgaan heel veel verbindingen, waardoor NAT routers het zwaar kunnen krijgen als ze niet snel genoeg zijn.

Een derde optie is dat het aan je powerline verbinding ligt. Probeer je PC eens direct met een netwerkkabel op de router aan te sluiten, en kijk of het probleem er dan nog is.

het feit dat je ping OK is, impliceert dat je wel gewoon verbinding hebt overigens.

PS
wat is een Internetkabel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
borft schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:03:
Ik denk dat je moet uitzoeken waar de bottleneck zit. 30Mbps is niet heel veel ,dus het lijkt me sterk dat je router daar problemen mee heeft. Aangezien je alles bekabeld hebt aangesloten, ligt het niet aan de wifi.

Wat wel zou kunnen is dat de Android box veel bandbreedte gebruikt door bv download of uploaden, waardoor andere gebruikers weggedrukt worden. Dan helpt een snellere verbinding (evt in combinatie met een snellere router).

Een ander bekend euvel is torrent. Torrent clients gebruiken doorgaan heel veel verbindingen, waardoor NAT routers het zwaar kunnen krijgen als ze niet snel genoeg zijn.

Een derde optie is dat het aan je powerline verbinding ligt. Probeer je PC eens direct met een netwerkkabel op de router aan te sluiten, en kijk of het probleem er dan nog is.

het feit dat je ping OK is, impliceert dat je wel gewoon verbinding hebt overigens.

PS
wat is een Internetkabel? ;)
Netwerkkabel mijn excuses :9

De beste optie is dus gewoon zowel de router vervangen en overgaan naar Fiber 100 lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
KhayzR schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:07:
[...]

Netwerkkabel mijn excuses :9

De beste optie is dus gewoon zowel de router vervangen en overgaan naar Fiber 100 lijkt mij ?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
Oke, dan gaan we daar eens werk van maken,

Bedankt voor de snelle en duidelijke hulp iedereen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KhayzR schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:19:
[...]

Oke, dan gaan we daar eens werk van maken,

Bedankt voor de snelle en duidelijke hulp iedereen !!
Stap eerst over, grote kans dat je gelijk een nieuwe router krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Ik zou eerst de router doen, daar heb je op de nieuwe provider ook wel wat aan, want van een provider krijg je vaak ook een beestje die niet erg lekker is, (ik vind het nogal een drastisch advies om naar fiber te gaan 30mbit is voldoende voor de taken die jij doet af en toe)
Als je internet in-klapt is het vaak aan de upload te wijten en met 3mbit up moet het allemaal wel willen, kijk even hoe je upload is op dat moment, fiber is mooi maar dat heeft deze beste man nog niet nodig, zit ook weer een prijskaart aan namelijk

[ Voor 31% gewijzigd door Mel33 op 14-12-2016 15:37 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Ik weet niet of je bij Kodi het aantal gelijktijdige verbindingen en uploadsnelheid in kunt stellen.

Als dat het geval is begrens dan het aantal gelijktijdige verbindingen op 50 en de upload op maximaal 2/3 van de uploadsnelheid van je verbinding instellen. Is dat stabiel dan kun je eventueel je aantal gelijktijdige verbindingen verhogen. Ik noem het ook wel QoS door sociale afstemming; het heeft zich bewezen in een studentenhuis. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 18:18
Je kan op de korte termijn het aantal connecties voor peer to peer verlagen. Op de lange termijn zou je je Internet kunnen versnellen, waar je dan vanzelf een router bij krijgt (in bruikleen).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Tsurany schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:26:
[...]

Stap eerst over, grote kans dat je gelijk een nieuwe router krijgt.
Dit. Telenet promoot actief hun home gateways, voor de geavanceerde gebruiker niet interessant vanwege de beperkte settings, maar in dit geval lijkt me dat een prima oplossing. De specificaties van die HGWs zijn in elk geval stukken beter dan die van je oude D-Link.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mell33 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:33:
Ik zou eerst de router doen, daar heb je op de nieuwe provider ook wel wat aan, want van een provider krijg je vaak ook een beestje die niet erg lekker is, (ik vind het nogal een drastisch advies om naar fiber te gaan 30mbit is voldoende voor de taken die jij doet af en toe)
Als je internet in-klapt is het vaak aan de upload te wijten en met 3mbit up moet het allemaal wel willen, kijk even hoe je upload is op dat moment, fiber is mooi maar dat heeft deze beste man nog niet nodig, zit ook weer een prijskaart aan namelijk
Het gaat om torrents, grote kans dat de upload de boosdoener is. Juist met fiber heb je daar veel meer ruimte.
En waarom hardware aanschaffen voor je weet wat de provider levert? De apparatuur van KPN bijvoorbeeld is meer dan prima, daar zal echt geen probleem in zitten.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:30

FreakNL

Well do ya punk?

Trek dat Android ding er dan eens een dag uit, dan weet je iig zeker dat het daaraan ligt.. (voordat je allerlei dingen gaat kopen/vervangen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Eerst diagnose, dan pas in termen van oplossingen gaan denken.

Als het over torrents gaat, beperkt upload tot max 1/2 van de uploadbandbreedte van je verbinding en connections tot 50 ofzo. Merk je nauwelijks in torrentperformance, maar verhindert vrijwel alle impact op verbinding voor rest gebruikers. Stuk goedkoper dan meer hardware kopen of snellere verbinding nemen, zeker gezien beide alsnog door onbeperkte upload en connections onderuit gehaald kunnen worden :o

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 15-12-2016 14:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
Beste

Even een update hierover :
Ons internetpakket is verhoogd naar Fiber100, hierbij hebben we van Telenet zelf een nieuwe router bijgekregen,
Surfen gaat goed nu, maar toch heb ik nog altijd dezelfde problemen als hiervoor, Steam die dus soms aangeeft dat ik geen stabiele verbinding heb, de haperingen zijn er nog steeds tijdens het gamen terwijl ik toch een goeie FPS en ping heb, deze haperingen zijn er niet als ik bv single player speel..
Verder merk ik wel op dat mijn power adapter boven een apart geluid maakt als mijn computer niet aanstaat, weet niet of dit hier iets mee te maken heeft of niet..
Als mijn computer uit staat gaat het LED van de poweradapter pinken en hiermee gaat een soort fluitsignaal mee synchroon. Als het LED dus niet brand hoor ik dat geluid, en als hij dan pinkt dan stopt het geluid even, als mijn computer aan staat heb ik hier geen last van..

Verder nog even een vraagje : Dit probleem heb ik ook zelfs al bekijkt mijn vader geen films of series via de Android box, maar deze zit wel altijd ingeplugt. Kan het dan dat deze er toch nog voor zorgt dat ik slechte verbinding boven heb terwijl hij eigenlijk alleen zit aangesloten op de router, maar niet gebruikt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KhayzR schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:44:
Beste

Even een update hierover :
Ons internetpakket is verhoogd naar Fiber100, hierbij hebben we van Telenet zelf een nieuwe router bijgekregen,
Surfen gaat goed nu, maar toch heb ik nog altijd dezelfde problemen als hiervoor, Steam die dus soms aangeeft dat ik geen stabiele verbinding heb, de haperingen zijn er nog steeds tijdens het gamen terwijl ik toch een goeie FPS en ping heb, deze haperingen zijn er niet als ik bv single player speel..
Verder merk ik wel op dat mijn power adapter boven een apart geluid maakt als mijn computer niet aanstaat, weet niet of dit hier iets mee te maken heeft of niet..
Als mijn computer uit staat gaat het LED van de poweradapter pinken en hiermee gaat een soort fluitsignaal mee synchroon. Als het LED dus niet brand hoor ik dat geluid, en als hij dan pinkt dan stopt het geluid even, als mijn computer aan staat heb ik hier geen last van..

Verder nog even een vraagje : Dit probleem heb ik ook zelfs al bekijkt mijn vader geen films of series via de Android box, maar deze zit wel altijd ingeplugt. Kan het dan dat deze er toch nog voor zorgt dat ik slechte verbinding boven heb terwijl hij eigenlijk alleen zit aangesloten op de router, maar niet gebruikt word?
De androidbox zal in 99% van de gevallen geen netwerkactiviteit hebben, buiten de normale update's
Die dingen zijn ( vanwege de prijs ) niet meer dan een opgevouwen tablet in een doosje ;)

Misschien moet je jouw 'handelingen' uitvoeren die je normaal doet met je PC, maar dan een keer aangesloten met een netwerkkabel.

* FreshMaker denkt dat de powerline op instorten staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhayzR schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:44:
Ik denk dat die Mxq Pro android box een beroerde schakelende voeding heeft, die zo'n troep uitstraalt dat die powerline verbinding (ook al zo'n troep uitstralend procédé) daardoor verstoord wordt. Dan zou de verbinding weer OK moeten zijn als je de stekker van die Mxq Pro box eruit trekt (dus uit het stopcontact hè).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
dion_b schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:44:
Idd. Eerst diagnose, dan pas in termen van oplossingen gaan denken.
Eerst een diagnose!!! Voordat je nog meer tijd en geld kwijt bent.
Probeer eerst de oorzaak te vinden zoals dion aangeeft.

Is het wel de Android Box?
Trek die Android Box los van het netwerk en kijk of je de problemen wel of niet hebt.
Sluit die Android Box weer aan en kijk of je de problemen wel of niet hebt.

Zijn het de Devolo's?
Sluit de PC eens via een (lange) kabel aan.

[ Voor 1% gewijzigd door kwakzalver op 19-12-2016 15:45 . Reden: Typo....bedoelde !!! en niet ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kwakzalver schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:07:
[...]

Eerst een diagnose? Voordat je nog meer tijd en geld kwijt bent.
Probeer eerst de oorzaak te vinden.
Eeh, diagnose is niets anders dan oorzaak vinden 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1