Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stevige laptop voor werk/games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Ik wil de laptop zowel voor werk als voor games gebruiken en ben op zoek naar een meer high-end model. Voor mijn werk moet ik veel grote programmas compilen en vaak ook stevige simulaties en dergelijke draaien. Dus ik leg hier graag de focus op CPU, geheugen, een snelle ssd ed. Games zou ik natuurlijk ook goed willen kunnen draaien, al hoef ik niet perse de allerzwaarste games op ultra te kunnen spelen. De videokaart mag dus wel ietsje onder de beste zitten als dat veel in prijs scheelt.

Een redelijk schem en speakers zijn ook wel een pre, maar hier hoeft de focus ook niet op te liggen. Ik heb liever wel dat het scherm ~17 inch is.

Omdat ik deze laptop dus ook op werk gebruik, zou het prettig zijn als de laptop er redelijk neutraal uitziet en dat de fan niet al te veel herrie maakt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 2000 euro, natuurlijk liever iets aan de lage kant, maar tot een max van zo'n 2200 valt het nog te overzien.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik sjouw deze wel steeds mee naar het werk (op de fiets) en gebruik hem soms op schoot, dus heb ik hier wel de voorkeur voor wat kleiner en lichter. Maar ja dat zijn er natuurlijk niet veel onder de high-end toestellen van 17 inch. Redelijke accuduur is mooi maar ook niet echt nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb nog niet echt wat op het oog. Eerder heb ik een BTO gehad, die toch wat tegenviel, dus liever niet in die hoek.

Verwijderd

Ik zou dan eerder voor de variante gaan met een 1060 kaart. Aangezien deze een stuk beter is en ook in je budget valt.

pricewatch: HP Omen 17-w110nd

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:50:
Ik zou dan eerder voor de variante gaan met een 1060 kaart. Aangezien deze een stuk beter is en ook in je budget valt.

pricewatch: HP Omen 17-w110nd
Mee eens, een GTX 1060 presteert veel beter dan de voorgaande generatie en zal een stuk langer meegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, klinkt inderdaad wel goed die met de 1060 er in. Prijs en gewicht vallen daarbij reuze mee.
De grootte van de ssd kaart valt me alleen wat tegen. Zit toch liever tegen de 500 aan omdat ik veel gebruik maak van wat grote software (virtual machines etc). Zijn er nog verder vergelijkbare modellen die dat wel hebben?

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:48:
Hmm, klinkt inderdaad wel goed die met de 1060 er in. Prijs en gewicht vallen daarbij reuze mee.
De grootte van de ssd kaart valt me alleen wat tegen. Zit toch liever tegen de 500 aan omdat ik veel gebruik maak van wat grote software (virtual machines etc). Zijn er nog verder vergelijkbare modellen die dat wel hebben?
Je kan altijd de SSD vervangen voor een grotere. Dat is geen probleem.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Meestal heb je in die laptops ook wel ruimte voor gewoon een extra SSD, die kun je er gewoon bijprikken zogezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Hamza schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:55:
[...]

Je kan altijd de SSD vervangen voor een grotere. Dat is geen probleem.
Neem aan dat dat dan op eigen initiatief moet en dat hp dat niet voor me zal doen?

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:13:
[...]

Neem aan dat dat dan op eigen initiatief moet en dat hp dat niet voor me zal doen?
Yup, het is by the way niet zo moeilijk :p

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Verwijderd

De eerst volgende laptop met gelijkwaardige specs of beter en een 500gig ssd zal rond de 800 euro in prijs schelen. Ik denk dat er best een computer zaak is die het voor minder doe, mocht je het zelf niet zien zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is dat prijsverschil zo groot? Ik zag zelfs dat het model wat hier genoemd werd zonder die 1060 r een had.

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-11 12:10
Ik weet niet hoe de HP Omen line vandaag der dag presteert qua bouwkwaliteit, maar ik heb een paar HP laptop's gezien die van ellende uit elkaar vallen en als ze dat niet doen, dan gaat de CPU fan er wel aan. Dat ding word ontiegelijk heet, of maakt ontzettend veel lawaai.

Als je graag wil gamen en een 17" scherm wil hebben dan denk ik dat je de meeste kans hebt bij MSI, Asus of een Dell Alienware. Een specifiek model kan ik niet aanraden, vooral niet bij Asus en MSI aangezien hun relatief veel 17 inch laptops hebben. Ook kun je wachten voor de nieuwe Lenovo laptop's zodra ze de 10-series update hebben gekregen.

Alienware's zijn zwaarder aangezien de behuizing gedeeltelijk aluminium is, terwijl Asus en MSI vooral een combinatie of alleen plastic gebruiken. Betreffende Alienwares en MSI heb ik geen ervaring, alleen heb ik een Asus Gaming laptop gehad (ook 17 inch) en terwijl dat ding ontiegelijk zwaar was, was het ook gebouwd als een werkelijke tank.

Als je niet per sé een 17 inch wil kun je ook denken aan een 15 inch laptop zoals de XPS 15, die heel licht is en toch nog wel een redelijke GPU onder de motorkap heeft. Zeker als de XPS 15 een refresh krijgt met de 1050/1060, dan kan dit nog wel eens in het thema van "Zakelijk en krachtig" liggen ;). Dan kun je hem op het werk aansluiten op een grotere monitor, nog vele malen groter dan 17 inch.
Pagina: 1