Ander abonnement incl. 4G en hogere datalimiet (KPN / Vod)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Sinds oktober 2016 heb ik mijn Lumia 925 ingeruild voor een Lumia 950. Sindsdien lukt het mij niet meer om binnen mijn huidige Vodafone SO Bel + SMS + Web-2 400 abbo te blijven. Dit abonnement heeft een 1GB datalimiet.

Doordat ik het buitengebied woon (Markelo) heb ik van vroeger uit eigenlijk alleen maar de opties gehad tussen Vodafone en KPN. Dit om thuis tenminste binnen ook bereikbaar te zijn, wellicht zijn de andere providers wat verbeterd ten opzichte van enkele jaren geleden, maar het meeste vertrouwen heb ik toch in deze twee partijen.

Nu ben ik vooral op zoek naar wat het beste en goedkoopste abonnement zou zijn indien ik ga verlengen. Na mijn 'onderzoek' lijkt dit de volgende opties te zijn

KPN: 5 GB Onbeperkt bel/sms € 30
Vodafone F&F: 5 GB 150 bel onbeperkt sms € 21

Nu hebben we momenteel nog een ander mobiel abonnement op hetzelfde huisadres en tevens een internet abonnement op dit huisadres. Met KPN compleet verkrijg je dan € 5 korting + verdubbeling van je data:

KPN: 10 GB onbeperkt bel/sms € 25

Echter krijgen we volgend jaar glasvezel en stappen we tenminste voor 1 jaar over naar Caiway. Mogelijk ben ik daardoor weer mijn voordeel van KPN compleet kwijt.

Ik ben best tevreden over Vodafone en zij lijken ook de beste aanbieding te hebben, echter wil ik niet overhaast zomaar mijn abbo verlengen:

- Zijn er wellicht abbo's van Vodafone / KPN welke beter geschikt zijn
- Valt KPN compleet voordeel volledig weg indien we nog maar twee mobiele abonnementen op het adres hebben?
- Volgens dekkingskaart heeft KPN op ons adres een betere 4g dekking. Uit de ervaringstopics lijkt dit ook voor regio Twente wel het geval te zijn t.o.v. Vodafone.

Indien jullie tips hebben, lees ik ze graag.

LOETKE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Er zijn natuurlijk nog andere aanbieders die ook het netwerk van KPN zitten. Heb je daarnaar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Nu online
ASW1 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:59:
Er zijn natuurlijk nog andere aanbieders die ook het netwerk van KPN zitten. Heb je daarnaar gekeken?
Gekeken, maar volgens mij zijn die niet significant goedkoper dan KPN of Vodafone zelf.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:14

DON PAPA

Tweaker-fan

RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:24:

- Valt KPN compleet voordeel volledig weg indien we nog maar twee mobiele abonnementen op het adres hebben?
Ja alleen "Gratis onbeperkt Onderling BellenBel met alle KPN telefoonnummers op jouw adres" blijft dan nog over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 13:50
En de 5 euro korting per mobile aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Nu online
Johnnygo schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:23:
En de 5 euro korting per mobile aansluiting.
Maar het abbo dat mijn moeder gebruikt, zou te oud zijn om de € 5,- korting te verkrijgen (logisch, want dan zal ze haast geld toe krijgen per maand). Zou ik dan toch de € 5,- korting wel verkrijgen?

Verder lijkt het mij nu het meest logische om abbo van F&F aan te gaan via Vodafone. € 21,5, is een verhoging van ruim € 6,- ten opzichte van wat ik nu betaal, maar geeft dan ook direct 4GB en 4G ervoor terug.
Wanneer we later op glasvezel van KPN gaan dan zou een overstap logischer zijn, lijkt mij nu.

LOETKE

• RudyL
  • Nu online
RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:36:
[...]

Maar het abbo dat mijn moeder gebruikt, zou te oud zijn om de € 5,- korting te verkrijgen (logisch, want dan zal ze haast geld toe krijgen per maand). Zou ik dan toch de € 5,- korting wel verkrijgen?

Verder lijkt het mij nu het meest logische om abbo van F&F aan te gaan via Vodafone. € 21,5, is een verhoging van ruim € 6,- ten opzichte van wat ik nu betaal, maar geeft dan ook direct 4GB en 4G ervoor terug.
Wanneer we later op glasvezel van KPN gaan dan zou een overstap logischer zijn, lijkt mij nu.
En na een avond wat vergelijken, contact met medewerkers van zowel Vodafone als KPN denk ik nu aan KPN abonnement Sim Only Basis. Dit is t.o.v. mijn huidige abonnement dezelfde prijs, maar wel 1GB extra (vanwege compleet). Heeft daarbij als voordeel dat je buiten de bundel snelheid verlaagt, dus nog wel kunt appen waar nodig.

Daarbij las ik regels dat je gratis een hoger / lager abonnement kunt nemen (eens in 31 dagen), maar niet lager kunt gaan dan abonnement bij afsluiten. Logisch zou volgens mij dan zijn om laagdrempelig in te stappen.

Mis ik nog iets, of volgens jullie ook de 'beste' keuze.

LOETKE

Pagina: 1