Schade in huurwoning door eigen oorzaak: hoe repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is een deur waar een gat in zit door het baldadig vervoeren van iets wat harder is dan een deur :+ En er is een keukendeurtje kapot.

Nu kan ik dit natuurlijk zelf oplossen: koop een nieuwe deur bij de bouwmarkt, een nieuw kastdeurtje voor de keuken, klaar.

Of ik regel het via de verhuurder. Maar die schakelt een bedrijf in die er voor langs gaat komen. Die moeten ook winst maken natuurlijk.

Is de verhuurder diegene die hiervoor betaalt of is dat gewoon aan mijzelf? En in dat laatste geval: wat is wijsheid, laten doen of zelf doen?

Nog nooit eerder schade gehad in mijn woning, dus ik heb echt geen flauw idee... en online informatie is ook niet erg duidelijk over schade die de huurder zelf heeft veroorzaakt. Ik ga er vanuit dat ik er zelf voor moet betalen, maar het zou toch prettig zijn als dit wellicht in mijn (best dure) huurprijs zit :)

Q: Is het laten repareren van simpele zaken dom?
Q: Ben ik zelf verantwoordelijk voor de bijkomende kosten?

Beste antwoord (via Blue-eagle op 04-01-2017 11:11)

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
En je repareert het zo, die deurhoek. Montagekit ertussen en houtklem erop. Dan plamuur en afwerken. Zo ook de andere plekken op de deur.

Scharnier ook montagekit en houtklem en daarna ook met plamuur aan binnenkant afwerken.

Zie je niks meer van naderhand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien valt het onder je inboedelverzekering.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Blue-eagle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:08:
Nee
Ja

Schade hoort niet bij normale slijtage en is dus voor jezelf. Je kan je verhuurder eens vragen wat hun regeling is en wat zij aanraden bij zoiets. Meestal zijn ze wel schappelijk als je je schappelijk en meewerkend opstelt. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Blue-eagle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:08:
Q1:
Nee an sich niet, hangt van je eigen instelling af er zijn klusje die ik liever uitbesteed dan zelf doe.

Q2:
Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor schade als huurder en dient het huis in de originele staat terug op te leveren. (Dus zonder schades)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 13:07

Eboman

Ondertitel

als je hetzelfde deurtje kan vinden , zou ik aangeven bij de verhuurder dat je de reparatie zelf kan uitvoeren en dat er geen verschil is na de reparatie. Geen idee wat voor keuken het is maar kan me voorstellen dat de verhuurder niet blij is als je een ander deurtje plaatst.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik weet niet hoe oud het huis is, maar volgens mij onderschat je het probleem van het terugvinden van dezelfde deur in je woning, laat staan het keukendeurtje. Standaard binnendeuren zoals de bouw die plaatst (Berkvens o.g.) worden vaak niet door bouwmarkten verkocht.

En ja, zelf veroorzaakte schade is uiteraard voor eigen kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 14-12-2016 11:13 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Eboman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:11:
als je hetzelfde deurtje kan vinden...... verhuurder niet blij is als je een ander deurtje plaatst.
x2 Geen idee of er veiligheidsglas inzit, de deur brandwerend is of andere fancy-specs heeft. Maar jij zult minimaal een volwaardig alternatief moeten regelen.
Waarschijnlijk wil verhuurder ook een esthetisch identieke deur. Dus sowieso contact opnemen met de verhuurder wil je geen dubbele kosten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Señor Sjon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:13:
Ik weet niet hoe oud het huis is, maar volgens mij onderschat je het probleem van het terugvinden van dezelfde deur in je woning, laat staan het keukendeurtje. Standaard binnendeuren zoals de bouw die plaatst (Berkvens o.g.) worden vaak niet door bouwmarkten verkocht.
Dat is natuurlijk niet zo moeilijk om op te vangen. Iedereen die een ZZP is en dus een BTW-nummer heeft kan gewoon bij de groothandel een klantnummer aanvragen voor het aanschaffen van materialen.

En als het een deur is die uit de handel is (vooral leuk bij tegels die 15 jaar geleden zijn geplaatst of frontjes van keukenkastjes) dan gaat de verhuurder dat ook niet meer terugvinden. Sommige verhuurders hebben ook een 'beleid' dat je geen gloeilamp mag vervangen of schroef in de muur mag draaien zonder dat je de huismeester inschakelt -- dat is in principe in strijd met het huurrecht.

Ik ben zelf van mening dat wanneer je het zelf kan repareren je het beter zelf kan doen: Mijn ervaring met klussers van verhuurders is dat ze niet altijd even vakkundig werk afleveren maar er wel flinke tarieven voor aftikken.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 14-12-2016 12:23 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zoals hierboven ook al vermeld is: Gewoon eerst even contact opnemen met je verhuurder. Ik heb geen idee welke dat is, maar mijn ervaring met DUWO (studentenhuisvester) was dat ze altijd bereid waren om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51
Bij simpele vlakke deuren kan je er ook een plaat witte hardboard op lijmen: het gat is weg en grote kans dat de inspecteur het niet opvalt. Zo heb ik iig eens een deur in een huurwoning aangetroffen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wil je iets dat ze niet op valt bij inspectie, of wil je iets dat echt een goede fix is?

In geval van "niet opvallen bij inspectie":
- Prop wat krantenpapier in het gat
- Vul het geheel op met vloeibaar hout en schuur glad
- Verf de deur met de goedkoopste deurverf die je kunt vinden

Werkt ook bij grote gaten. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
unezra schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:44:
Wil je iets dat ze niet op valt bij inspectie, of wil je iets dat echt een goede fix is?

Bovenstaande heb ik al eens gedaan, werkte perfect :) Geen hond die het zag! Ja, mijn bezoek vroeg of ik geverfd had :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

redfoxert schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:47:
[...]
Bovenstaande heb ik al eens gedaan, werkte perfect :) Geen hond die het zag! Ja, mijn bezoek vroeg of ik geverfd had :)
Ik heb het *kuch* iets bonter gemaakt dan dat. Maar ja, dat had ook een andere reden:
De woningbouwvereniging is in de tijd dat we er woonden ook niet heel subtiel met ons om gesprongen. Echte excessen waren het niet, het was een prima huis, maar zonder al te veel op de details in te willen gaan, laten we zeggen dat we niet op extreem goede voet met ze stonden.

In zo'n geval heb ik er ook wat minder moeite mee om het huis niet in perfecte staat op te leveren. (Zeker niet omdat het huis compleet gerenoveerd zou worden zodra we er uit gingen. Deukje meer of minder is dan weinig relevant. Je leert op die manier wel creatief zijn met het optisch goed opleveren van je woning zeg maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als ejt gewoon werkens oplevert een normale binnendeur plaatst (kijk ook een sbij de kringloop) of hem fixed zal dat geen enkel probleem zijn. een keukenduer is iets lastiger te vinden al shij echt in tweeen ligt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

unezra schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:34:
[...]

Ik heb het *kuch* iets bonter gemaakt dan dat. Maar ja, dat had ook een andere reden:
De woningbouwvereniging is in de tijd dat we er woonden ook niet heel subtiel met ons om gesprongen. Echte excessen waren het niet, het was een prima huis, maar zonder al te veel op de details in te willen gaan, laten we zeggen dat we niet op extreem goede voet met ze stonden.
Dat kan echt vriezen en dooien. Ik heb wel verhalen gehoord van mensen die de woning netjes geplamuurd en geveegd achterlieten, maar de woningbouwvereniging een flinke rekening aan "herstelkosten" stuurde omdat de woning volgens hun inspectie niet goed was opgeleverd. Gevolg: Borg werd niet terugbetaald.

Twee weken later werd die woning compleet gerenoveerd. |:(

Dus ja, de rotte appels heb je er ook tussen zitten, die gewoon de renovatiekosten op hun (ex-)huurders proberen af te wentelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Er zijn teveel variabelen voor een eenduidig antwoord:
  • een aansprakelijkheidsverzekering kan dit prima dekken, maar mogelijk niet als je jaren na de schade wilt claimen (polisvoorwaarden)
  • een verhuurder kan makkelijk of moeilijk doen. De gemiddelde woningstichting valt wel mee.
  • een imperfectie in een gloednieuwe woning met hoog afwerkingsniveau is minder redelijk dan een in een functioneel huis waar duidelijk al in geleefd is. In dat laatste geval is de norm toch al gauw functioneel, enigszins netjes en esthetisch niet afschrikwekkend.
Die deur kom je waarschijnlijk wel uit. Maar wat is de schade aan dat keukenkastje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-04 19:18
post eens wat foto's ervan, maakt het helpen makkelijker :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Als je misschien even een foto neerzet van de schade, dan kan het zomaar zijn dat je een min of meer 'hapklare' oplossing gaat krijgen?
edit:

Rainesh was net iets sneller :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 239824 op 18-12-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Stoney3K schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:55:
[...]

Dat kan echt vriezen en dooien. Ik heb wel verhalen gehoord van mensen die de woning netjes geplamuurd en geveegd achterlieten, maar de woningbouwvereniging een flinke rekening aan "herstelkosten" stuurde omdat de woning volgens hun inspectie niet goed was opgeleverd. Gevolg: Borg werd niet terugbetaald.

Twee weken later werd die woning compleet gerenoveerd. |:(

Dus ja, de rotte appels heb je er ook tussen zitten, die gewoon de renovatiekosten op hun (ex-)huurders proberen af te wentelen.
Yep. Bij ons wilden ze dat een metallic wand werd overschilderd, een knal paarse wand mocht in die staat blijven. Ook zoiets debiels. De metallic wand was vrij redelijk over te schilderen en omdat het moest, is daar de aller aller goedkoopste verf op gegaan die we konden vinden. (Gekocht bij de Action, goedkoper word het niet.)

Wij hadden de "mazzel" dat bij oplevering er iemand van de flat wilde springen. Letterlijk. Dus voordat ze moeilijk konden doen werd de huismeester weggeroepen en tekende de schoonmaker voor oplevering. Dat zat waterdicht. Toch had ik liever gehad dat de huismeester moeilijk had gedaan. (Sprong hebben ze kunnen voorkomen. Paar weken later is waarschijnlijk die persoon alsnog gesprongen. We hoorden de knal vanaf kantoor. Mensen hebben iemand zien liggen die voldeed aan het ruwe signalement dat wij hadden. Waar ik werk, is 1 flat naast waar we woonden.)

Maar goed, je hebt er inderdaad wat idioten bij zitten. Bij ons was het vooral achterstallig onderhoud terwijl ze wel ieder jaar de huur wilden verhogen. Door protest aan te tekenen hebben we dat toen iets van 3, 4 jaar tegen kunnen houden. (Ze hebben namelijk nooit iets met het bezwaar gedaan, maar gedurende dat het bezwaar loopt, mogen ze de huurprijs niet verhogen.)

Ander akkefietje was de badkamer die lekte, die zij hadden goedgekeurd van de vorige bewoners. Eind van het liedje was dat de woningbouw een compleet nieuwe badkamer kon bouwen. Paar jaar voor de geplande totale renovatie van de flat.

Fin, ik dwaal af.

Het hangt er voor TS dus vanaf hoe netjes hij wil zijn en hoe goed zijn relatie met zijn verhuurder is. :)
Boeit het niet: Gewoon fixen met lapmiddelen die ze toch niet zien, desnoods met overgeschilderde tandpasta. (Dat heb ik niet gedaan.) Boeit het wel: Netjes oplossen.

Volgens mij sta je sterk als de handtekening er onder staat en zij hebben tijdens inspectie geen onregelmatigheden gezien. Keuren ze het goed en teken je er allebei voor, komen ze later dan TOCH achter rare dingen, word het volgens mij voor hen juridisch een lastig verhaal.

Pin me daar alleen niet op vast. Wij zijn er mee weg gekomen, denk ook niet dat ze ooit verder hebben gecontroleerd. Of je niet daadwerkelijk alsnog in de problemen komt als je huisbaas na een maand alsnog een nogal dodgy fix ziet durf ik niet te beloven, maar it's worth a try. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
unezra schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:44:

RVS plaat er over 8-)
anders slaat de klink van de voordeur er zo weer een gat in :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Señor Sjon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:13:
In hoeverre is dat ook noodzaak? Want het is niet alleen zo dat veel onderdelen niet aan consumenten verkocht worden, er zijn ook genoeg onderdelen in huurwoningen die gewoon uit de handel zijn genomen en dus (bijvoorbeeld als gevolg van milieu-eisen) nooit meer worden verkocht.

Dan ga je echt geen passend keukendeurtje meer vinden voor je Bruynzeel blok uit 1974.

En misschien is dan de meest gunstige optie om dan het hele keukenblok te vervangen voor iets wat aan de moderne eisen voldoet, of een nieuwe deur in te hangen die béter is dan de originele deur, want iets in de originele specs is niet meer te krijgen. Maar de prijs daarvan is veel hoger dan je van een vervangende deur of een vervangend keukendeurtje verwacht. Mag de verhuurder die kosten als "schade" op de bewoner verhalen?

Volgens mij was de eis dat de woning bij inspectie deugdelijk moet worden opgeleverd. Ik weet niet hoeveel rechten de verhuurder heeft om te gaan azijnplassen over pietluttigheden zoals de kleur van de muren of over verouderde stopcontacten die niet conform huidig bouwbesluit zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 18-12-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
De verhuurder is Actys in Amsterdam, het huis is gebouwd en opgeleverd in 2011 dus is pas 5 jaar oud. Foto's: http://imgur.com/a/kd52X

Denk door de reacties hier dat het kleine gat misschien te fixen is :) De hoek van de deur valt ze misschien niet eens op als we uit het huis weg gaan (denk er nog ~2 jaar te blijven wonen). Keukenkastje is een probleem, maar het is op zich een redelijk nieuwe dertig-in-een-dozijn keuken die goed te vervangen moet zijn.

Bedankt tot zover :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
De schade aan de deur is in beide gevallen lomp en zal gefixed moeten worden: plamuren, lijmen, verven of anders gewoon een nieuwe opdekdeur scoren wat op zich niet duur hoeft te zijn.

Keukenkastje is wat schade aan binnenzijde en kwestie van scharnier terugplaatsen. Afhankelijk van de details heb je houtvulsel, iets langere schroeven en wat verf (om het ergste te maskeren) nodig.

Als ik dit zo zie dan zou ik je niet graag als huurder hebben. Teveel lompe onafhankelijke schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:15:
De schade aan de deur is in beide gevallen lomp en zal gefixed moeten worden: plamuren, lijmen, verven of anders gewoon een nieuwe opdekdeur scoren wat op zich niet duur hoeft te zijn.
OK dat klinkt als iets wat ik zelf kan :)
Keukenkastje is wat schade aan binnenzijde en kwestie van scharnier terugplaatsen. Afhankelijk van de details heb je houtvulsel, iets langere schroeven en wat verf (om het ergste te maskeren) nodig.
Proberen kan geen kwaad, zal eens kijken of dat goed blijft zitten.
Als ik dit zo zie dan zou ik je niet graag als huurder hebben. Teveel lompe onafhankelijke schades.
Ik zal dat in het achterhoofd houden. Bedankt voor jouw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rukapul schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:15:

Binnenkant, dan heb je mazzel. Als de schade aan het frontje is dan veel succes met een matchend frontje zoeken.

* Stoney3K zoekt nog altijd een wit frontje voor een Bruynzeel Thema 3000 afzuigkapkast, nergens te vinden.
Dat is toch geen probleem als de huurder het probleem netjes weet op te lossen? Genoeg mensen die gewoon onhandig zijn en daardoor een (redelijk kwetsbare) binnendeur beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:11
Stoney3K schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:52:
[...]
* Stoney3K zoekt nog altijd een wit frontje voor een Bruynzeel Thema 3000 afzuigkapkast, nergens te vinden.
Indien kleur het probleem is, kijk eens of je een wrap voor je deurtje kunt vinden. Bij (brand)schade van een keukendeurtje word vaak een wrap in de kleur van de andere deurtjes geplakt om te repareren.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sgrovert schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:26:
[...]

Indien kleur het probleem is, kijk eens of je een wrap voor je deurtje kunt vinden. Bij (brand)schade van een keukendeurtje word vaak een wrap in de kleur van de andere deurtjes geplakt om te repareren.
Kleur niet, textuur wel. Deurtjes zijn effen wit/crème maar wel met een houtnerf er in die alleen bij Bruynzeel wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Is het registreerd toen je er ging wonen? Zo nee dan bij verlaten woning aangeven dat het er al was.

Zo vond in onze woning een idioot het nodig om alle kroonsteentjes af te knippen en was een hoek van een deur beschadigd. Alles laten noteren en overal fotoos van gemaakt en naar de woningstichting gestuurd voor in het dossier. Wil geen gedonder achteraf. Ook van inbouwapparatuut de staat laten noteren.

Mijn broer mocht zo een nieuw fornuis betalen want er zat een kras in het rvs die daarvoor ook al inzat, maarja niks laten registreren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
En je repareert het zo, die deurhoek. Montagekit ertussen en houtklem erop. Dan plamuur en afwerken. Zo ook de andere plekken op de deur.

Scharnier ook montagekit en houtklem en daarna ook met plamuur aan binnenkant afwerken.

Zie je niks meer van naderhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 10:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze deuren hebben wij ook. El-cheapo ondingen, de toplaag is goed tegen vuil bestand, maar eronder is karton-achtige vezelplaat. Als de toplaag beschadigd is krijg je (wij iig) die schade niet onzichtbaar weg. Krant/plamuur en dan met vrij dik verf hele deur oververven is mogelijk idee, maar ik vermoed dat je verschil in oppervlak niet zo 1-2-3 verbergt.

Kijken of je goedkoop vervangende deur kunt vinden lijkt me beste optie, lukt dat niet dan in overleg met verhuurder zien wat kan/moet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Met alleen plamuur werk je het niet weg, daarom eerst wee verlijmen zodat stevigheid terug komt en afplamuren.

Zo heb ik al een deur hersteld waar een kattenluik inzat. Stuk terug monteren en afwerken maar. Schilderen kan prima met grondverf en verf van de action. Daar heb ik een hele boot mee geschilderd. Komt gewoon bij Akzo Nobel vandaan en laat dat net de grootste verfproducent zijn waar ook merken als sigma vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
dion_b schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:53:
Deze deuren hebben wij ook. El-cheapo ondingen, de toplaag is goed tegen vuil bestand, maar eronder is karton-achtige vezelplaat. Als de toplaag beschadigd is krijg je (wij iig) die schade niet onzichtbaar weg. Krant/plamuur en dan met vrij dik verf hele deur oververven is mogelijk idee, maar ik vermoed dat je verschil in oppervlak niet zo 1-2-3 verbergt.

Kijken of je goedkoop vervangende deur kunt vinden lijkt me beste optie, lukt dat niet dan in overleg met verhuurder zien wat kan/moet.
Dit dus.
Die deur is in elke klusmarkt goedkoop te krijgen, is gewoon een standaard opdek board deur.. Kost je zo'n €40 a €50 euro. Voor dat geld kun je niet gaan klooien met plamuur/verf/etc om erachter te komen dat het toch in het zicht blijft...

Dat keukenkastdeurtje kun je proberen met een nieuw scharnier, even hout opvullen en in kleur schilderen. Het zit aan de binnenkant dus dat is een voordeel, verwacht dat mits het zo goed mogelijk hersteld wordt niet moeilijk over gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Het gaat natuurlijk ook om de houding die je aanneemt als huurder en om de intentie. Als je schade maakt en duidelijk een poging gedaan hebt om het te herstellen dan zal een beetje redelijke verhuurder niet gaan azijnplassen omdat je een verftint hebt gebruikt die 0,01% donkerder is dan het origineel.

Als je vertrefkt hoeft de boel immers niet opgeleverd te worden alsof het net nieuw uit de fabriek komt, maar wel op een manier dat je aantoonbaar goed met de spullen hebt omgesprongen. Dat er in 25 jaar een keer tegen een binnendeur of een keukenkastje aan wordt gebutst is te verwachten.

De enige uitzondering zijn gierige huisjesmelkers die op kosten van hun huurders gelijk een nieuwe keuken plaatsen omdat er een krasje op het aanrechtblad zit. Dan kun je je gewoon beroepen op je huurrecht en stellen dat zo'n "reparatie" tegen alle redelijkheid in gaat.

Pagina: 1