Ik heb van een tijdelijke baan een aanbod gekregen om mijn salaris uit te laten betalen in de vorm van producten om het zo te noemen. €450 heb ik daar verdiend, maar het alternatief is voor €600 aan producten uitzoeken. Nou ben ik al 2 dagen aan het proberen om een upgradeset bij elkaar te zetten die mij overtuigd, maar heb hier nu nog wat moeite mee.
Mijn huidige PC is een 2500k overgeclocked naar 4.5Ghz, Asrock Pro3 Gen3 Mobo, met een GTX960 een 128gb SSD. Gebruik een Cooler Master Hyper 212 EVO, die ook compatible zou moeten zijn met een nieuwer socket.
Duidelijk een verouderd systeem imiddels dus, maar tot mijn verbazing presteert de huidige tegenhanger van de 2500k, de 6600k niet bijzonder veel beter.
Mijn moederbord is echter wel aan de brakke kant, paar USB poorten doen het bijvoorbeeld niet meer goed.
Ik gebruik de PC zelf voor hier en daar wat gamen, zoals Battlefield 1 of andere shooters. Heel af en toe wordt er misschien eens wat opgenomen.
Kast is inmiddels eigenlijk ook wel aan vervanging toe, maar vind dat zelf het minst belangrijke uiteindelijk.
Dit is wat ik zelf bij elkaar heb gegooid, voor nu:
Mijn vraag gaat dan dus ook vooral, naar wat jullie denken, is deze set toch upgrade waardig? Of wat zou je zelf doen in deze situatie?
Mijn huidige PC is een 2500k overgeclocked naar 4.5Ghz, Asrock Pro3 Gen3 Mobo, met een GTX960 een 128gb SSD. Gebruik een Cooler Master Hyper 212 EVO, die ook compatible zou moeten zijn met een nieuwer socket.
Duidelijk een verouderd systeem imiddels dus, maar tot mijn verbazing presteert de huidige tegenhanger van de 2500k, de 6600k niet bijzonder veel beter.
Mijn moederbord is echter wel aan de brakke kant, paar USB poorten doen het bijvoorbeeld niet meer goed.
Ik gebruik de PC zelf voor hier en daar wat gamen, zoals Battlefield 1 of andere shooters. Heel af en toe wordt er misschien eens wat opgenomen.
Kast is inmiddels eigenlijk ook wel aan vervanging toe, maar vind dat zelf het minst belangrijke uiteindelijk.
Dit is wat ik zelf bij elkaar heb gegooid, voor nu:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 254,50 | € 254,50 |
| 1 | MSI Z170-A PRO | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Samsung SM961 256GB | € 133,- | € 133,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 585,35 | |
Mijn vraag gaat dan dus ook vooral, naar wat jullie denken, is deze set toch upgrade waardig? Of wat zou je zelf doen in deze situatie?
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!