Inbouwmengkraan Neutrale positie handel aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:24
Mijn badkamer wordt verbouwd maar nu blijkt bij het monteren van de mengkraan dat de handel er op de verkeerde manier op zit. De neutrale stand is 90 graden naar rechts ipv recht omhoog (of omlaag).
De loodgieter heeft de kraan verkeerd ingebouwd en aangezien er al stucwerk en een spiegel overheen zit, is dit vrij lastig te veranderen.
Mijn vraag is of er iets aan het binnenwerk van de kraan veranderd kan worden zodat de handel een nieuwe neutrale positie heeft. Kan het cartouche 90 graden gedraaid worden of kan die er maar op 1 manier in?

De handel kan er overigens maar op 1 manier op, dus helaas kan ik daar niets aan veranderen.
Bijgaand wat foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KuInLk8ScuLupfTL0Hobfzr5/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5JI1Z8GfYqpp6UWI6tWpyqI6/thumb.jpg

Alle reacties

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38
Lijkt mij prima te doen. Heb je het al verder aangedraaid?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Floppie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:36:
Mijn badkamer wordt verbouwd maar nu blijkt bij het monteren van de mengkraan dat de handel er op de verkeerde manier op zit. De neutrale stand is 90 graden naar rechts ipv recht omhoog (of omlaag).
De loodgieter heeft de kraan verkeerd ingebouwd en aangezien er al stucwerk en een spiegel overheen zit, is dit vrij lastig te veranderen.
Mijn vraag is of er iets aan het binnenwerk van de kraan veranderd kan worden zodat de handel een nieuwe neutrale positie heeft. Kan het cartouche 90 graden gedraaid worden of kan die er maar op 1 manier in?

De handel kan er overigens maar op 1 manier op, dus helaas kan ik daar niets aan veranderen.
Bijgaand wat foto's.
[afbeelding]

[afbeelding]
Wat stelde de loodgieter zelf voor? Hij is het immers die een fout gemaakt zou hebben..

• Floppie
Volgens de loodgieter kon hij het niet veranderen. Maar ik vond dat hij zich er vrij gemakkelijk vanaf maakte. Aangezien ik niet overtuigd ben, vraag ik het hier om het eventueel zelf te doen.

Rainesh, die ring zit helemaal vast. Als je het losdraait dan gaat de boel lekken en komt het binnenwerk vrij. Aangezien ik niet zomaar wil gaan klooien aan een dure kraan, win ik liever eerst wat advies in :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43
nachtnet schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:43:
[...]

Wat stelde de loodgieter zelf voor? Hij is het immers die een fout gemaakt zou hebben..
Dit dus. Uitbreken en opnieuw plaatsen? Die fout maakt ie dan niet nog een keer. Het is wel heel makkelijk gezegd door de loodgieter.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 14-12-2016 10:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38
Ik bedoel...ik zie een steeksleutel "grip". Kun je niet daar aan draaien?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58
Señor Sjon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:47:
[...]

Dit dus. Uitbreken en opnieuw plaatsen? Die fout maakt ie dan niet nog een keer. Het is wel heel makkelijk gezegd door de loodgieter.
Juistem, dit valt in dezelfde categorie als de opmerking "dit wordt niet door onze verzekering vergoed".
Dat het breken en herstellen betekend is niet jou probleem.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-12 10:18
Is het stucwerk misschien ook wat netter

• Floppie
StecaGrid schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:59:
Is het stucwerk misschien ook wat netter
Er zit een spiegel overheen, dus dat zie je niet.

Ik krijg net een update binnen van de leverancier. Kraan is verkeerd ingebouwd, binnenwerk kan niet aangepast worden. Alles er af en breken maar weer :(

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43
Jup. Wens de loodgieter veel succes met het herstellen van de bijkomende schade. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan natuurlijk gaan hobbyen met isolatietape in de schroefdraad doen in de hoop dat het ook iets minder ver doorgedraaid nog lekvrij vast blijft zitten. Maar dat zou de loodgieter evt. moeten proberen. En weet verder niet of dat uberhaupt kan...

Los daarvan had dit gewoon goed gemonteerd moeten worden, temeer omdat je er waarschijnlijk veel geld voor hebt betaald en dat je er toch minimaal 10-20 jaar tegenaan zit te kijken. Ik zou nogmaals bij de loodgieter aankaarten dat je dit niet accepteert. Laat hem maar met een passende oplossing komen. En dat alles eruit moet wil je zelf natuurlijk ook niet, dus als hij een andere oplossing weet zou ik daar wel voor open staan.
Pagina: 1