Mijn vraag
Dag allen,
Ik heb gisteren de laatste hand gelegd aan het bouwen van een nieuw systeem, bijna geheel hetzelfde als het high-end systeem uit de BBG van november 2016 (zie hieronder). Dit lijkt allemaal goed te zijn gegaan en ik kon dus gisteravond ook meteen Windows 10 Education op mijn SSD installeren. Ook dat ging goed. Misschien belangrijk om te vermelden is dat ik de SSD in twee ongeveer gelijke partities heb verdeeld tijdens de Windows installatie, één voor de Windows installatie, en één straks voor programma's/games die ik vanaf m'n SSD wil draaien.
Het eerstvolgende wat ik na het installeren van Windows heb gedaan, is Windows Update draaien; misschien niet de meeste verstandige keuze achteraf gezien. Ergens tijdens het updaten kreeg ik een BSOD met de SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION stop code. Even balen, maar na het herstarten leek het verder weer goed te gaan en kon Windows Update de updates verder afmaken. Ik heb daarna meteen de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd.
Toen ik vervolgens Steam probeerde te installeren gaf hij echter tot twee keer toe een BSOD, dit keer met de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL stop code. Omdat dit blijkbaar aan van alles kan liggen, besloot ik vanochtend om dan maar Windows 10 opnieuw te installeren, en dan eerst handmatig alle hardware drivers te installeren voordat ik Windows zelf laat updaten. Echter, tijdens het opnieuw installeren van Windows kreeg ik weer een BSOD, dit keer weer met de SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION.
Kunnen jullie mij adviseren over wat de beste volgende stap kan zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: Intel Core i7-6700K 4.0GHz Quad-Core Processor ($329.99 @ SuperBiiz)
CPU Cooler: be quiet! Dark Rock Pro 3 67.8 CFM Fluid Dynamic Bearing CPU Cooler ($80.88 @ OutletPC)
Motherboard: Asus Z170 PRO GAMING ATX LGA1151 Motherboard ($149.99 @ B&H)
Memory: Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4-3000 Memory ($88.99 @ Newegg)
Storage: Samsung 850 EVO-Series 500GB 2.5" Solid State Drive ($164.99 @ Jet)
Storage: Toshiba 3TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($84.80 @ OutletPC)
Video Card: MSI GeForce GTX 1070 8GB Video Card ($409.83 @ Amazon)
Case: Phanteks Enthoo Pro ATX Full Tower Case ($99.99 @ Newegg)
Power Supply: Corsair RMx 550W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply ($89.99 @ Newegg)
Operating System: Microsoft Windows 10 Pro OEM 64-bit ($128.89 @ OutletPC)
Total: $1628.34
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2016-12-14 04:11 EST-0500
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet op dit moment eigenlijk niet hoe ik hier mee verder moet, vandaar de post.
Bedankt voor het lezen.
Dag allen,
Ik heb gisteren de laatste hand gelegd aan het bouwen van een nieuw systeem, bijna geheel hetzelfde als het high-end systeem uit de BBG van november 2016 (zie hieronder). Dit lijkt allemaal goed te zijn gegaan en ik kon dus gisteravond ook meteen Windows 10 Education op mijn SSD installeren. Ook dat ging goed. Misschien belangrijk om te vermelden is dat ik de SSD in twee ongeveer gelijke partities heb verdeeld tijdens de Windows installatie, één voor de Windows installatie, en één straks voor programma's/games die ik vanaf m'n SSD wil draaien.
Het eerstvolgende wat ik na het installeren van Windows heb gedaan, is Windows Update draaien; misschien niet de meeste verstandige keuze achteraf gezien. Ergens tijdens het updaten kreeg ik een BSOD met de SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION stop code. Even balen, maar na het herstarten leek het verder weer goed te gaan en kon Windows Update de updates verder afmaken. Ik heb daarna meteen de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd.
Toen ik vervolgens Steam probeerde te installeren gaf hij echter tot twee keer toe een BSOD, dit keer met de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL stop code. Omdat dit blijkbaar aan van alles kan liggen, besloot ik vanochtend om dan maar Windows 10 opnieuw te installeren, en dan eerst handmatig alle hardware drivers te installeren voordat ik Windows zelf laat updaten. Echter, tijdens het opnieuw installeren van Windows kreeg ik weer een BSOD, dit keer weer met de SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION.
Kunnen jullie mij adviseren over wat de beste volgende stap kan zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: Intel Core i7-6700K 4.0GHz Quad-Core Processor ($329.99 @ SuperBiiz)
CPU Cooler: be quiet! Dark Rock Pro 3 67.8 CFM Fluid Dynamic Bearing CPU Cooler ($80.88 @ OutletPC)
Motherboard: Asus Z170 PRO GAMING ATX LGA1151 Motherboard ($149.99 @ B&H)
Memory: Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4-3000 Memory ($88.99 @ Newegg)
Storage: Samsung 850 EVO-Series 500GB 2.5" Solid State Drive ($164.99 @ Jet)
Storage: Toshiba 3TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($84.80 @ OutletPC)
Video Card: MSI GeForce GTX 1070 8GB Video Card ($409.83 @ Amazon)
Case: Phanteks Enthoo Pro ATX Full Tower Case ($99.99 @ Newegg)
Power Supply: Corsair RMx 550W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply ($89.99 @ Newegg)
Operating System: Microsoft Windows 10 Pro OEM 64-bit ($128.89 @ OutletPC)
Total: $1628.34
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2016-12-14 04:11 EST-0500
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet op dit moment eigenlijk niet hoe ik hier mee verder moet, vandaar de post.
Bedankt voor het lezen.