GTX 1060 welk type?

Pagina: 1
Acties:

• az4zuf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar de juiste GTX1060 voor een Node 202 kast (mini itx) https://tweakers.net/pric...ctal-design-node-202.html.
Allereerst wil ik de juiste keuze maken wat betreft koeling.
Op verschillende sites is te lezen dat "blower" koeling beter is als hij in een kleine kast geplaatst wordt aangezien deze koeling de lucht de kast uit blaast. Nadeel zou zijn dat hij meer geluid maakt en langzamer is?

Kan iemand mij informeren of mijn aanname juist is?
Kan iemand mij adviseren over wat een goed merk is en dus een goede GTX1060. Er is nogal veel prijsverschil tussen verschillende merken.

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-02 09:22
Er staat letterlijk dit: grafische kaart maximaal 310 mm. Dat is behoorlijk groot! Dus je hoeft je niet perse te richten op mini itx formaat als ik de specificaties mag geloven. Het blower verhaal ken ik alleen van ietwat oudere amd kaarten, die ik zelf ook heb gehad. Klinkt inderdaad als een soort stofzuiger die vrij enthousiast is (geen idee of dit nog zo is). Ik kan je zelf de Windforce versie van de 1060 aanraden. Deze heb ik zelf namelijk ook. Lekker stil en zuinig kaartje, en is helemaal niet groot. 23 cm meende ik!

• Genic227
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik zou inderdaad ook voor de windforce gaan alleen om omdat deze stiller is. Verder liggen de perfomance van de kaarten niet heel ver uit elkaar. Ik denk dat je met 310 mm ook niet moet gaan voor een mini ITX kaart wat ook je performance zal beïnvloeden.

• az4zuf
Dank voor de reacties.

Ik was inderdaad niet op zoek naar een Mini ITX versie van de videokaart aangezien er meer dan genoeg ruimte is (qua lengte). Wat ik probeerde aan te geven met het mini itx verhaal is dat de behuizing vrij compact is en het dus sneller warm kan worden in de kast.

Als die "blower" versies echt zo veel lawaai maken neem ik de warmte maar voor lief en zorg ik op een andere manier voor koeling (2 goede fans boven de kaart).

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

az4zuf schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:47:
Dank voor de reacties.

Ik was inderdaad niet op zoek naar een Mini ITX versie van de videokaart aangezien er meer dan genoeg ruimte is (qua lengte). Wat ik probeerde aan te geven met het mini itx verhaal is dat de behuizing vrij compact is en het dus sneller warm kan worden in de kast.

Als die "blower" versies echt zo veel lawaai maken neem ik de warmte maar voor lief en zorg ik op een andere manier voor koeling (2 goede fans boven de kaart).
De reden dat een blower style beter is voor kleine kasten is omdat het de warmte van het systeem opzuigt en via de achterkant van de videokaart uitblaast. De GPU zelf zal hierdoor heter draaien, maar je cpu, moederbord etc zullen op lagere temperatuur lopen.

• az4zuf
Maar zijn deze blower style videokaarten echt zo luidruchtig?

• Genic227
Ja echt wel. Techniek is wel verbeterd maar blijft een pokke herrie wanneer de kaart wat heet wordt.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:37
De GTX 1060 kaartjes hebben zowiezo niet zoveel warmte af te voeren..
Ik heb zelf de pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 en die wordt niet warmer dan 67°C tijdens een spel als bf1 zonder dat de fans daar al te veel moeite voor hoeven te doen.

dat gezegd hebbende... de node 202 is maar 82mm hoog.. Daar past alleen maar een low profile kaartje in.
De gtx 1060 is niet als low profile te krijgen.

Krachtigste kaartje low profile is de pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marvinkoren schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:33:
Ja echt wel. Techniek is wel verbeterd maar blijft een pokke herrie wanneer de kaart wat heet wordt.
Dat is wel vrij overdreven. Sommige kaarten maken inderdaad wat meer herrie, anderen blijven weer erg stil. Tijdens het gamen heb ik toch een headset op, ik hoor de blower kaarten echt niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Genic227
Maar het ophebben van een headset is hier toch niet de vraag. Als ik een headset opzet hoor ik inderdaad niks, maar heeft helemaal niks met de oplossing te maken.

Verwijderd

Baloes schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:08:
De GTX 1060 kaartjes hebben zowiezo niet zoveel warmte af te voeren..
Ik heb zelf de pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 en die wordt niet warmer dan 67°C tijdens een spel als bf1 zonder dat de fans daar al te veel moeite voor hoeven te doen.

dat gezegd hebbende... de node 202 is maar 82mm hoog.. Daar past alleen maar een low profile kaartje in.
De gtx 1060 is niet als low profile te krijgen.

Krachtigste kaartje low profile is de pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
Dan adviseer ik je even te kijken hoe de videokaart in de Node 202 geplaatst is.

• az4zuf
Zoals ACB2401 al aan gaf:
De kaart ligt dwars dus er past in principe een "normale" kaart in

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:37
Ah..kijk.. weer wat geleerd :)

Zal het onthouden voor de volgende keer :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marvinkoren schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:13:
Maar het ophebben van een headset is hier toch niet de vraag. Als ik een headset opzet hoor ik inderdaad niks, maar heeft helemaal niks met de oplossing te maken.
Natuurlijk wel. Als je de videokaart enkel zwaar belast tijdens gamen zal het geluid, of het nu via een headset of via speakers loopt, met gemak de moderne koelers overstemmen. Dan hoor je de koeler dus eigenlijk nooit en is het bezwaar tegen zulke type koelers weggenomen.

Nog naast het feit dat je behoorlijk overdrijft qua geluidaproductie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• rv83
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-02 10:26
ikzelf gebruik de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, lekker stil en draait ook koel. Bij mij zit hij ook in een mini ITX kastje en vaak staan de fans gewoon stil, dit doet hij tot 60 graden. Hij is wel wat breed, maar volgens de specificaties zal je 5 mm over moeten houden in je case (in de breedte).

• Genic227
Tsurany schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:36:
[...]

Natuurlijk wel. Als je de videokaart enkel zwaar belast tijdens gamen zal het geluid, of het nu via een headset of via speakers loopt, met gemak de moderne koelers overstemmen. Dan hoor je de koeler dus eigenlijk nooit en is het bezwaar tegen zulke type koelers weggenomen.

Nog naast het feit dat je behoorlijk overdrijft qua geluidaproductie.
Het is een mening ;) niet een vastgesteld feit.
Pagina: 1