Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Het lukt mij niet om mijn nieuwe RAM op mijn moederboard te "installeren".
Momenteel bezit ik Kingston 99U5471-012.A00LF 4GB Ram geheugen ( 4x4GB ), deze wil ik vervangen voor 4x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G.

Niet geheel onbelangrijk: het betreft een ASRock Extreme Z77 moederboord, na het vervangen van het RAM geheugen blijft deze hangen op error: "20/53". Wat zou betekenen dat het RAM geheugen niet herkend is.

Ik heb geprobeerd om de CMOS batterij te verwijderen alvorens de RAM te plaatsen, echter mocht dit ook niet baten. Tevens is de BIOS up-to-date, ook heb ik uiteraard geprobeerd om een enkele reep ( verschillende geprobeerd ) te installeren, echter ook zonder succes.

Zou iemand mij kunnen uitleggen of ik iets fout doe, of heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 00:33 ]

Alle reacties

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Naast dat het vervelend is dat het niet werkt (heb ik geen oplossing voor), vraag ik me wel af waarom je deze wissel doet. Even onder de aanname dat je tweemaal de Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G aan het installeren bent (het is een kit van 2 modules, dus passen er geen 4 kits met in totaal 8 modules op het moederbord), ben je 4x4GB aan het vervangen met 4x4GB op dezelfde snelheid. Mijn oplossing zou dus zijn om gewoon het oude geheugen te installeren...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:07:
Niet geheel onbelangrijk: het betreft een ASRock Extreme Z77 moederboord, na het vervangen van het RAM geheugen blijft deze hangen op error: "20/53". Wat zou betekenen dat het RAM geheugen niet herkend is.

Ik heb geprobeerd om de CMOS batterij te verwijderen alvorens de RAM te plaatsen, echter mocht dit ook niet baten. Tevens is de BIOS up-to-date, ook heb ik uiteraard geprobeerd om een enkele reep ( verschillende geprobeerd ) te installeren, echter ook zonder succes.

Zou iemand mij kunnen uitleggen of ik iets fout doe, of heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
Je kan de QVL* lijst (wel even juiste moederbord nog kiezen) even controleren van het moederbord. Vervolgens kun je kijken (zijn lijsten voor op internet, even goed Googlen daarvoor) welke chips er op jouw RAM zit en of een ander merk en/of type met dezelfde chips wél op de QVL staat.

* QVL = Qualified Vendors List

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2016 01:17 ]

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

Eboman

Ondertitel

Om uit te sluiten dat er een defecte is, kun je ook alleen even een setje van 2 plaatsen, moet je even in je boekje kijken welke slots je moet gebruiken. En een paar keer wisselen natuurlijk.

Edit: startpost niet goed gelezen, had je al gedaan, check nog wel even in je documentatie of er niet minimaal 2 slots gebruikt moeten worden

[ Voor 27% gewijzigd door Eboman op 14-12-2016 07:12 ]

Signature

Verwijderd

dcm360 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 01:01:
Naast dat het vervelend is dat het niet werkt (heb ik geen oplossing voor), vraag ik me wel af waarom je deze wissel doet. Even onder de aanname dat je tweemaal de Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G aan het installeren bent (het is een kit van 2 modules, dus passen er geen 4 kits met in totaal 8 modules op het moederbord), ben je 4x4GB aan het vervangen met 4x4GB op dezelfde snelheid. Mijn oplossing zou dus zijn om gewoon het oude geheugen te installeren...
De 'nieuwe' zijn 8GB modules pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
Met een dergelijke hoeveelheid geheugen zou ik eerder 1600 MHz modules nemen die in het algemeen minder compatibiliteitsproblemen hebben.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:05:
[...]

De 'nieuwe' zijn 8GB modules pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
Met een dergelijke hoeveelheid geheugen zou ik eerder 1600 MHz modules nemen die in het algemeen minder compatibiliteitsproblemen hebben.
Ik zou zeggen, bekijk die pagina eens beter. Er staat op dat het een 8GB kit is met 2 modules van 4GB ;)

Verwijderd

dcm360 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:10:
[...]

Ik zou zeggen, bekijk die pagina eens beter. Er staat op dat het een 8GB is met 2 modules van 4GB ;)
:Z :O moet wat beter de slaap uit mijn ogen wrijven geloof ik. 8)7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt het bij Kingston vaak ook zien aan de type aanduiding. K2, kit van 2 latjes, 8G is 8GB totale grootte. :)
Pagina: 1