Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik zoek een?
Ik zoek een 3.1 home cinema set die later uitgebreid kan worden naar een 5.1. De speakers die ik nu koop wil ik in een 5.1 als rear speakers gebruiken.

Wat is je budget?
Ongeveer €1.400.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk voor films en series zal en in mindere maten muziek en games op de PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben naar hifi klubben geweest om naar verschillende opstellingen te luisteren. Daar tot de conclusie gekomen om met een 3.1 set te beginnen en deze misschien later uit te breiden naar een 5.1. Voorkeur gaat uit naar het merk Dali (niet echt ergens op gebaseerd op enkel een aantal reviews). Ze hebben daar ook een offerte gemaakt van onderstaande producten voor €1.400 euro incl. kabels.

Receiver
pricewatch: Denon AVR-X1300W --> advies klubben

Alternatief: pricewatch: Denon AVR-X1200W

Center speaker
pricewatch: Dali Zensor Pico Vokal (Zwart) --> advies klubben

Alternatief: pricewatch: Dali Zensor Vokal (Zwart)

Sub:
pricewatch: Dali Sub E-12F (Zwart) --> advies klubben

Alternatief: pricewatch: Dali SUB E-9F (Zwart)

Speakers:
pricewatch: Dali Zensor 1 (Zwart) --> advies klubben

Welke vragen heb je hier nog over?
Advies is dit een mooie set om mee te beginnen? Zou het misschien beter zijn om te kiezen voor een betere center speaker (Dali Zensor Vokal) en dan een mindere sub bijvoorbeeld de E-9F? Andere opmerkingen/tips zijn welkom :). Of toch naar een Teufel set kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
De sub en center zijn twee totaal verschillende speakers en beiden zeer belangrijk (bij surround). De een kan de tekortkoming van de ander dus niet opheffen.

De frontspeakers zijn bij surround minder belangrijk dan bij stereo signalen. Persoonlijk zou ik voor de zensor 1 of zensor 3 gaan en de pico links laten liggen.

Heb je het al eens beluisterd?

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:20
Nee ik ga nog een keer terug naar de winkel om daar te luisteren wat het verschil is. Bedankt voor de tip.