Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb hier de proliant 150 g6 4 jaar draaiend gehad tot hij van de week problemen begon te geven. Eerst meerdere keren opnieuw opstarten per dag uit zichzelf. Als ik de machine nu opstart start hij niet door geeft dan diverse foutmeldingen. Zal foto's proberen te plaatsen. Na het overslaan van meldingen kan ik wel in de bios komen maar zegt dan dat er geen schijven in zitten. Zit en beetje met de handen in het haar omdat ons internet radio station erop draait en ik straks alle scripts mysql database en instellingen kwijt bent. De laatste x gaf hij aan missing bootmngr.
Helpppppppp

Ron

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:54
klinkt als een defecte raid controler, Maar zonder foto's of exacte meldingen is het gok werk

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je RAID is stuk, de write cache heeft data, en je BBU is leeg/stuk.

De data staat waarschijnlijk nog wel gewoon op de schijven. Die zie je uiteraard niet in je BIOS instellingen, daar zie je alleen de RAID kaart van HP, dat hoort zo. Dat de RAID Array niet boot komt door dat je eest het ding moet repareren (heb je uberhaupt gelezen wat er staat?).

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:01:
Je RAID is stuk, de write cache heeft data, en je BBU is leeg/stuk.

De data staat waarschijnlijk nog wel gewoon op de schijven. Die zie je uiteraard niet in je BIOS instellingen, daar zie je alleen de RAID kaart van HP, dat hoort zo. Dat de RAID Array niet boot komt door dat je eest het ding moet repareren (heb je uberhaupt gelezen wat er staat?).
Ja heb het duidelijk wel gelezen ook actie ondernomen door backup batt vervangen. Maar dar staat op de eerste foto en die is niet zichtbaar volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvulling hij stond niet als raid geschakeld want ik zag 3 schijven en volgens mij zie je er 1 als hij in raid geschakeld staat.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:28:
Nog even een aanvulling hij stond niet als raid geschakeld want ik zag 3 schijven en volgens mij zie je er 1 als hij in raid geschakeld staat.
De P410 heeft geen HBA mode, dus het moet wel RAID zijn. Kan JBOD zijn, maar volgens de controller telt dat nog steeds als RAID en je OS ziet dan ook nog steeds logical drives, net als je BIOS.

Dus of het nou RAID, JBOD of wat anders is: je controller is op dit moment het ding dat beslist of je mag booten of niet, en het antwoord nu is: nee.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als data iets waard is dan had je een externe disk van vijf tientjes kunnen halen, oftewel zet ook een backupplan op je agenda :) Sowieso was het moment dat de server begon te crashen wel een mooi moment geweest om een extra backup te maken...

Voor nu: kan zijn dat een andere RAID controller (van HP) je disks weer gaat zien, kan ook zijn dat een nieuwe controller je oude volume gelijk wegmikt (P800 bijv....) dus dat is een handige bug feature van HP...
Je kan proberen het volume weer te activeren (F2) en dan maar hopen dat het weer online komt maar anders dan de controller vervangen (als je de BBU en cache al vervangen hebt) is er ook niet meer...

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt.
Durfde f2 niet te doen omdat er stond data lost heb de stoute schoenen aangetrokken en toch gedaan.
Het heeft goed uitgepakt en hij is inmiddels opgestart en de data staat er nog op, nu druk bezig met back uppen van alles. Hier zit een blij man.
Dank jullie,
Pagina: 1