Bier gemorst over MacBook pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen
Een vriend van mij heeft gisteren bier gemorst over mijn macbook pro waardoor deze meteen uitviel ik heb meteen het bier uit mijn MacBook laten lopen alles afgekuisd met doekjes zodat het vocht op het oppervlak weg was en hem dan op zijn zij gezet aan de verwarming.
Na 2 uur starte hem vanzelf 4 keer op maar hij viel direct terug uit.
Ik heb hem tot 19u vandaag aan de verwarming laten drogen en nu start hem gewoon niet meer op.
Is hem bij deze kapot?
Kan de verzekering van mijn vriend hier tussen komen of is dat geen optie?
Kan ik deze bij onbetaalbare reparatie nog voor een degelijke prijs verkopen aan een 2e hands winkel want hij was nog maar 3 maand uit?
Zijn er nog opties die ik zou kunnen ondernemen?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Als je een inboedelverzekering hebt dan bel je die en zij zullen je dan verder adviseren.
Mocht je dat niet hebben dan belt je vriend zijn WA verzekering en meldt daar de schade en dan wordt het vanaf daar opgepakt.
Ik ken de details niet, maar ik ga er vanuit dat de verzekering dit dekt.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vyndrox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:39:
Als je een inboedelverzekering hebt dan bel je die en zij zullen je dan verder adviseren.
Mocht je dat niet hebben dan belt je vriend zijn WA verzekering en meldt daar de schade en dan wordt het vanaf daar opgepakt.
Ik ken de details niet, maar ik ga er vanuit dat de verzekering dit dekt.
Inboedelverzekering kan TS aanspreken als hij deze heeft. Moet hij wel ruim verzekerd zijn, aangezien dit een ongelukje betreft. WA verzekering wordt lastig. Of de vriend van TS moet met zijn auto tegen het bierglas aangereden zijn, waardoor deze omviel en het bier over de MBP morste.

Ik denk dat je de aansprakelijkheidsverzekering bedoelt. Deze is niet verplicht. Dus dan moet die vriend deze verzekering wel hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2016 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vyndrox
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:41:
[...]

Inboedelverzekering kan TS aanspreken als hij deze heeft. Moet hij wel ruim verzekerd zijn, aangezien dit een ongelukje betreft. WA verzekering wordt lastig. Of TS moet met zijn auto tegen het bierglas aangereden zijn, waardoor deze omviel en het bier over de MBP morste.

Ik denk dat je de aansprakelijkheidsverzekering bedoelt. Deze is niet verplicht. Dus dan moet die vriend deze verzekering wel hebben.
Haha dat ja. (er van uitgaande dat de vriend ouder dan 18 is).

Mocht het niet onder de verzekering vallen dan zal een reparatie erg duur uitvallen en een laptop met vochtschade levert niet heel veel op.

Wat heeft je vriend zelf al gedaan / aangeboden?

[ Voor 14% gewijzigd door vyndrox op 13-12-2016 22:48 ]

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:41:
[...]
Mocht de vriend deze aansprakelijkheidsverzekering niet zelf hebben omdat 'ie jonger is dan 18 dan hebben de ouders van deze vriend dat wél, met hem op hun polis. Dus niks aan het handje, behalve dat je MacBook stuk is...

Laat dit soort dingen alsjeblieft door de verzekering oplossen en laat je vriendschap niet verprutsen door dit soort ongein. (ja, been there done that... vriendschap weg door een stom ongelukje wat compleet werd vergoed door de verzekering...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:48:
[...]
Mocht de vriend deze aansprakelijkheidsverzekering niet zelf hebben omdat 'ie jonger is dan 18 dan hebben de ouders van deze vriend dat wél, met hem op hun polis. Dus niks aan het handje, behalve dat je MacBook stuk is...

Laat dit soort dingen alsjeblieft door de verzekering oplossen en laat je vriendschap niet verprutsen door dit soort ongein. (ja, been there done that... vriendschap weg door een stom ongelukje wat compleet werd vergoed door de verzekering...)
Als hij deze niet heeft omdat hij nog geen 18 is komt het waarschijnlijk wel goed inderdaad. Maar er zijn écht 18+ers die een dergelijke verzekering niet hebben. Verder eens met je verhaal. Gewoon verzekering laten oplossen, dan is het ook klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik neem aan Belg? Bier en gekuist geeft dat weg.

Ik weet niet hoe dat zit in Vlaanderen.

En voor de WA / aansprakelijkelijkheids discussie; Wikipedia: Aansprakelijkheidsverzekering WA wordt voor verkeer maar ook voor de PAV gebruikt. Want uiteindelijk gaat het om wettelijke aansprakelijkheid. TS zijn vriend heeft schade aan een eigendom van een derde gemaakt en is dus aansprakelijk voor het vergoeden van de schade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Die vriend moet gewoon zijn verzekering bellen of anders per ommegaande de schade aan topicstarter vergoeden.

De vraag is waarom de vriend dat nog niet gedaan heeft terwijl het voorval zich gisteren voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele goede kans dat die niet kapot is.
Heb weleens thee laten vallen, na drogen deed die het weer.

Mijn advies: laat heel heel goed uitdrogen, misschien dmv achterkant openmaken oid.

Daarnaast kun je hem openmaken en de corrosie welke het probleem veroorzaakt eraf te borstelen, hiervoor moet je natuurlijk wel weten want je doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2016 23:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
Zelf drogen, open maken, schoonmaken zijn allemaal prima opties, maar niet als er een verzekering aangesproken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

...en een laptop met vochtschade levert niet heel veel op.
...
Daar zou je je bij MacBooks nog wel eens over kunnen verbazen. Daarnaast is reparatie vaak goed mogelijk (zie mijn ad ;) ).

Verder moet TS het probleem bij zijn vriend neerleggen en samen kijken hoe je eruit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:03:
Hele goede kans dat die niet kapot is.

Mijn advies: laat heel heel goed uitdrogen, misschien dmv achterkant openmaken oid.

Daarnaast kun je hem openmaken en de corrosie welke het probleem veroorzaakt eraf te borstelen, hiervoor moet je natuurlijk wel weten want je doet.
Nah. Met wat ts verteld zit dat er niet in hoor. Deze is echt de sjaak. Zonder chemische reiniging gaat deze het sowieso niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Mijn advies: bel de verzekeringsmaatschappij van jouw of die van de biergooier. Netjes uitleggen wat er aan de hand is en dan staan ze jou ook netjes te woord. Heeft geen van beide een verzekering afgesloten, dan vrees ik dat er niet veel meer te doen is dan de macbook voor onderzoek bij of Apple of een derde partij neer te leggen. Afhankelijk van de kosten voor reparatie kun je dan beslissen of het de moeite is om de macbook nog te laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Wat voor bier was er overheen gevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:13
Ijsklont schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:11:
Je suis bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
Vocht en elektronica gaan nooit echt samen :)

Afhankelijk om hoeveel bier het ging en of het ook kortstluiting heeft veroorzaakt op het mainboard, zal hij weer correct functioneren ja of nee..

Soms met een klein beetje vocht op de goeie plek op een mainboard kan de schade beperkt blijven. Maar als er veel bier over is gegaan en hij stond aan en het bier heeft een interne sluiting veroorzaakt kun je het haast wel vergeten.

Bij fohnen, goed schoonmaken kun je je afvragen in hoeverre het product dan nog betrouwbaar is...
Ik heb vaak gezien bij kleine morsingen en geklooi met verwarming (zelfs rijst) en schoonmaken dat toch binnen een half jaar het product uiteindelijk toch de geest geeft...

Ik zou het daarom echt gooien op de verzekering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Afhankelijk om hoeveel bier het ging en of het ook kortstluiting heeft veroorzaakt op het mainboard, zal hij weer correct functioneren ja of nee..
Aangezien hij vanzelf uit en aan ging en weer uit gok ik op kortsluiting in:
1. Toetsenbord, powercircuitry
2. Accu
3. Misschien zelfs magsafe aansluiting

Reparatie zou ik zelf nu niet aan beginnen (puur alleen al omdat je waarschijnlijk de juiste torx driver niet hebt). Lekker aansprakelijkheidsverzekering er op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:33:
Hallo iedereen
Een vriend van mij heeft gisteren bier gemorst over mijn macbook pro waardoor deze meteen uitviel ik heb meteen het bier uit mijn MacBook laten lopen alles afgekuisd met doekjes zodat het vocht op het oppervlak weg was en hem dan op zijn zij gezet aan de verwarming.
Na 2 uur starte hem vanzelf 4 keer op maar hij viel direct terug uit.
Ik heb hem tot 19u vandaag aan de verwarming laten drogen en nu start hem gewoon niet meer op.
Is hem bij deze kapot?
Kan de verzekering van mijn vriend hier tussen komen of is dat geen optie?
Kan ik deze bij onbetaalbare reparatie nog voor een degelijke prijs verkopen aan een 2e hands winkel want hij was nog maar 3 maand uit?
Zijn er nog opties die ik zou kunnen ondernemen?
Alvast bedankt.
Mijn ervaring is dat als je het apparaat in de rijst legt :) het het laatste beetje vocht er snel uit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15

SpamLame

niks

BoerTien schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:36:
[...]

Mijn ervaring is dat als je het apparaat in de rijst legt :) het het laatste beetje vocht er snel uit is.
Maar het help niet als er al componenten stuk zijn gegaan, kijk eens op het YT channel van Louis Rossman over de perikelen van vochtschade en hoe hij dat om component lvl repareerd.

Als een verzekering degelijke reparatie danwel vervanging kan verzorgen is dat toch echt (IMO) het eerste wat je moet doen (naast je best doen het zo droog mogelijk te maken zonder verdere schade aan te richten). Alle andere paden bewandelen kan altijd nog onder de noemer nooit geschoten is altijd mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Je had ermee gelijk naar een telefoon winkel moeten gaan. Wij zijn een telefoon winkel, wij hebben vaker zulke problemen meegemaakt en er goed uit gekomen. Waterschade is moeilijk maar is gewoon te doen, daar hebben wij manieren voor om het toestel/ laptop weer aan de praat te krijgen. Wat er meestal gebeurt is dat de accu gelijk er mee ophoudt daarna, daarna kun je nog kleine problemen ervaren zolang het water niet diep in het moederbord is gekomen. Want dan kun je er weinig mee als het de moederbord aangetast heeft, in sommige gevallen kun je dat ook goed maken maar kans is heel nihil.

Ik weet nou niet wanneer het precies is gebeurt, maar misschien heeft het wel nog zin om bij een telefoon winkel langs te gaan en het te vermelden.

Ik hoop dat je er nog verder meekomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:35:
Hallo,

Je had ermee gelijk naar een telefoon winkel moeten gaan. Wij zijn een telefoon winkel, wij hebben vaker zulke problemen meegemaakt en er goed uit gekomen. Waterschade is moeilijk maar is gewoon te doen, daar hebben wij manieren voor om het toestel/ laptop weer aan de praat te krijgen. Wat er meestal gebeurt is dat de accu gelijk er mee ophoudt daarna, daarna kun je nog kleine problemen ervaren zolang het water niet diep in het moederbord is gekomen. Want dan kun je er weinig mee als het de moederbord aangetast heeft, in sommige gevallen kun je dat ook goed maken maar kans is heel nihil.

Ik weet nou niet wanneer het precies is gebeurt, maar misschien heeft het wel nog zin om bij een telefoon winkel langs te gaan en het te vermelden.

Ik hoop dat je er nog verder meekomt.
Hierboven is echt het alle slechtste advies ooit.
Gewoon zijn aansprakelijkheid (WA) verzekering aanspreken. Als hij nog geen 18 is dan valt hij onder de WA verzekering van zijn ouders. De verzekering gaat vervolgens vertellen door welk bedrijf zij willen dat er een onderzoek naar de schade wordt gedaan. Als de laptop dan al opengemaakt blijkt te zijn door een willekeurige telefoonwinkel kunnen ze doodleuk zeggen: "Sorry, maar iemand anders heeft er al aan lopen knutselen, wij keren geen geld uit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:21
Bier is toch echt wat schadelijker dan thee, in bier zitten oxiderende en zure oplossingen die een moederbord toch aardig weg kunnen vreten, zelfs over langere tijd. Dit is een zaak voor verzekering of eigen zak van de bierstoter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:13
Als je bier of ander soort vocht op je laptop, telefoon, electronica etc. morst, altijd gelijk de accu er uit (als die er uit kan). Daarna goed met schoon leidingwater spoelen, droogdeppen en een lange tijd laten drogen.

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 21-12-2016 07:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
angelina schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:55:
Daarna goed met schoon leidingwater spoelen, droogdeppen en een lange tijd laten drogen.
Slechtste. Advies. Ooit!

Wassen met gedestilleerd water zul je bedoelen. Daar zitten geen mineralen en andere zaken in die je electronica aantasten en oxidatie veroorzaken, wat bij leidingwater of gedemineraliseerd water wél het geval is. Terwijl je de electronica aan het afspoelen bent schrob je voorzichtig met een tandenborstel voor peuters, die is zachter dan een normale tandenborstel. Dit zorgt er voor dat ook aangekoekt vocht verdwijnt.

Maar met afspoelen alleen ga je er niet komen, er zal ongetwijfeld iets defect zijn geraakt, anders doet de MacBook niet zo vreemd. Hier zul je dus op onderzoek uit moeten (laten) gaan.

Beter kom je er zelf helemaal niet meer aan, behalve je harde schijf er uit halen, en laat je de rest lekker aan de verzekering over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28
Wow, balen zeg. Zo even duizend(en) euro's down the drain. Hoop dat je het nog kan claimen bij je vriend (mits in bezit AV) of bij jezelf (alleen bij uitgebreide Inboedelverzekering).

NB: Niet toevallig de macbook gekocht met een Creditcard? In dat geval ben je (in ieder geval bij veel creditcards, en in NL) nog 6 maanden verzekerd voor dit soort ongein. Zullen vast ook haken en ogen aan vast zitten maar gezien de nieuwwaarde van zo'n Macbookje het uitzoeken waard lijkt me. Zelf koop ik dit soort dingen (macbook, camera, etc) alleen nog maar via creditcard. Betaal het meteen terug dus het kost me niets extra en kan toch maar net zo zijn dat je in de eerste 6 maanden in de problemen komt.

Nog even een heel ander advies: koop voortaan dit soort dure apparatuur met een credit card, dan ben je (in NL tenminste) 6 maanden verzekerd voor dit soort ongein ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:56
Je kunt het zaakje misschien nog redden door het logic board er uit te halen en goed schoon te maken met isopropanol. Op die manier heb ik mijn macbook gered van een glas ranja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mykene
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 17:22
Ik ben ervaringsdeskundige op dit gebied.

Een paar jaar geleden heeft een gast op een feestje bier over mijn laptop gemorst. De persoon in kwestie stootte een flesje om. Daarna rustig met de persoon de details opgeschreven. Daarna WA verzekering benadert van die persoon.

Voordat je zelf dingen gaat ondernemen op reparatie gebied is het belangrijk om contact op te nemen met de verzekeraar. In mijn geval ging de verzekeraar akkoord met reparatie, top case was vervangen, alsmede het touchpad. Ik had destijds geen backup laptop en de laptop echt nodig voor de TU. Verzekeraar vergoede daarom ook een bedrag voor het huren van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Belangrijke vraag is nog niet gesteld: wat voor bier was het eigenlijk? :9 :+

Als een apparaat met vocht in aanraking is geweest is het sowieso nooit een goed idee om hem weer aan proberen te zetten zolang het nog "nat" is. Het advies om het eerst in een bak rijst te leggen (voor minstens 24 uur?) komt vaak langs.
Een fohn is ook een optie maar je moet er wel mee uitkijken. Daarnaast haal je het het liefst uit elkaar zodat je individuele componenten kunt bekijken. Moet je ook maar net durven/kunnen en de tools voor hebben.

Dit is waarvoor verzekeringen bedoeld zijn en het beste advies is hier dan ook al meerdere malen gegeven en is hopelijk van toepassing.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend wil maar 100 euro bijleggen dat kan toch ni zou ik die factuur eventueel door kunnen sturen naar zijn thuis?

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

SuBBaSS schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:29:
Belangrijke vraag is nog niet gesteld: wat voor bier was het eigenlijk? :9 :+
Zeker wel:
Ijsklont schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:11:
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:05:
Mijn vriend wil maar 100 euro bijleggen dat kan toch ni zou ik die factuur eventueel door kunnen sturen naar zijn thuis?
Voordat je het gaat hebben over het verdelen van de rekening, moet je echt eerst even kijken naar jullie verzekeringen. Heeft je vriend geen aansprakelijkheidsverzekering? Dat is je eerste keus. En heb jij geen inboedelverzekering? Dat je tweede optie. Bij een nee-nee op die vragen kan je eens gaan kijken wat de schade is, en hoe je die gaat verdelen.

Fijne vriend trouwens dat hij je nu al laat weten dat hij max €100 bijdraagt aan het oplossen van schade die hij veroorzaakt heeft... :X

[ Voor 50% gewijzigd door ATS op 15-12-2016 16:13 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Het vervelende is dat vochtschade zich pas veel later kan gaan vertonen. Een apparaat dat door vocht beschadigd is, maar wel nog werkt, is toch niet gelijkwaardig aan een apparaat dat nooit nat is geweest.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

:o
Die had ik over het hoofd gezien! Waarschijnlijk omdat de opmerking ondersneeuwde in de rest van de ontopic post! :+

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
Zoals al vaak is aangegeven: Laat dit de verzekering van danwel jou of de verzekering van je vriend regelen/betalen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Gewoon verzekering van de dader bellen. Heb ik ooit ook gehad, kreeg de laptop van 1000 euro vergoed.
Daarna kijken of je kunt repareren, maar dan heb je al de vergoeding op zak.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
Mijn vriend wil maar 100 euro bijleggen
Hij heeft niet zo veel te willen, hij heeft schade veroorzaakt en is daarvoor verantwoordelijk.
Als hij geluk heeft is ie daarvoor verzekerd (al dan niet via z'n ouders), en anders wordt het een krantenwijk.
Gezien z'n standpunt zou ik 'm gelijk e.e.a. via mail (dan wel reguliere post) duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Barrycade schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:51:
Ik neem aan Belg? Bier en gekuist geeft dat weg.

Ik weet niet hoe dat zit in Vlaanderen.

En voor de WA / aansprakelijkelijkheids discussie; Wikipedia: Aansprakelijkheidsverzekering WA wordt voor verkeer maar ook voor de PAV gebruikt. Want uiteindelijk gaat het om wettelijke aansprakelijkheid. TS zijn vriend heeft schade aan een eigendom van een derde gemaakt en is dus aansprakelijk voor het vergoeden van de schade.
In België is het simpel. Die aansprakelijkheidsverzekering noemen ze 'familiale verzekering' en is gewoon een verplichte verzekering voor iedereen. Deze kost om en bij de 100€ per jaar voor een heel gezin (alleenstaande is iets goedkoper) en dekt deze schade mits een eigen forfait uiteraard. Bij mij is die 125€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Je gaat volledig voorbij aan hetgeen hier in het topic door andere Tweakers aan jou wordt geadviseerd.

Graag eerst lezen voordat je met bovenstaande reactie komt.

Laat die vriend van je zijn aansprakelijkheidsverzekeraar (indien van toepassing) opbellen om daar het voorval te melden. Vanaf daar zal het opgepakt worden.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend heeft geen familiale verzekering of aansprakelijkheidsverzekering dus daarmee ben ik niets.. maar ik kan toch moeilijk al het geld betalen dat hij heeft beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
nee want hij heeft de schade veroorzaakt, dus hij zal moeten betalen.
Dat hij (z'n familie) geen verzekering heeft is hun keus geweest. Betekend niet dat ze nu een vrijbrief hebben om de schade niet te vergoeden.
Dus nogmaals, stuur een (aangetekende)brief/Email waarin je die "vriend" aansprakelijk stelt voor geleden schade. Zal de vriendschap niet ten goede komen, maar iemand die je > €1000,00 door de neus boort, wil ik persoonlijk niet in m'n vriendenkring hebben.
http://aansprakelijkheid....stellen-voorbeeldbrieven/

[ Voor 11% gewijzigd door Bushie op 16-12-2016 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Als ik topicstarter zo lees dan vermoed ik dat we met jonge mensen te maken hebben en tevens beperkte maatschappelijke redzaamheid.

Er zijn diverse mogelijkheden voorwaarts:
• probeer het via de ouders te regelen (zie hierboven)
• controleer of er eventueel dekking is via eigen de inboedelverzekering
• wijs (ouders van) vriend erop dat kinderen tot vrij hoge leeftijd soms automatisch meeverzekerd zijn op de aansprakelijkheidsverzekering van ouders (in NL vaak tot 27 indien studerend, afhankelijk van inwonend of uitwonend)
• kom met een regeling met de 'vriend'. Vergoeding in termijnen na draagkracht kan een prima oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:03:
dat is erg veel geluk hebben. Drank met suiker en/of zout zijn funest voor elektronica. Ook is het van belang of het in het keyboard is blijven 'steken' of in het mainboard is doorgelekt. Omdraaien en op bergje rijst gooien in de buurt van warme droge lucht is meestal het eerste en beste wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenbc
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-08 02:20
Ik heb in een ver verleden een powerbook 17inch gehad waarbij een "vriend" cola over heen had gemorst.
Later bleek deze jongen niet verzekerd te zijn.
Gelukkig had ik een doorlopende reisverzekering en kon ik het daar onder laten vallen.

Na het gemorste ongeluk werd er aangeboden om het apparaat te laten repareren in een apple care centre.
Daarna heeft het apparaat nog ongeveer een half jaar gerwerkt en uiteindelijk kon ik het apparaat in de vuilnisbak gooien.

Mijn advies is dan ook laat het niet repareren maar vraag om een nieuw apparaat.
Ook al wil de verzekering iets anders.
Je weet niet wat er later met het apparaat gebeurt.
Pagina: 1