Momenteel heb ik thuis een werkkamer van 4,0x5,5meter. Daar hangen nu 2 stuks T5 tl-armaturen (op elk lichtpunt 1). Het totale vermogen is nu 98Watt. Beide aansluitpunten zitten mooi midden in het gipsplafond, ongeveer 2 meter uitelkaar. De verlichting wordt nu geschakeld met een dubbele schakelaar.
Wat ik nu wil is rgb dimbare ledverlichting. Dan kan 's avond de lichtkleur warm wit (3000-3400K) kiezen, overdag wat helderder. Ook kan ik iets extra vermogen installeren om zeker te zijn van voldoende licht. De verlichting moet voldoen aan de volgende eisen:
- het moet er netjes uitzien
- opbouwverlichting, geen inbouwspots
- het moet rechtstreeks op 230V aangesloten kunnen worden
- vermogen moet minimaal 120Watt zijn
- lichtkleur en dimmen mag met afstandsbediening maar mag ook via vaste schakelaar/dimmer.
Ik heb gezocht maar geen rgb tl-buizen gevonden voor dit type t5 armatuur
Dus het zal waarschijnlijk geheel nieuw moeten worden.
Het mooiste zou zijn 1 rgb ledpaneel van 25x300 cm
Ik heb gezien dat er ledpanelen tot 60x60 zijn maar die zijn weer voor systeemplafonds.
Wie heeft dit misschien eens uitgezocht of goede iedeen over led plafondlampen?
Wat ik nu wil is rgb dimbare ledverlichting. Dan kan 's avond de lichtkleur warm wit (3000-3400K) kiezen, overdag wat helderder. Ook kan ik iets extra vermogen installeren om zeker te zijn van voldoende licht. De verlichting moet voldoen aan de volgende eisen:
- het moet er netjes uitzien
- opbouwverlichting, geen inbouwspots
- het moet rechtstreeks op 230V aangesloten kunnen worden
- vermogen moet minimaal 120Watt zijn
- lichtkleur en dimmen mag met afstandsbediening maar mag ook via vaste schakelaar/dimmer.
Ik heb gezocht maar geen rgb tl-buizen gevonden voor dit type t5 armatuur

Dus het zal waarschijnlijk geheel nieuw moeten worden.
Het mooiste zou zijn 1 rgb ledpaneel van 25x300 cm
Ik heb gezien dat er ledpanelen tot 60x60 zijn maar die zijn weer voor systeemplafonds.
Wie heeft dit misschien eens uitgezocht of goede iedeen over led plafondlampen?