Grijs scherm na inloggen kali

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04 15:00
Hoi,

Ik heb vandaag Kali Linux op mijn laptop gezet (dual boot) maar ik kan niet goed inloggen, ik denk dat dit komt omdat ik een nvidia kaart heb.

Als ik de boot option toevoeg "acpi=off" kan ik wel inloggen maar dan doet mijn touchpad het niet en heb ik een foute resolutie.

Ook kan ik tijdens het inloggen via "ctrl+alt+f2" in een terminal komen, zo heb ik "lightdm" geinstalleerd alleen ik kan nog steeds niet inloggen. Het enige verschil is dat het scherm niet grijs maar zwart blijft en ik mijn muis nog kan bewegen.

Ik heb een laptop met een Nvidia kaart (960m) en een intel geintregeerde graphics.

Alle help wordt heel erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoeveel ervaring heb je al met Linux? Want als je denkt "goh, dat Kali klinkt wel leuk, laat ik het er eens op gooien", dan kom je al snel te veel issues tegen zoals deze die je zelf dient op te lossen terwijl een distro zoals Ubuntu het voor je kan regelen. Je zit namelijk met een laptop met Optimus techniek en dat nekt je nu.

Om met een distro te spelen, is het het beste om het in een VM te doen. Zo sloop je het minste van je eigen installatie maar heb je alsnog de volle functionaliteit van de distro zelf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04 15:00
Hero of Time schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:03:
Hoeveel ervaring heb je al met Linux? Want als je denkt "goh, dat Kali klinkt wel leuk, laat ik het er eens op gooien", dan kom je al snel te veel issues tegen zoals deze die je zelf dient op te lossen terwijl een distro zoals Ubuntu het voor je kan regelen. Je zit namelijk met een laptop met Optimus techniek en dat nekt je nu.

Om met een distro te spelen, is het het beste om het in een VM te doen. Zo sloop je het minste van je eigen installatie maar heb je alsnog de volle functionaliteit van de distro zelf.
Bedankt voor je reactie, ik snap waar je op doelt. Ik heb enige ervaring met linux distributies. Ik kan overweg met de terminal maar ik moet zeker nog veel leren. De reden om kali niet in een vm te installeren is dat ik graag wat netwerk gerelateerde attacks wil demonstreren.

Ik heb even wat rondgezocht over de optimus technologie van nvidia met linux, ik ben gestuit op bumblebee en ga morgen is kijken of dit wat voor mij zou kunnen beteken. Nogmaals bedankt voor je reactie ik hoop dat ik er wat aan heb.

Edit: Het is gelukt ik heb via de terminal bumblebee geinstalleerd en alles werkt naar toebehoren. _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Gingo op 14-12-2016 13:50 ]