[Event] AMD New Horizon - Summit Ridge Launch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Toch maar even een slow-chat topic gemaakt :).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=G8R7frtLDBk]
Dinsdag 13 december 2016 - 22:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ze heeft wel veel met verhalen. Kom eens op met wat inhoud :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derksenkarting
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:20
Haha vind het wel vermakelijk tot nu toe, hopelijk wat concrete info zometeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:39
AM4 Platfrom :'( Duizenden mensen kijken ernaar en dan maak je zo'n spelfout op je sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Waar blijven de tech demos...

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:39
De Ryzen is even snel in blender en sneller in handbrake op stock 3.4 zonder boost vs Intel 6900K met boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Benchmarks waren indrukwekkend. Wat een slap gelul voor de rest zeg :P.

Ondertussen: AnandTech | AMD Gives More Zen Details: Ryzen, 3.4 GHz+, NVMe, Neural Net Prediction, & 25 MHz Boost Steps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hoezo een game test met een Titan X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Apoca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:26:
Omdat het simpelweg de snelste GPU van dit moment is?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Moi_in_actie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:29:
[...]
Omdat het simpelweg de snelste GPU van dit moment is?
Maar goed het is de AMD show, bouw dan een CrossFire setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Hier komt het One More Thing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Vega for Apoca ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wauw! De nieuwe Vega kaart én de nieuwe CPU? Geweldig haha, de druk op die arme Rene :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Au dit duurt pijnlijk lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat zijn two more things :o

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 13:35
Dan showen ze Vega samen met Ryzen en dan gebruiken ze Battlefront =')

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:31:
[...]

Maar goed het is de AMD show, bouw dan een CrossFire setup :)
CrossFire en SLI werken niet onder DX12 in BF1, dus dat zou je terug moeten naar DX11 en dan schaalt dan weer minder over meerdere core's.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Amthre.... *Amfour :')

Arme handen van die mensen hahaha :+

[ Voor 48% gewijzigd door Kuusj op 13-12-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het is natuurlijk wel weer interessant om te weten wat er gebeurt met de performance van de nieuwe CPU als hij niet maximaal kan schalen tegen geoptimaliseerde software. Of hij dus core vs core ook lekker met Intel kan meekomen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Apoca op 13-12-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:26:
Om een objectiviteitspunt te kunnen houden, en discussie over het wel of niet aan een getweakte driver voor een RX480 ofzo te voorkomen.

Is good business practice, echt waar.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10
Jammer dat er geen PRIJS is genoemd! Wel zeggen dat de concurrent 1100 dollar kost, maar niks over je eigen prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En hoe het zit met die 8 cores, 16 threads...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10
Een i7 6700k kan toch prima dota 2 draaien en streamen? In de demo zag de gamestream eruit alsof het draaide op 1 fps... En de demo met battlefront (ryzen+vega op 4k) schokte flink zo nu en dan...
Zal vast prima hardware zijn, maar het blijft een verkooppraatje. Wachten op onafhankelijke vergelijkingen. Waarschijnlijk zal Intel met de prijzen moeten zakken, dus dat is al winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amd altijd minder gevonden als Intel, dan heb ik het over de CPU's.
Ben benieuwd naar wat benchmark tests in vergelijking met een i7-6700k of 6800k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:44:
Het is natuurlijk wel weer interessant om te weten wat er gebeurt met de performance van de nieuwe CPU als hij niet maximaal kan schalen tegen geoptimaliseerde software. Of hij dus core vs core ook lekker met Intel kan meekomen :)
De IPC ligt vanzelfsprekend minder hoog als de nieuwste Intel CPU's, AMD heeft ook nooit anders beweert. Met 40% hogere IPC loop je wel heel erg in op Intel maar daarmee loop je nog wel een klein beetje achter waarschijnlijk. Er wordt ook altijd uitgegaan van Sandy Bridge IPC, misschien Ivy Bridge. Daarmee zit je dicht bij Skylake of Kaby Lake, maar niet hoger.

Waarom een 8 core 16 thread van AMD dan sneller kan zijn als een Intel 8 core 16 thread CPU op vergelijkbare kloksnelheid komt dan doordat Simultaneous Multi-Threading beter werkt dan Hyper Threading.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:04:
Waarom 'altijd'? Er is een hele tijd geweest dat AMD consequent de betere/snellere CPU had, dat is mis gegaan met de introductie van de Phenom als top-end CPU. Daarna, met FX Bulldozer (Zambezi) is het pas echt finaal de mist in gelopen. Ze zijn achter gaan lopen mede doordat de chipbakkers het proces waar AMD op wilde bakken hebben verprutst. Nu met 14nm hebben ze op CPU en GPU gebied weer kans genoeg om op zijn minst gigantisch in te lopen op Intel.

Geef mij verder maar zo'n Vega hoor, als die sneller dan de 1080 is tegen een 250 euro lagere prijs is het feest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
De tijd van de Athlon 64 niet meegemaakt? Een Athlon 64 4000+ met een prijskaartje van iets van 250 euro (was iets in die grootte orde) was met een simpele overclock sneller dan een Intel Pentium 4 3.73Ghz Extreme Edition, die voor 1000+ euro over de toonbank ging. Intel liep destijds mijlen ver achter op AMD, zeker als het op gaming aankwam.

Bekijk voor de gein maar eens een oude review van de 4000+ zoals deze van Guru3D. Een stock (2.4Ghz) Athlon 64 4000+ was daar al sneller dan de 3.46Ghz Pentium 4 Extreme Edition. Mijn 4000+ ging met vrij simpele luchtkoeling al makkelijk naar 3000Mhz (25% overclock), dus dan kan je inschatten hoeveel sneller die dan nog was.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

kuusj98 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:11:
[...]

Waarom 'altijd'? Er is een hele tijd geweest dat AMD consequent de betere/snellere CPU had, dat is mis gegaan met de introductie van de Phenom als top-end CPU. Daarna, met FX Bulldozer (Zambezi) is het pas echt finaal de mist in gelopen. Ze zijn achter gaan lopen mede doordat de chipbakkers het proces waar AMD op wilde bakken hebben verprutst. Nu met 14nm hebben ze op CPU en GPU gebied weer kans genoeg om op zijn minst gigantisch in te lopen op Intel.

Geef mij verder maar zo'n Vega hoor, als die sneller dan de 1080 is tegen een 250 euro lagere prijs is het feest.
Al blijft vega onder de 500€ dan nog is het waaauw (1070 <500 en 1080 >700), ik heb dan wel een gevoel dat je er in begin echt zult moeten opspringen want veel miners gaan naar die kaarten gaan.

Swat Ryzen = nieuwe athlon? Ik hoop het

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitual
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 13:26
Playa del C. schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:58:
Een i7 6700k kan toch prima dota 2 draaien en streamen? In de demo zag de gamestream eruit alsof het draaide op 1 fps... En de demo met battlefront (ryzen+vega op 4k) schokte flink zo nu en dan...
Zal vast prima hardware zijn, maar het blijft een verkooppraatje. Wachten op onafhankelijke vergelijkingen. Waarschijnlijk zal Intel met de prijzen moeten zakken, dus dat is al winst.
Gamen en streamen tegelijk op CPU is lastig. Ze waren aan het encoden in x264 op 1080p60fps wat een hele hoge bitrate is voor CPU encoding terwijl je speelt. Hier doen ze het dus allemaal op een setup. Een overklokte 6700k haalt dat waarschijnlijk niet eens. Watt er op Twitch bv vaak gebeurd is dat er op 720p30fps wordt gestreamed wat ±3x minder intensief is dan 1080p60fps. De grote streamers daar en tegen gebruiken een dubbele setup met een aparte 'stream' computer voor het encoden. Daarnaast wordt er ook vaak gestreamed via de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Damic schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:32:
[...]
Al blijft vega onder de 500€ dan nog is het waaauw (1070 <500 en 1080 >700), ik heb dan wel een gevoel dat je er in begin echt zult moeten opspringen want veel miners gaan naar die kaarten gaan.

Swat Ryzen = nieuwe athlon? Ik hoop het
Je hebt gelijk, maar miners? Heb ik iets gemist of zijn we niet al 2 jaar over op ASIC's (ook op altcoins) die honderden keren efficiënter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

kuusj98 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:39:
[...]

Je hebt gelijk, maar miners? Heb ik iets gemist of zijn we niet al 2 jaar over op ASIC's (ook op altcoins) die honderden keren efficiënter zijn?
Er zijn toch nog een paar bepaalde coins dat nog altijd goed gaan met de gpu (dacht ik)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net even stuk zitten kijken, impressive spul, maar blijft altijd even afwachten hoe het allemaal in het eggie gaat draaien en niet geheel onbelangrijk, de prijzen :P

Maar ben ook benieuwd naar Scorpio, lijkt erop dat ze dus Zen en Vega hier op in gaan zetten, zou Sony te vroeg zijn gestart met de PS Pro? Als ik kijk naar current cpu/gpu(apu), lijken ze Zen en Vega bizar veel sneller te worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:19:

Maar ben ook benieuwd naar Scorpio, lijkt erop dat ze dus Zen en Vega hier op in gaan zetten, zou Sony te vroeg zijn gestart met de PS Pro? Als ik kijk naar current cpu/gpu(apu), lijken ze Zen en Vega bizar veel sneller te worden.
Veel te duur en te snel.
-The_Mask- schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Als ik de video in nieuws: Microsoft kondigt 'Project Scorpio'-console voor 4k- en vr-gaming aan bekijk dan is dat niet het geval. Ik zie namelijk duidelijk 12 geheugenchips en dus een 384 bit geheugenbus. Om dan op de genoemde minimale 320GB/s uit te komen zit je op GDDR5 op 1667MHz minimaal.
Half jaartje geleden werd er ook al het één en ander bekend gemaakt. Ze hadden het over een geheugenbandbreedte van 320GB/s en er waren dus 12 geheugenchips zichtbaar. Dus geen HBM, ook 'maar' 6Tflops wat overeenkomt met Polaris 10 op een iets hogere kloksnelheid, met iets meer geheugenbandbreedte omdat de CPU er ook gebruik van moet maken. Moet ook wel anders zou de console onbetaalbaar worden voor de meeste mensen.

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/0000396f6/c9c9/xbox-scorpio-2.png

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
...
Ik weet zeker dat Zen en Vega gebruikt gaan worden in de nieuwe Xbox Scorpio. Alleen niet in hun huidige configuratie.

Qua CPU gok ik op een 4-core Zen-processor, met dus 8-threads. Dit moet meer dan snel genoeg zijn om qua games alles af te kunnen handelen. Een 8-core is gewoon overbodig maar wel heel duur, die kans acht ik klein.

Qua GPU denk ik dat we de helft van Vega 10 gaan zien. Vega 10 bied 12.5 TeraFLOPS, Scorpio zou er dan 6.25 hebben. Dat is een mooie vooruitgang tegenover de PS 4 Pro (welke 4.2 TFlops bied) en de Xbox One S (1.5 TFlops).

Edit: Microsoft spreekt wel echt over 8-cores. Ik vraag me af of dat dan Zen-cores zijn, want dat lijkt me vrij duur worden. Er moet namelijk ook nog genoeg die-space overblijven voor de GPU.

[ Voor 12% gewijzigd door Balance op 14-12-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Een i7 6700k kan toch prima dota 2 draaien en streamen? In de demo zag de gamestream eruit alsof het draaide op 1 fps...
Ik denk dat ze de livestream op de CPU lieten renderen (en dus niet op de GPU of met een speciale capture card. Een i7 6700K is natuurlijk superieur in games die niet verder schalen dan 4/8 treads, dat ding zit over de 4Ghz, daarom lieten ze deze usecase zien waar voornamelijk het voordeel van de 8core uit komt.
Ook lijkt het me logisch dat ze hinten naar het prijspunt voor Zen, namelijk rond dat van de i7 6700K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Balance schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:12:
[...]

Ik weet zeker dat Zen en Vega gebruikt gaan worden in de nieuwe Xbox Scorpio. Alleen niet in hun huidige configuratie.

Qua CPU gok ik op een 4-core Zen-processor, met dus 8-threads. Dit moet meer dan snel genoeg zijn om qua games alles af te kunnen handelen. Een 8-core is gewoon overbodig maar wel heel duur, die kans acht ik klein.

Qua GPU denk ik dat we de helft van Vega 10 gaan zien. Vega 10 bied 12.5 TeraFLOPS, Scorpio zou er dan 6.25 hebben. Dat is een mooie vooruitgang tegenover de PS 4 Pro (welke 4.2 TFlops bied) en de Xbox One S (1.5 TFlops).

Edit: Microsoft spreekt wel echt over 8-cores. Ik vraag me af of dat dan Zen-cores zijn, want dat lijkt me vrij duur worden. Er moet namelijk ook nog genoeg die-space overblijven voor de GPU.
Custom Zen APU's zullen er voorlopig nog niet zijn. Ik verwacht daarom geen Zen En net als de PS4 Pro zal het Prolaris 10 zijn met Vega features (want die heeft de PS4 Pro ook).

http://www.neogaf.com/for...p=226567151&postcount=498

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 14-12-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lag niet aan de demonstratie maar aan de stream. :)
Kijk maar eens terug en je ziet wel vloeiend beeld.
(AMD ;))
Begin/mid jaren 0 had AMD de betere CPU's, zowel qua performance als qua prijs. Helaas had Intel een veel aggresievere marketing en maakte Intel deals met prebuilders dat ze korting zouden krijgen als ze enkel Intel CPU's zouden gebruiken waarvoor Intel een nog niet betaalde boete van 1,5 miljard euro kreeg opgelegd door de Europese Commissie.
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:05:
[...]

De IPC ligt vanzelfsprekend minder hoog als de nieuwste Intel CPU's, AMD heeft ook nooit anders beweert. Met 40% hogere IPC loop je wel heel erg in op Intel maar daarmee loop je nog wel een klein beetje achter waarschijnlijk. Er wordt ook altijd uitgegaan van Sandy Bridge IPC, misschien Ivy Bridge. Daarmee zit je dicht bij Skylake of Kaby Lake, maar niet hoger.
Volgens mij kom je met 40% uit op Haswell-Broadwell. Niet mijn berekening; meerdere bronnen op het internet die hierop uitkwamen. Maar goed, AMD heeft inmiddels aangegeven meer dan 40% te hebben gehaald dus Broadwell zou weleens gehaald kunnen zijn. Dan lopen ze misschien 1 generatie achter maar dat maken ze blijkbaar met iets anders (of waarschijnlijk meerdere elementen) weer goed dus ik kan er niet wakker van liggen. :)
Als dit de start van Zen wordt dan wordt Zen+ heel erg mooi.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:11:
[...]

Even een aparte reactie aangezien het over een heel ander onderwerp gaat. JayZTwoCents kreeg laatst (bij die bekende briefing) te horen van een medewerker dat er geen 490 bestaat terwijl er wel melding wordt gemaakt over een 580 (drivers en zo). Het zou ook nog wel eens kunnen dat ze de 490 overslaan en dat de 490 direct de 580 wordt. Dat zou nogal een stunt zijn.
Damic schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:32:
[...]
Ik haat dat gemine om die reden. :/
Ik zou zelf mee kunnen doen maar het is niet echt milieubewust om heel de dag zo'n kaart te laten draaien voor het ontcijferen van een figuurtje voor fictieve munteenheid die op de een of andere manier in een enkel geval als echt geld gebruikt kan worden. Of zoiets, ik begrijp weinig van cryptocurrency.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Recon24 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:59:
[...]

Custom Zen APU's zullen er voorlopig nog niet zijn. Ik verwacht daarom geen Zen En net als de PS4 Pro zal het Prolaris 10 zijn met Vega features (want die heeft de PS4 Pro ook).

Nja, dat moet nog wel blijken. Volgens Microsoft poept Scorpio 6 TFLOP/s uit, maar een volledig ingeschakelde Polaris 10-GPU komt tot maximaal 5,5 TFLOP/s. Daarentegen knalt Vega juist weer flink over die 6 heen.
Ik denk dat AMD gewoon een stapel shaders van de nieuwste architectuur in de APU gaat proppen, dat is Vega dus. Wat ze met de CPU-kant gaan doen is volgens mij nog echt koffiedik kijken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:14:
[...]

Even een aparte reactie aangezien het over een heel ander onderwerp gaat. JayZTwoCents kreeg laatst (bij die bekende briefing) te horen van een medewerker dat er geen 490 bestaat terwijl er wel melding wordt gemaakt over een 580 (drivers en zo). Het zou ook nog wel eens kunnen dat ze de 490 overslaan en dat de 490 direct de 580 wordt. Dat zou nogal een stunt zijn.
Het zou wel logischer zijn als zij naar compleet nieuwe chip overstappen, meteen nieuwe nummering meegeven, andere kant gaan ze dan wel belachelijk snel door de nummers heen zonder (t/m 470) schrikbarend hogere prestaties (een 290x, 390 en 480 presteren marginaal gelijk aan elkaar), met het buitenbeentje van de Fury.
390, niet de 380 :P
Recon24 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:59:
[...]

Er is tot heden weinig tot niets bekend van de Scorpio mbt daadwerkelijke hardware, buiten wat cijfertjes en TFlops, die zelfs uit de lucht gegrepen kunnen zijn. Dat de CEO apart vermeld dat zij samenwerken met MS voor de Scorpio, kan het nog steeds goed mogelijk zijn dat MS voor een semi-custom oplossing gaat op basis van het spul wat Q1 gaat uitkomen. Net als de huidige generatie kan MS er wel z'n eigen swing aangeven, zoals het grote verschil van DDR3/esdram vs GDDR5, met in de basis toch redelijk gelijke AMD apu's.

Edit
Richh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:19:
[...]

Nja, dat moet nog wel blijken. Volgens Microsoft poept Scorpio 6 TFLOP/s uit, maar een volledig ingeschakelde Polaris 10-GPU komt tot maximaal 5,5 TFLOP/s. Daarentegen knalt Vega juist weer flink over die 6 heen.
Ik denk dat AMD gewoon een stapel shaders van de nieuwste architectuur in de APU gaat proppen, dat is Vega dus. Wat ze met de CPU-kant gaan doen is volgens mij nog echt koffiedik kijken.
Zat net nog die specs van de Polaris 11 revisie te lezen, die kan met de E9550 een 5.8Tflops halen, mogelijke afronden vanuit MS of klein tikje OC?

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2016 17:32 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We wisten toch al direct dat Sony te vroeg upgradede? :)
Tenzij ze een keer extra upgraden.
Sowieso vind ik dat Microsoft goed bezig is buiten het besturingssysteem (wat een draak is in veel opzichten). Door de games ook voor de PC te verkopen kunnen ze die games meer tweaken en daadwerkelijk een heel andere performance bieden voor de Scorpio-gebruikers. Bij Sony laten de developers de Pro nog erg links liggen, op een uitzondering na.
spoiler:
Met de Surface-lijn doen ze ook goede dingen en ze hebben door de Surface Studio zelf het scharniermechanisme ontwikkeld, speciale kamers voor geluidstesten, beeldtesten etc. Niet slecht voor een bedrijf wat enkel software deed.
SinergyX schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:21:
Er is tot heden weinig tot niets bekend van de Scorpio mbt daadwerkelijke hardware, buiten wat cijfertjes en TFlops, die zelfs uit de lucht gegrepen kunnen zijn.
Die komen van dezelfde persoon die de specs van de RX 480 gaf. Redelijk betrouwbaar. Tenzij hij heel erg goed heeft gegokt.
Zat net nog die specs van de Polaris 11 revisie te lezen, die kan met de E9550 een 5.8Tflops halen, mogelijke afronden vanuit MS of klein tikje OC?
De revisie van de RX 460? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:29:
Die komen van dezelfde persoon die de specs van de RX 480 gaf. Redelijk betrouwbaar. Tenzij hij heel erg goed heeft gegokt.
Beetje gokwerk op basis van huidige hardware is niet zo bijzonder en de beschikbare kandidaten zitten niet ver van elkaar, het is pas iets tot MS het zelf heeft bevestigd. MS heeft al bijzondere dingen weten neer te zetten, dat me het in dan opzicht niet zou verbazen dat het toch een Zen/Vega zou kunnen worden. (een 6Tflops op 'console price' neer te zetten gaat je niet met de polaris 10 lukken heb ik het idee).
Mijn fout, de 9550 is dus een revisie van de Polaris 10, ik dacht dat dat een Polaris 11 was.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2016 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:19:
[...]

Nja, dat moet nog wel blijken. Volgens Microsoft poept Scorpio 6 TFLOP/s uit, maar een volledig ingeschakelde Polaris 10-GPU komt tot maximaal 5,5 TFLOP/s.
5,833728 Tflop heeft de RX 480 om precies te zijn en een RX480 geklokt op 1302,083333 MHz geeft precies 6Tflop

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:29:
[...]

We wisten toch al direct dat Sony te vroeg upgradede? :)
Tenzij ze een keer extra upgraden.
Sowieso vind ik dat Microsoft goed bezig is buiten het besturingssysteem (wat een draak is in veel opzichten). Door de games ook voor de PC te verkopen kunnen ze die games meer tweaken en daadwerkelijk een heel andere performance bieden voor de Scorpio-gebruikers. Bij Sony laten de developers de Pro nog erg links liggen, op een uitzondering na.
spoiler:
Met de Surface-lijn doen ze ook goede dingen en ze hebben door de Surface Studio zelf het scharniermechanisme ontwikkeld, speciale kamers voor geluidstesten, beeldtesten etc. Niet slecht voor een bedrijf wat enkel software deed.

[...]

[...]

De revisie van de RX 460? :?
Sony is niet te vroeg of te laat gestart. Hier is gewoon een keuze voor gemaakt, want voor Sony was het al lang bekend dat Vega en Zen eraan zaten te komen. De Pro is ook geen nieuwe generatie wat de Scorpio ook niet is.

De Pro kunnen devs niet links laten liggen want iedere game die een release heeft gekregen na launch heeft gewoon Pro ondersteuning.
Door de games ook voor de PC te verkopen kunnen ze die games meer tweaken en daadwerkelijk een heel andere performance bieden voor de Scorpio-gebruikers.
Deze snap ik eigenlijk niet helemaal? Enige voordeel is dat die games ook voor de PC komen dat PC gamers ze kunnen spelen, maar ik zie niet direct een grote voordeel qua performance voor de xbox. unified platform is goed, alleen UWP trekt op niks naar mijn mening, laat staan de Microsoft game releases van afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:42:
[...]

Sony is niet te vroeg of te laat gestart. Hier is gewoon een keuze voor gemaakt, want voor Sony was het al lang bekend dat Vega en Zen eraan zaten te komen. De Pro is ook geen nieuwe generatie wat de Scorpio ook niet is.

De Pro kunnen devs niet links laten liggen want iedere game die een release heeft gekregen na launch heeft gewoon Pro ondersteuning.
Ik denk eerlijk gezegd dat Sony er weinig minder door zal verkopen (het gaat toch om de exclusieve spelletjes) maar de nieuwe Xbox Scorpio gaat wel aanzienlijk betere hardware krijgen dan dat de PS4 Pro heeft. Waar je tegenwoordig de Xbox-spelletjes ook gewoon op een PC kan spelen geldt voor de exclusieve PS-spelletjes nog steeds dat je er een PS4( Pro) voor moet kopen.
Het is voor ons gamers erg interessant dat Sony nu vasthoudt aan het exclusiviteitsmodel terwijl MS er juist voor kiest om dezelfde spellen ook voor de PC te verkopen. Ik ben benieuwd welk model beter blijkt te werken, vanzelfsprekend hoop ik dat het model waar MS voor kiest beter zal blijken te werken aangezien het ideaal is als games nooit exclusief zijn.
Deze snap ik eigenlijk niet helemaal? Enige voordeel is dat die games ook voor de PC komen dat PC gamers ze kunnen spelen, maar ik zie niet direct een grote voordeel qua performance voor de xbox. unified platform is goed, alleen UWP trekt op niks naar mijn mening, laat staan de Microsoft game releases van afgelopen 2 jaar.
Mijn punt hier was dat als je spellen vanaf het begin ontwikkelt voor de PC en als je dit adequaat uitvoert dat je dan vanaf het begin een groot bereik in het vizier houdt. Voor de graphics houdt het in dat je begint met hogere resoluties voor textures (4k of hoger), betere belichtingsmethodes etc. en dat je vervolgens de instellingen verlaagt om het draaiende te krijgen op de consoles, dat werkt beter dan wanneer je in eerste instantie die graphics voor de consoles ontwikkelt en vervolgens de instellingen maximaal zet. Het downscalen is gemakkelijk waar upscalen niet echt werkt. Crysis 2/3 werkende krijgen op een console vs. Mass Effect of Dead Space draaien op een PC.
Ook voor de sterkere CPU zou je van alles kunnen doen maar dit wordt helaas nog weinig gedaan buiten de gimmick PhysX. Denk aan meer NPC's, meer gevariëerde NPC's, meer realistische bewegingen (natuurkundige wetten gebruiken), betere botsingsdetectiemethodes (de CPU is de flessenhals op dit moment, DX12 en Vulkan staan toe om 1 kern volledig hiervoor in te zetten maar of dat developers deze service zullen gaan bieden aan PC gamers...) en natuurlijk een betere AI (meer complexe algorithmes die een PS4 Pro directr doen vastlopen.
Tenslotte mogen we ook aan allerlei vormen van latentie denken. Een klassiek voorbeeld zijn de liften in Mass Effect 1 die gecamoufleerde laadschermen waren en die dan ook zeer terecht veel ergernis opwekten bij PC-gamers voor wie in minder dan 10% van de tijd alles geladen kon worden, zelfs op een relatief oude computer.

Het verschil waar ik op doelde is dus dat de X1-versie een duidelijk afgezwakte versie van de Scorpio-versie kan worden in plaats van dat de Scorpio-versie een ietwat gepimpte (hogere resolutie, hogere FPS) versie van de X1-versie wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even terug ontopic trekken: de toekomstige AMD APU's gaan heel erg interessant worden voor de consoles. Een sterk gestegen CPU performance in combinatie met Vega-graphics op een uit de kluiten gewassen APU met een voor de grootte laag vermogen. AMD hoeft niet wakker te liggen van het verlies van Nintendo, Sony en Microsoft zullen voorlopig voor AMD blijven kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:52:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat Sony er weinig minder door zal verkopen (het gaat toch om de exclusieve spelletjes) maar de nieuwe Xbox Scorpio gaat wel aanzienlijk betere hardware krijgen dan dat de PS4 Pro heeft. Waar je tegenwoordig de Xbox-spelletjes ook gewoon op een PC kan spelen geldt voor de exclusieve PS-spelletjes nog steeds dat je er een PS4( Pro) voor moet kopen.
Het is voor ons gamers erg interessant dat Sony nu vasthoudt aan het exclusiviteitsmodel terwijl MS er juist voor kiest om dezelfde spellen ook voor de PC te verkopen. Ik ben benieuwd welk model beter blijkt te werken, vanzelfsprekend hoop ik dat het model waar MS voor kiest beter zal blijken te werken aangezien het ideaal is als games nooit exclusief zijn.

[...]

Mijn punt hier was dat als je spellen vanaf het begin ontwikkelt voor de PC en als je dit adequaat uitvoert dat je dan vanaf het begin een groot bereik in het vizier houdt. Voor de graphics houdt het in dat je begint met hogere resoluties voor textures (4k of hoger), betere belichtingsmethodes etc. en dat je vervolgens de instellingen verlaagt om het draaiende te krijgen op de consoles, dat werkt beter dan wanneer je in eerste instantie die graphics voor de consoles ontwikkelt en vervolgens de instellingen maximaal zet. Het downscalen is gemakkelijk waar upscalen niet echt werkt. Crysis 2/3 werkende krijgen op een console vs. Mass Effect of Dead Space draaien op een PC.
Ook voor de sterkere CPU zou je van alles kunnen doen maar dit wordt helaas nog weinig gedaan buiten de gimmick PhysX. Denk aan meer NPC's, meer gevariëerde NPC's, meer realistische bewegingen (natuurkundige wetten gebruiken), betere botsingsdetectiemethodes (de CPU is de flessenhals op dit moment, DX12 en Vulkan staan toe om 1 kern volledig hiervoor in te zetten maar of dat developers deze service zullen gaan bieden aan PC gamers...) en natuurlijk een betere AI (meer complexe algorithmes die een PS4 Pro directr doen vastlopen.
Tenslotte mogen we ook aan allerlei vormen van latentie denken. Een klassiek voorbeeld zijn de liften in Mass Effect 1 die gecamoufleerde laadschermen waren en die dan ook zeer terecht veel ergernis opwekten bij PC-gamers voor wie in minder dan 10% van de tijd alles geladen kon worden, zelfs op een relatief oude computer.

Het verschil waar ik op doelde is dus dat de X1-versie een duidelijk afgezwakte versie van de Scorpio-versie kan worden in plaats van dat de Scorpio-versie een ietwat gepimpte (hogere resolutie, hogere FPS) versie van de X1-versie wordt.
Een hoop gis werk terwijl Microsoft op het moment hopeloos achterloopt en UWP nou ook weer geen super succes is. Jij kiest graag de kant die MS op wilt gaan maar dat zal dus het Xbox platform alleen maar minder interessant maken. Exclusives verkopen een console ook namelijk en dat doet Sony goed. Microsoft moest wel iets anders omdat ze in dit geval Sony ook niet kunnen bijbenen. Scorpio zal wat krachtiger worden, maar daar is ook meteen alles mee gezegd. Ze moeten heel veel doen wil het allemaal een succes worden, want hun interne game development trek echt op niks meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:30:
[...]

Een hoop gis werk terwijl Microsoft op het moment hopeloos achterloopt en UWP nou ook weer geen super succes is. Jij kiest graag de kant die MS op wilt gaan maar dat zal dus het Xbox platform alleen maar minder interessant maken. Exclusives verkopen een console ook namelijk en dat doet Sony goed. Microsoft moest wel iets anders omdat ze in dit geval Sony ook niet kunnen bijbenen. Scorpio zal wat krachtiger worden, maar daar is ook meteen alles mee gezegd. Ze moeten heel veel doen wil het allemaal een succes worden, want hun interne game development trek echt op niks meer namelijk.
offtopic:
Ik ben zelf geen consoleboy (geen van beide merken, ik ga niet een minder goede computer kopen als tweede computer terwijl ik al een betere computer heb) maar ik vind Quantum Break en Forza toch hele aardige spellen. Natuurlijk heeft Sony wel meer exclusieve spellen dan Microsoft; Naughty Dog, het Nederlandse bedrijf en nog wat andere exclusives (ik ben nu toevallig aan het kijken naar een 'walkthrough' van Until Dawn; weinig gameplay maar wel entertaining).
Of dat UWP wel of niet een succes wordt vind ik niet zo relevant voor Microsoft, ze hebben UWP niet nodig om spellen op zowel de XBox als op de PC uit te brengen (hetzelfde besturingssysteem en dezelfde API).
Ik koos en kies helemaal geen kant, ik schetste het verschil in de aanpak en ik gaf aan dat ik hoop dat de aanpak waar MS voor kiest beter werkt omdat dat beter zou zijn voor de gamers. Sony kiest voor exclusiviteit, MS kiest ervoor om de spellen aan een grotere groep potentiële klanten te verkopen en speculeert dat consolegamers toch wel voor de console blijven kiezen omwille van andere redenen wat zeker niet ongefundeerd is.

Aangezien het offtopic is houd ik het hierbij en zal ik een reactie hierop niet in deze draad beantwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 21:02 ]

Pagina: 1