Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videokaart aanschaffen voor oude Scaleo p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bushwick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08 18:10
Beste mede tweakers,

Ik heb een oud systeem staan waarvan ik een video kaart voor wil kopen zodat ik korte filmpjes en/ of simpele spellen op wil spelen.(geen gta5 of battlefield 1)
Ik zat zelf aan een mid-range kaart te denken rond de 150 euro.

Weet iemand of de hedendaagse videokaarten in mijn oude systeem kunnen werken?
Het systeem beschikt over een agp-slot.
Het systeem is nu zon 8 jaar oud.
Welke kaart raden jullie mij aan?

Mijn oude systeem specs:
Snelle Fjitsu Siemens Scaleo P2 Computer

Specificaties
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2,40GHz
4GB DDR2 800MHz Geheugen
360GB SATA Hardeschijf

Moederbord Specificaties
G31T-M2 Moederboard
2x Geheugen sloten
1x PCIe x16
1x PCIe x1
2x PCI
4x SATA sloten
1x IDE
VGA Aansluiting

...

Beste antwoord (via Bushwick op 29-12-2016 18:50)

Verwijderd

Je kan een GTX 550TI tweedehands bij vraag en aanbod plukken. Zal goed samengaan met die oude Q6600. Gaat je om en nabij de 60 euro kosten en je kunt er dan nog aardig op gamen ook op 720p.

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gezien je moederbord specificaties en de leeftijd van het systeem gok ik dat er geen AGP op zit maar PCI-E zoals ook omschreven.

Zelf zou ik geen €150 investeren in een videokaart tenzij je deze binnen een jaar nog mee wil nemen naar een moderner systeem. Zou een AMD 6950/6970 of vergelijkbaar uit de V&A halen voor ongeveer €50.
Deze kaarten vereisen wel minimaal 2x 6pin aan voeding, en de kans is vrij groot dat je voeding die niet heeft.
Als je je voeding niet wil upgraden kom je nog een klasse lager uit, eventueel ene GTX750 zonder extra voeding is dan een leuke kaart.

• Bushwick
Dank je Kaalus, hier heb ik wat aan.
Hoe ik nou bij agp kom.Het is dus al zolang geleden dat ik een videokaart vervangen heb 😬

• Kaalus
  • Niet online
V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 750 1GB aangeboden

Deze kaart is wel geschikt indien je voeding enigzins vermogen over heeft, met een nette 350W voeding zou je deze kaart moeten kunnen draaien.

• Bushwick
Nogmaals dank, ik heb de aanbieder net een pm gestuurd !

Kaart was al verkocht. Ik ga nu zoeken naar een ander.

moet ik zoeken naar een kaart met PCI expres 1x zonder extra voeding?

(Of weten jullie modellen uit het hoofd?)

[ Voor 61% gewijzigd door Bushwick op 14-12-2016 07:21 ]

• Kaalus
  • Niet online
Hangt van je voeding af. Schroef anders de kast eens open en kijk naar de stekkers en het vermogen dat de voeding kan leveren op de 12v lijn. Als dat voldoende is kun je gaan voor een videokaart met een extra voeding aansluiting, anders moet je je voeding ook vervangen of een kaart zoeken die genoeg heeft aan de voeding vanuit het PCI-E slot.

Verwijderd

Je moet zoeken naar een PCI-Express x16 kaart. Bij voorkeur zonder extra voeding inderdaad, want ik vermoed dat je PSU niet voorziet in deze kabel.

• Bushwick
Mijn voeding is een : fsp400-60hln, van fsp group
Kan online niet zoveel vinden.
Op het stickertje staat: 3,3 V & 5 V = 152W max, total output continuous shall not exceed 400 watts.

Betekent dat dan dat ik een 400 watt voeding heb?
Ik heb wel 4 pins stekkertjes over vanuit de voeding. (Stekkertjes welke je vroeger ook op je harde schijf aansloot)

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Je kan een GTX 550TI tweedehands bij vraag en aanbod plukken. Zal goed samengaan met die oude Q6600. Gaat je om en nabij de 60 euro kosten en je kunt er dan nog aardig op gamen ook op 720p.

• Bushwick
Dank je Neallord, ik ga gelijk kijken.

29-12-16
Tip van Neallord heeft gewerkt.
Ik heb een GTX 550 ti aangeschaft via vraag en aanbod.
Ik moest wel de cd speler afkoppelen voor genoeg stroom, maar cd is toch ouderwets.

Bedankt heren voor de hulp.
Fijne jaarwisseling !

[ Voor 76% gewijzigd door Bushwick op 29-12-2016 18:50 ]

Verwijderd

Bushwick schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:22:
Dank je Neallord, ik ga gelijk kijken.

29-12-16
Tip van Neallord heeft gewerkt.
Ik heb een GTX 550 ti aangeschaft via vraag en aanbod.
Ik moest wel de cd speler afkoppelen voor genoeg stroom, maar cd is toch ouderwets.

Bedankt heren voor de hulp.
Fijne jaarwisseling !
Ja, houd wel goed in de gaten of je voeding het allemaal goed trekt. Je hebt een onbekend merk en je zal gelijk merken dat je systeem niet stabiel loopt als de voeding niet constant stroom levert. *knip* dit mag helaas niet op het forum Je kunt ook gaan voor een 500+ voeding later als je besluit om te verzekeren voor de toekomst. Veel succes en laat maar weten of alles soepel draait.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 29-12-2016 20:17 ]

Pagina: 1