Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zoek een?
Een receiver voor mijn surround set (Jamo 606 HCS5 + SVSound SB1000)

Wat is je budget?
De huidige receiver(Marantz SR5009) was ~600 euro, dus ergens in die koers.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Er hangen 4 HDMI apparaten aan(Ziggo Horizon, PS4, XBO & NUC met Kodi). Dit moet dus gewoon werken. Daarnaast zou Spotify connect/AirPlay heel erg fijn zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart (Maar ik hoor vaak ellende over de HDMI bordjes bij Onkyo...)
pricewatch: Denon AVR-X3200W Zwart (Heeft alles maar geen 4K support, bovenstaande Onkyo heeft dat wel)
pricewatch: Sony STR-DN1070 (4k, HDR en Spotify maar geen idee of Sony goed is in losse receivers)

Welke vragen heb je hier nog over?
Mochten er nog mensen zijn met tips voor andere goede receivers in deze prijsklasse : Ik hoor het heel graag!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
de denon x3200 heeft wel 4k support hoor hdcp 2.2 en hdmi 2.0 hoger is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Goofy1978 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:31:
de denon x3200 heeft wel 4k support hoor hdcp 2.2 en hdmi 2.0 hoger is er nog niet.
En dan neem ik aan dat Denon wat meer kwaliteit is dan Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Heb zelf de denon x2200 prima ding, de versterker die het best klinkt is degene met de beste roomcorrectie.
Onkyo had vroeger ook audyssey maar gebruiken nu hun eigen software.
Het schijnt minder te zijn maar heb er geen ervaring mee en of je het verschil kan horen geen idee, mischien ergens testen opzoeken ofzo.
Pioneer schijnt ook goed te zijn maar ook geen ervaringen mee.
Koop een versterker met zo goed mogelijke inregelsoftware met je budget, audyssey xt 32 is het hoogste bij denon en Marantz maar zit niet op de x3200 wel op de x3300.
Watts kun je beter niet mee vergelijken de denon heeft 215 watt als ze op dezelfde manier meten dan onkyo en pioneer meestal doen.

https://usa.denon.com/us/...eater/receivers/avrx3200w

yep 4k :)

[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 13-12-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Goofy1978 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:57:
Heb zelf de denon x2200 prima ding, de versterker die het best klinkt is degene met de beste roomcorrectie.
Onkyo had vroeger ook audyssey maar gebruiken nu hun eigen software.
Het schijnt minder te zijn maar heb er geen ervaring mee en of je het verschil kan horen geen idee, mischien ergens testen opzoeken ofzo.
Pioneer schijnt ook goed te zijn maar ook geen ervaringen mee.
Koop een versterker met zo goed mogelijke inregelsoftware met je budget, audyssey xt 32 is het hoogste bij denon en Marantz maar zit niet op de x3200 wel op de x3300.
Watts kun je beter niet mee vergelijken de denon heeft 215 watt als ze op dezelfde manier meten dan onkyo en pioneer meestal doen.

https://usa.denon.com/us/...eater/receivers/avrx3200w

yep 4k :)
Thanks!! Weet jij toevallig ook of alle nieuwe Denon receivers Heos integratie hebben? Aangezien ik al losse Heos speakers heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Moet zeggen dat de Sony uit de TS er ook wel interessant uit ziet. Goede reviews, ChromeCast support.. hmmm. lastig dit.
Iemand ook ervaring met dit soort reparatie gevallen? Wat nou als ik m'n Marantz in ga leveren en gelijk die Sony koop en zeg "Hou die Marantz maar na reparatie"? Dan kunnen ze vast wat aan de Sony prijs doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

DennusB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:49:
Moet zeggen dat de Sony uit de TS er ook wel interessant uit ziet. Goede reviews, ChromeCast support.. hmmm. lastig dit.
Iemand ook ervaring met dit soort reparatie gevallen? Wat nou als ik m'n Marantz in ga leveren en gelijk die Sony koop en zeg "Hou die Marantz maar na reparatie"? Dan kunnen ze vast wat aan de Sony prijs doen toch?
Dat hangt er maar net vanaf wat er stuk is aan de Marantz.

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om hem via Tweakers te laten repareren (er loopt er vast wel 1 rond in het receiver topic)
Eventueel kan je hem natuurlijk ook in de V&A en of MP zetten en kijken wat ervoor geboden wordt, zou dan persoonlijk wel willen weten wat er schort als dat mogelijk is.

Het is dat ik niet 123 de spullen heb anders leek het mij wel een leuk project

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:59:
[...]

Dat hangt er maar net vanaf wat er stuk is aan de Marantz.

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om hem via Tweakers te laten repareren (er loopt er vast wel 1 rond in het receiver topic)
Eventueel kan je hem natuurlijk ook in de V&A en of MP zetten en kijken wat ervoor geboden wordt, zou dan persoonlijk wel willen weten wat er schort als dat mogelijk is.

Het is dat ik niet 123 de spullen heb anders leek het mij wel een leuk project
Probleem is dat ie nog garantie heeft, dus als ik het door een ander iemand laat doen is die garantie weg. Vind k zonde.
Het is ergens iets in z'n eindtrappen of zo, aangezien ie constant in protection mode schiet.

Ik dacht er zelf aan hem te laten fixen en dan te verkopen. Dat moet nog prima te doen zijn met zo'n "zware" receiver denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

DennusB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:02:
[...]

Probleem is dat ie nog garantie heeft, dus als ik het door een ander iemand laat doen is die garantie weg. Vind k zonde.
Het is ergens iets in z'n eindtrappen of zo, aangezien ie constant in protection mode schiet.

Ik dacht er zelf aan hem te laten fixen en dan te verkopen. Dat moet nog prima te doen zijn met zo'n "zware" receiver denk ik?
Ja binnen garantie zou ik hem zeker laten maken.
Waarom zou je dan niet gewoon wachten tot reparatie en zo geld besparen of wilde je al een nieuwe?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:03:
[...]

Ja binnen garantie zou ik hem zeker laten maken.
Waarom zou je dan niet gewoon wachten tot reparatie en zo geld besparen of wilde je al een nieuwe?
Omdat ik dan 6 weken zonder tv, muziek, PS4/XBO en andere dingen zit. Als het al binnen 6 weken lukt door kerst, oud & nieuw etc.
Als ik dan toch een nieuwe haal heb ik er gelijk 1 met 4k & HDR support, das handig als ik over een jaartje m'n TV ga upgraden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
DennusB schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:46:
[...]

Thanks!! Weet jij toevallig ook of alle nieuwe Denon receivers Heos integratie hebben? Aangezien ik al losse Heos speakers heb..
Dan moet je specifiek zoeken naar de Denon AVR-Xxx00H modellen zoals de AVR-X6300H en de AVR-X4300H. De H van "HEOS".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:04:
[...]

Dan moet je specifiek zoeken naar de Denon AVR-Xxx00H modellen zoals de AVR-X6300H en de AVR-X4300H. De H van "HEOS".
Kijk, waardevolle informatie. Thanks!

Pagina: 1