Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar931
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 10:27
Een tijdje geleden heb ik een Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB gekocht bij SiComputers.
Sindsdien heeft mijn computer er echter last van dat ie soms bij het opstarten geen beeld geeft.
Hij laat eerst wel het bios scherm zien en dan zie je windows 10 laden, maar daarna geeft 1 monitor aan dat hij geen signaal geeft en gaat de andere meteen naar standby modus. Als je hem dan uitzet en opnieuw start gaat het wel goed. En het is ook niet echt consequent, dus het kan ook zijn dat dit dan 1 of 2 keer niet gebeurt.
Voordat ik mijn videokaart verving had ik hier geen last van. Dus ik vermoed dat het iets met de nieuwe videokaart te maken heeft. Maar ik zou eerst zekerheid willen hebben voordat ik deze RMA stuur.

Wat zou ik kunnen doen om dit te testen of zijn er andere oorzaken die dit als gevolg kunnen hebben?
Zoals bijvoorbeeld foute settings in de bios, dus dat ik de CMOS moet resetten.(dit heb ik nog niet geprobeerd)

Ik heb zelf met software al gekeken naar het voltage van de voeding, omdat ik eerst dacht dat dat misschien het probleem was. En ik heb ook gekeken of misschien de oude AMD driver niet goed verwijderd was. Maar hier kon ik geen problemen vinden.

De computer draait windows 10
En de hardware is:
Moederbord: Asrock B75 Pro3-M
processor: Intel i7-2600
Ram: 2 x 4GB corsair vengeance ddr3-1600
Opslag:
OCZ agility 3 120 GB als OS schijf
Samsung 850 evo 500GB
WD green 2 TB
Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W
CPU koeler: Cooler Master Nepton 240M
Kast: Corsair Obsidian 350D window

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radensca
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-08 12:08
Heb je de oude GPU drivers weggehaald en nieuwe geïnstalleerd?
Het beste kan je hiervoor gebruik maken van DDU.
Wilt vaak nog wel eens problemen geven als je spontaan van GPU veranderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Radensca op 13-12-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar931
Ik heb gister avond DDU geïnstalleerd en uitgevoerd om de AMD drivers te verwijderen.
Vanochtend startte de pc zonder problemen op, maar nu net moest ik hem weer uit en aanzetten.
Dus de drivers zijn helaas niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radensca
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-08 12:08
Hmm, de GPU zit ook goed in het pci slot?
Ligt het misschien aan de kabel e.v.t?

Zitten er LED's op de gpu, zo ja blijven/gaan deze uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar931
Sorry voor de lange tijd sinds mijn laatste reactie. Met het testen dat opeens goed leek te gaan en de feestdagen, is de pc lange tijd goed opgestart. Vanochtend had ik dan weer echter dat ie bij het opstarten toch weer op een scherm zonder signaal terecht komt. Ik sta nu ook bij een lan, dus het gaat nu maar om een van de monitors. De kabels heb ik vervangen, dus die zijn het ook niet.

Zou het nut hebben om de bios te resetten of heeft dat geen effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
manowar931 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 07:04:
Sorry voor de lange tijd sinds mijn laatste reactie. Met het testen dat opeens goed leek te gaan en de feestdagen, is de pc lange tijd goed opgestart. Vanochtend had ik dan weer echter dat ie bij het opstarten toch weer op een scherm zonder signaal terecht komt. Ik sta nu ook bij een lan, dus het gaat nu maar om een van de monitors. De kabels heb ik vervangen, dus die zijn het ook niet.

Zou het nut hebben om de bios te resetten of heeft dat geen effect?
Heb je al een poging gewaagt om je bios te updaten?
Denk eigenlijk dat het probleem daar eerder in zou kunnen zitten.

Je gaat een recente videokaart (2016) in een oud moederbord(2011/2012) stoppen.
Pagina: 1