Moederborden filteren op formaat/dimensies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter
Is het mogelijk om bij de categorie moederborden in de pricewatch een filter voor afmetingen/dimensies van de items toe te voegen?
Hoewel ik de pricewatch verder perfect vind werken liep ik onlangs tegen dit "probleem" aan: ben op zoek naar een atx-mobo replacement. Mijn huidige kast heeft maar beperkte ruimte en ik zocht of ik eventuele vervangers kon filteren op formaat. Kon het echter niet vinden.
Nou leek me dat bij productspecificaties de formaten altijd vermeld worden en als het mogelijk zou zijn om dit als filter-optie toe te voegen dan zou dat helemaal perfect zijn!

Beste antwoord (via SuBBaSS op 13-12-2016 18:06)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

SuBBaSS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:22:
Dank voor snelle reacties.
Het gaat me hier niet om de formfactor, maar echt de dimensies van de borden.

Ik zoek er zelf eentje die max 24x24 cm. mag zijn (bijv.) en zou willen kunnen vergelijken.
Misschien veelgevraagd, maar nooit geschoten altijd mis...
Misschien moet je je even verdiepen in form factors, zie ook mijn aanvulling :)

24x24cm zou je u-ATX kunnen nemen, dat is 244x244mm. (of zelfs mini-ITX, 17x17cm).

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 13-12-2016 17:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Je kan toch gewoon een filter instellen voor form-factor ATX?? :?

Als er nu een ATX mobo in je pc zit kan er straks natuurlijk ook weer een ATX in, of desnoods u-ATX.
Zie voor alle afmetingen Wikipedia: Computer form factor

[ Voor 63% gewijzigd door Microkid op 13-12-2016 17:22 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:18:
Nou leek me dat bij productspecificaties de formaten altijd vermeld worden en als het mogelijk zou zijn om dit als filter-optie toe te voegen dan zou dat helemaal perfect zijn!
Maar je kan toch al filteren op Form Factor of ben je echt op zoek naar afmetingen filter?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 13-12-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter

Ik zoek er zelf eentje die max 24x24 cm. mag zijn (bijv.) en zou willen kunnen vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 24-09 15:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe dan ook is dit meer iets voor het Pricewatch team, dan voor de devvers, dus een tikje naar Pricewatch

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

SuBBaSS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:22:

24x24cm zou je u-ATX kunnen nemen, dat is 244x244mm. (of zelfs mini-ITX, 17x17cm).

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 13-12-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:22:
[...]

Altijd goed advies natuurlijk, had de aanvulling gemist.
Dan had ik in de OP in ieder geval gemeld dat het om een micro-atx mobo ipv. een atx-variant gaat. :$

Anyway: blijkbaar wijken fabrikanten alsnog van die form-factor af (ik zie modellen met andere hoogte-/breedteverhoudingen in de pw) dus de originele vraag blijft wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

SuBBaSS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:40:
[...]
Anyway: blijkbaar wijken fabrikanten alsnog van die form-factor af (ik zie modellen met andere hoogte-/breedteverhoudingen in de pw) dus de originele vraag blijft wel staan.
Doe eens een voorbeeld dan? Want eigenlijk kan dit natuurlijk niet: een form-factor heeft standaard afmetingen, daar kan je als fabrikant niet zomaar van gaan afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:42:
[...]

Doe eens een voorbeeld dan? Want eigenlijk kan dit natuurlijk niet: een form-factor heeft standaard afmetingen, daar kan je als fabrikant niet zomaar van gaan afwijken.
Dat leek mij inderdaad ook. Ik had lukraak eentje geopend (pricewatch: Asus M5A78L-M LX3. Afgaand op de foto kan ik daar geen vierkant model van maken.
Blijkbaar ligt het aan de foto, want ik lees dat hij toch echt 24,4x24,4 cm zou moeten zijn.

Toevallig geen goed voorbeeld. Kan er dus vanuit gaan dat er niet vanaf geweken wordt begrijp ik.

Dan heb ik alweer heel wat woorden vuilgemaakt aan een heel klein verzoekje (dat bij nader inzien niet echt "nodig" is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Klopt, dat mobo is namelijk u-ATX.
Form Factor
uATX Form Factor
9.6 inch x 7.4 inch ( 24.4 cm x 18.8 cm )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55
En daarnaast.. voor zover ik weet heeft een formfactor een maximum size en mag het dus kleiner zijn.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:52:
Klopt, dat mobo is namelijk u-ATX.

[...]
Zag ik, in dat formaat ben ik ook op zoek. Mijn google-fu liet me in de steek bij het nazoeken van de maat van dat bord.
Toevoeging van Korvaag is een goede: het gaat om maximale groottes die genoemd worden. Formaat hoeft niet per se vierkant te zijn, maar zou kleiner kunnen zijn (in ieder geval niet groter dan 24,4 cm).

Dan komt het erop neer dat mijn vraag inderdaad al beantwoord is en mijn feature request weinig toevoegt.

Allen dank! :Y)
Pagina: 1