Cloud Backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
Mijn vraag
Voor 't moment gebruik ik verschillende gratis cloud systemen naast elkaar, maar echt ideaal is dat niet.
Eentje ervan is een oude versie van iDrive, hierin kan ik mappen aanduiden die automatisch geupload worden zodat alles veilig staat. Dit werkt volgens het set it and forget is principe.

Liefst van al zou ik een iDrive One kopen maar dat wordt niet verzonden naar België...

Voor 't moment heb ik er een limiet van 15Gb, maar ik zou graag meer veilig stellen, ik schat dat het uiteindelijk zo'n 2 à 300 Gb zou worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De backup dient enkel te gebeuren van 1 Win7 PC 32 bit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende opties bekeken, hubic werd aangeraden, maar dat is uit een container, net zoals google drive en onedrive.
Stack wordt ook vaak aangeraden, maar mijn vertrouwen hierin is niet echt groot.

Ik vond al amazon cloud als alternatief, nog ideeën/ervaring/...?

Ik wil zelf kunnen kiezen welke mappen geback-upt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door cadsite op 13-12-2016 16:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Je zou kunnen aanmelden voor TransIP stack, misschien krijg je 1TB toegewezen? Of Mega, is 50GB gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken naar Crashplan of Backblaze?
Hoor daar goede geluiden over.

Je kunt uiteraard ook zelf wat fabrieken met bijvoorbeeld een VPS met veel opslag (TransIP met Big Storage) en daarop rsync (doormiddel van BackuPC of andere tool).

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• cadsite
@MrTre Zoals in mijn eerste post gezegd, Stack (en Mega) zijn gratis diensten. Ik heb daar geen vertrouwen in.

@unezra Bedankt voor de suggesties, ik bekijk crashplan en backblaze en zet ze in het rijtje naast amazon.
Een backupPC zie ik niet zitten, kost te veel, vergt te veel werk (wens "set it and forget it") en is niet veilig voor brand of inbraak.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

cadsite schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:43:

@unezra Bedankt voor de suggesties, ik bekijk crashplan en backblaze en zet ze in het rijtje naast amazon.
Een backupPC zie ik niet zitten, kost te veel, vergt te veel werk (wens "set it and forget it") en is niet veilig voor brand of inbraak.
Mogelijk lees je verkeerd? Het ging over " BackuPC", een tool die data kan backuppen naar een andere locatie zoals een VPS in Duitsland. Hoezo is dat niet veilig voor brand/inbraak? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cadsite
Ik las inderdaad iets anders. Ik zag "een backup PC" staan.
Ondertussen ben ik aan het kijken bij backblaze, dat ziet er indrukwekkend uit.

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kunt met CrashPlan toch iets doen als: cloud backup naar specifieke locaties? Zoiets dacht ik tenminste, want ik herinner me dat een vriend van mij een NAS bij zijn moeder heeft staan (en thuis ook). Hij backupt op zijn eigen NAS en die bij zijn moeder en andersom...

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Ikzelf gebruik Microsoft Azure. Hierop backup ik de belangrijkste data van mijn NAS. De kosten vallen erg mee vind ik. Heb gemiddeld 230 GB in gebruik, update bepaalde mappen ieder uur 24/7, en betaal per maand iets van 3 euro of zo.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Er is nogal een verschil tussen Cloud opslag en backup, wat zoek je precies? Offsite backup met retentie en garanties? Of gewoon goedkope opslag om zelf wat offsite te kunnen zetten en hopen dat alles goed komt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

cadsite schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:51:
Ik las inderdaad iets anders. Ik zag "een backup PC" staan.
Ondertussen ben ik aan het kijken bij backblaze, dat ziet er indrukwekkend uit.
:-)
Het gaat idd om BackupPC, niet om "een Backup PC".
Deze tool: http://backuppc.sourceforge.net/

Die werkt stiekem ongelooflijk handig en is zowel voor Windows, als Linux als Mac geschikt. Basically voor ieder systeem dat rsync, smb en nog wat andere protocollen snapt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:26

Bleh!

:)

Ik maak zelf al jaren gebruik van de cloud backup van crashplan (voor een NAS). Werkt perfect. Je kan van alles instellen over retentie en aantal versies. Heb al een paar keer succesvol bestanden kunnen restoren.
Alleen de initiële backup van een grote dataset kan even duren. Dat gaat allemaal op de achtergrond dus je merkt er niet veel van.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• cadsite
Gonadan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:08:
Er is nogal een verschil tussen Cloud opslag en backup, wat zoek je precies? Offsite backup met retentie en garanties? Of gewoon goedkope opslag om zelf wat offsite te kunnen zetten en hopen dat alles goed komt?
Momenteel heb ik iDrive om (maximaal 16Gb) te backuppen.
Ik zou graag wat meer ruimte hebben en me er verder niets van aantrekken. Gewoon een programma in de achtergrond die er voor zorgt dat ik enkel hardware verlies bij een ramp.
Ondertussen heb ik crashplan en backblaze gecontacteerd omdat ik geen CC heb en wil hebben. Bij crashplan is dat geen probleem, dus die blijft in de running.
Azure lees ik nu, ik kijk het even na. Bedankt ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Ga ik nu echt een CC moeten nemen... :X
Zowel van crashplan als backblaze antwoord gehad dat er enkel met cc kan betaald worden.

Iemand nog alternatieven?

[ Voor 11% gewijzigd door cadsite op 19-12-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik Kpn online back-up kost 7 euro per maand maar dan heb je wel goede up en download snelheden. In tegenstelling tot crashplan of blackblaze die vaak mijn 100Mbit upload niet voltrok(Vaak maar 20 Mbit of lager), doet kpn dit wel goed!

Je kan "Onbeperkt" back-uppen ( Zelf 600GB aan back-up materiaal bij kpn staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@cadsite, je kan ook via een prepaid cc betalen bij crashplan. Ik doe het iig op die manier.
Initiele backups duren langer, maargoed dat maakt mij niet echt uit. Restore kan ook via web, dan haal je de max snelheid.

Inmiddels ben ik alweer 4jaar klant, geen klachten tot nu toe!

Whatever.

Pagina: 1