Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 17:30
Ik zoek de kleinste smartphone ter wereld, althans voor gebruik in Nederland.
Ik heb gevonden: Posh Mobile Micro X

Echter, via Amazon is deze alleen leverbaar in de VS. Heb al gezocht op alternatieve levermethoden, maar kan niks vinden. Ik heb nu de fabrikant een email gestuurd wat nog mogelijk is. Maar misschien weten jullie Tweakers iets.

Op de Posh draait Android 4.x. Daar heb ik ook nog een vraag over. Hoelang blijft whatsapp hier nog op draaien?

Alle reacties

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
be3a18 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:44:
[b]Op de Posh draait Android 4.x. Daar heb ik ook nog een vraag over. Hoelang blijft whatsapp hier nog op draaien?
Ik heb laatst whatsapp op mijn toestel (met 4.1.2) geüpdatet. Er stond dat die alleen voor 4.1+ was, dus ik denk niet dat ie nog heel lang updates zal krijgen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je topicstart is al erg compleet. Maar er ontbreken nog een aantal wensen / eigen.

Zo ontbreekt je budget, opslaggeheugen, schermformaat,etc.

Zou je dit kunnen toevoegen aan je openingspost?

Verder vraag ik me zelf af waarom je zo'n kleine telefoon wilt hebben, ik zie aan je postgeschiedenis dat je hiervoor een HTC M8s had. Beviel het formaat daarvan zo slecht of was er iets anders aan de hand?

Om in te gaan op het toestel, als ik de specs er even bijpak, zie ik dat het echt waardeloze specificaties zijn voor dat geld. (90 dollar). Je hebt te weinig opslag, te weinig werkgeheugen een android versie van 4 jaar oud en geen 4G. Ik zou dus lekker iets anders kopen voor dat geld. Helaas wel allemaal toestellen met een 4' scherm, maar wel een stuk betere specificaties.

Om je vraag te beantwoorden. Whatsapp zal nog wel even blijven werken. Ze ondersteunen ook nog steeds Android 2.1 en hoger. Dat OS is inmiddels 7 jaar oud.
Mark22 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:56:
Ik heb laatst whatsapp op mijn toestel (met 4.1.2) geüpdatet. Er stond dat die alleen voor 4.1+ was, dus ik denk niet dat ie nog heel lang updates zal krijgen.
Zoals ik hierboven ook meldt ondersteund Whatsapp versie 2.1 ook nog. Heb je een link van de release notes zie je gezien hebt? Bij een Android versie lager dan 4.1 worden wel een aantal functies niet ondersteund, zoals ook in de Play Store staat.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 13-12-2016 16:01 ]

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
rens-br schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:57:
[mbr]

[...]

Zoals ik hierboven ook meldt ondersteund Whatsapp versie 2.1 ook nog. Heb je een link van de release notes zie je gezien hebt? Bij een Android versie lager dan 4.1 worden wel een aantal functies niet ondersteund, zoals ook in de Play Store staat.
WAT IS ER NIEUW?

• Speel video's meteen af zonder ze volledig te hoeven downloaden. Video's worden gedownload op jouw telefoon terwijl je de video afspeelt. (Android 4.1+ en de nieuwste versie van WhatsApp voor Android)
• Wij introduceren: WhatsApp-videobellen. Met gratis videobellen kun je jouw vrienden en familie over de hele wereld nu zien terwijl je met ze praat. Datakosten zijn mogelijk van toepassing. Beschikbaar voor Android 4.1 en hoger.
• Je kunt nu GIF's verzenden en ontvangen.

Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mark22 op 13-12-2016 16:06 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Twee hele kleine smartphones van bekendere merken:

Sony Xperia tipo
HP Veer

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• rens-br

rens-br

DexterDee schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:52:
Twee hele kleine smartphones van bekendere merken:

Sony Xperia tipo
HP Veer
Bedankt voor je suggesties. Die had ik inderdaad nog niet gezien

Heb je ook naar de rest van de specificaties gekeken? €127,- betalen voor een scherm met waardeloze resolutie, een Android versie van 5 jaar oud, 512MB werkgeheugen en 2GB opslaggeheugen. Dat toestel kan waarschijnlijk alleen opstarten, want op het moment dat je er ook maar iets op wilt doen zit het opslaggeheugen vol en heb je het ding van traagheid uit het raam gegooid.

De HP Veer is een telefoon met WebOS een besturingssysteem wat HP in 2014 heeft verkocht.

Beide toestellen lijken me dus niet echt iets voor de TS.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 13-12-2016 17:15 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

rens-br schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:08:
[...]

Bedankt voor je suggesties. Die had ik inderdaad nog niet gezien

Heb je ook naar de rest van de specificaties gekeken? [...]

Beide toestellen lijken me dus niet echt iets voor de TS.
De Sony Xperia tipo kan tot Android 5.0 opgewaardeerd worden met een custom ROM, maar zal door de matige hardware specificaties waarschijnlijk niet echt geweldig presteren inderdaad.

De HP Veer is echter een telefoontje met een ware cultstatus en een levendige community. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn om Android 7.0 Nougat erop te installeren. Met de 4G support lijkt het mij persoonlijk juist een van de beste keuzes.

Dergelijke extreem kleine toestellen blijven in een niche en ik denk dat de hardware op zulke toestellen nooit echt geweldig zal zijn. Dat is de trade-off met het kleine formaat.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-12-2016 17:28 . Reden: Spam link verwijderd ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• rens-br

rens-br

DexterDee schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:25:
De Sony Xperia tipo kan tot Android 5.0 opgewaardeerd worden met een custom ROM, maar zal door de matige hardware specificaties waarschijnlijk niet echt geweldig presteren inderdaad.
Dat het kan wil niet zeggen dat je het moet doen. Maar ik laat me graag verrassen, de HTC HD2 kon ook vrij goed Android 4.4 draaien op gegeven moment.
De HP Veer is echter een telefoontje met een ware cultstatus en een levendige community. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn om Android 7.0 Nougat erop te installeren.
Heb je link even verwijderd, aangezien het een waardeloze website is vol met betaallinks en spam. Geen idee dus of Android 7.0 geïnstalleerd kan worden. Maar de HP veer heeft op XDA niet eens een eigen sectie, dus ik verwacht er niet al te veel van.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 13-12-2016 17:32 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Qwerty-273

Meukposter

Hoeveel smart moet je hebben? Er zijn genoeg mini dingetjes te koop, daar kan je mee bellen en dat is het dan wel. Wil je beetje hedendaagse Android (5.x of recenter) dan zit je eigenlijk al minimaal al vast aan een scherm van 4,0". Dat is zo'n beetje het kleinste wat er is, omdat je met smart toch genoeg scherm moet hebben. Denk bv aan een Leagoo Z1 of een Vkworld T2.

Met Android 5.0 zijn er de volgende vereisten (uit http://source.android.com.../5.0/android-5.0-cdd.html ):
  • Devices MUST have screen sizes of at least 426 dp x 320 dp ('small'), unless it is an Android Watch device.
  • Android device implementations, with a physically integrated screen, MUST have a screen at least 2.5 inches in physical diagonal size.
Jouw genoemde Posh Mobile Micro X heeft dus een te klein scherm, aantal pixels (buiten andere zaken).
Dus hoewel het wel mogelijk zou moeten zijn vanuit de Android specs, verwacht ik niet dat je hier een redelijke telefoon voor vind. De mens wil met smart toch ook graag wat zien. En een degelijk scherm van die kleine maat met voldoende pixels is zo snel rond kijkend, toch behoorlijk aan de prijs. Dan kan men makkelijker voor een 4 of 5 inch model gaan.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik heb hetzelfde probleem dat het kleinere formaat wat ik zoek niet bestaat. Ze kunnen het waarschijnlijk wel maken maar er is gewoon te weinig animo voor om het lucratief te doen. Ik denk omdat als je een kleiner formaat scherm hebt, je android moet aanpassen en dat kost geld wat de telefoontjes te duur maakt (maargoed dat is mijn gok). Het beste lijkt me gewoon accepteren dat smartphones beginnen bij 120mm in lengte (zelfs claw modellen), het is ridicuul die lengte, maarja.....

[ Voor 4% gewijzigd door govie op 20-12-2016 22:52 ]

Verwijderd

Je kan een iPhone SE kopen.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Een artikel van november: http://www.gottabemobile....roid-phones-worth-buying/

Sony Xperia Z5 Compact
Moto G (2015)
Samsung Galaxy A3
Samsung Galaxy S5 Mini
BLU Studio Energy 2

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
Nokia 515 (op System 40 - s40 - OS) ondersteunt ook whatsapp, en heeft een 2,4 inch scherm. Toestel is wel iets groter door het toetsenbordje er onder, en nu nog moeilijk aan te komen.....
http://www.gsmarena.com/nokia_515-5663.php
Pagina: 1