Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
Er gebeurd weinig op de tabletmarkt de laatste tijd, als je de benchmark toplijsten bekijkt worden die gedomineerd door telefoons en moet je een stuk naar beneden scrollen om tablets tegen te komen.

Nu wil ik graag een tablet kopen, maar het aanbod valt me een beetje tegen. Als je, zoals ik, hoge eisen stelt aan performance en schermkwaliteit lijkt op dit moment de Tab S2 9,7" de beste optie, een tablet uit 2015 die destijds al als minpunt 'Hardware van vorig jaar' kreeg in de review. Dan heb je qua performance nog de Shield Tablet K1 (maar met klein scherm en matige beeldkwaliteit) en de Pixel C die bugs kent en 600 euro kost.

Kortom, waar is mijn perfecte tablet? Moet ik naar iOS / Windows tablets kijken om te vinden wat ik zoek? Wat is jullie mening?

Is het stil rondom de Android tablets omdat er binnenkort nieuwe aankondigingen zitten aan te komen, of gebeurd er gewoon werkelijk niet veel meer op de tablet markt voor Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Er is toch gewoon een S2 2016 editie? Die heb ik zelf laatst gekocht. Draait gewoon netjes Android 6.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nieuwe Zenpad 10S (reviews op internet sinds oktober) ? Nieuwste Lenovo Yoga 3 (uitgekomen begin november)?

NOFI maar gisteren ook wezen kijken voor een tablet met als belangrijkste eisen: draagbaar, lange batterij. Klinkt nogal basaal maar na het lezen & lezen & lezen & lezen van tientallen artikelen, hield ik 3 tablets over: Air2, Mediapad3, Lenovo Yoga3. Nadere inspectie in de winkel wees uit dat de Lenovo veel te zwaar is (650 en een beetje gram), de Mediapad voelt als een goedekope rip-off van de Air Mini.

Dus gisteren (en niet voor mezelf maar voor iemand anders) dus een Air 2 gekocht en die wordt naar alle tevredenheid al uren gebruikt vandaag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:17
Ik heb vorige week via Amazon de nieuwe Huawei Mediapad M3 gekocht:

https://www.amazon.de/Hua...ywords=huawei+mediapad+m3

Prijs/kwaliteit (391€ voor 32GB + 4G) een heel goede tablet met zeer goed scherm, aluminium body, relatief gezien, zeer goede speakers, uitbreidbaar geheugen,...

Enkel heel zware games zouden niet super vloeien draaien, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht.

Een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
boyd91 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:59:

Is het stil rondom de Android tablets omdat er binnenkort nieuwe aankondigingen zitten aan te komen, of gebeurd er gewoon werkelijk niet veel meer op de tablet markt voor Android?
Er gebeurt gewoonweg niet zoveel meer. De hype ten tijde van de intreding van de iPad is over en de verkopen dalen. Daarom zie je ook minder producten de markt op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 19:06
Ik heb op dit moment al ruim 2 jaar de originele Nvidia Shield Tablet, maar als je me vraagt om een opvolger die Android draait zou ik het je niet kunnen zeggen. Ik heb het idee dat de algemene gebruikservaring wat beter is met een iPad, en misschien een Windows tablet als je (ook) productief bezig wilt zijn.

Op de vraag waarom het zo stil is rondom nieuwe tablets: De website AndroidPolice heeft recentelijk een artikel geplaatst over de huidige status van Android Tablets met wat meer informatie er over:
http://www.androidpolice....-and-it-is-no-ones-fault/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik heb niets met Apple maar de iPad's zijn toch wel de enige fatsoenlijke tablets die er zijn. De software aan de Android kant is altijd het probleem (in het geval van tablets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
iPads zijn absoluut van hoge kwaliteit maar hetgeen mij er weghoudt is de beperkte opslagruimte en het gebrek aan uitbreidingsmogelijkheden. Natuurlijk kan je voor een iPad met grotere opslagcapaciteit gaan maar dan betaal je wel meteen een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
spNk schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:02:
Ik heb niets met Apple maar de iPad's zijn toch wel de enige fatsoenlijke tablets die er zijn. De software aan de Android kant is altijd het probleem (in het geval van tablets).
Ik vind de Samsung tabs (laatste generatie) goede Android tablets voor een redelijke prijs. De accu gaat in ieder geval veel langer mee dan die van een iPad Air 2. De Tab A 10.1 bijv. staat op 10,5 uur met nog 30%.

Software ook goed, het is voor de kinderen en de Kids stand is perfect, dat heeft de iPad niet.

De processoren zijn snel zat, die kunnen jaren mee, in tegenstelling tot de eerdere generaties. Daarom is de wens om sneller te vervangen ook minder.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Mocht je nu die Samsung tablet (met 4G) willen. Dan heeft TMobile tot 31 december een aanbieding met een data abo van 1 GB en 50mb Europa voor 17,50 per maand = 420 euro. Maar dan heb je wel een tablet met 2GB werkgeheugen en een data abo.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ben al jaren tevreden met de NEXUS10, met Android 7.1.1 helemaal bij de tijd. Topscherm, ideaal voor kodi en andere gebruiken.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Dag voor de kerst een Lenovo Yoga Book op Android gehaald.
Goede bouwkwaliteit, mooie features, prima scherm 64GB + SD cardslot, 4GB ram.. wat zoek je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:57
Tablets zijn gekanaliseerd door mobieltjes met steeds grotere schermen. Nu touchscreens en Android Apps naar Chromebooks komen, denk ik dat Google daar op aan het inzetten is. Nu is nog een toetsenbord noodzakelijk, maar daar schijnt aan gewerkt te worden: https://chromeunboxed.com...-keyboard-on-the-horizon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-08 00:16
Binnenkort wordt een nieuwe Xiaomi MiPad aangekondigd. Mooie tablets voor een goede prijs.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
jooncheez schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:02:
Binnenkort wordt een nieuwe Xiaomi MiPad aangekondigd. Mooie tablets voor een goede prijs.
De vorige MiPad was ook een mooie tablet maar kreeg nauwelijks upgrades. Ik zou dat toch even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Over het update verhaal:

Wanneer na een x aantal maanden (vaak 18?) de updates stoppen, is een tablet over het algemeen nog lange tijd prima bruikbaar. Ik ken mensen die jaren met een tablet doen zonder problemen.
Het duurt vooralsnog nog veel langer voordat de apps niet meer werken omdat de Android versie te oud is, pas dan wordt het evt. tijd om te vervangen. 4 jaar of langer is dus prima haalbaar met een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Ben uiteindelijk voor een Samsung Galaxy Tab S2 van 9,7 inch gegaan. Vooralsnog erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn samsung tab 2 ongeveer 5 jaar en ben er tevreden mee. Hij word dagelijks gebruikt voor van alles.
Het is maar wat je er mee wilt en welke prijs heb je er voor over. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:18
Met de pixel C heb ik mijn laatste android tablet gekocht. Ik gebruik ook al een chromebook asus flip ( met de Play store) en die heeft mijn voorkeur in het dagelijks gebruik. Er is niks mis met de Pixel C, maar ik ben gewoon produktiever met de chromebook. En het consumeren, plex, netflix,...gaat evengoed op de chromebook. Spelletjes speel ik heel zelden, misschien heeft de tablet daar nog het voordeel.

Mijn volgende toestel wordt opnieuw een chromebook die de Play store meester kan.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
lukadad schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:17:
Met de pixel C heb ik mijn laatste android tablet gekocht. Ik gebruik ook al een chromebook asus flip ( met de Play store) en die heeft mijn voorkeur in het dagelijks gebruik. Er is niks mis met de Pixel C, maar ik ben gewoon produktiever met de chromebook. En het consumeren, plex, netflix,...gaat evengoed op de chromebook. Spelletjes speel ik heel zelden, misschien heeft de tablet daar nog het voordeel.

Mijn volgende toestel wordt opnieuw een chromebook die de Play store meester kan.
Ben niet bekend met de Chromebooks maar wat kan zo'n apparaat dan precies wat een tablet niet of minder goed kan? Ik heb sinds vorige week zelf mijn eerste tablet (waren al wel 3 tablets in huis) en ben eigenlijk best wel onder de indruk van de mogelijkheden die ik eerder nooit bedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Het is en blijft een beetje stil rondom de Android tablets. Zou er wellicht een stortvloed van nieuwe informatie komen in januari? Zelf was ik in de markt voor een Zenpad 3S 10, maar die zijn momenteel echt dramatisch leverbaar. Een van jullie een idee waardoor dat komt?

• boyd91
Retrail schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:21:
Het is en blijft een beetje stil rondom de Android tablets. Zou er wellicht een stortvloed van nieuwe informatie komen in januari? Zelf was ik in de markt voor een Zenpad 3S 10, maar die zijn momenteel echt dramatisch leverbaar. Een van jullie een idee waardoor dat komt?
Mogelijk worden er tijdens de CES een aantal apparaten aangekondigd. Maar de theorie dat de tablet markt een beetje is ingezakt lijkt me toch ook wel realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
boyd91 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:03:
[...]

Mogelijk worden er tijdens de CES een aantal apparaten aangekondigd. Maar de theorie dat de tablet markt een beetje is ingezakt lijkt me toch ook wel realistisch.
Ik denk mede omdat tablets vaak gewoon gekocht worden, terwijl telefoons bij een verlenging genomen worden. Verlengen kun je iedere 2 jaar of ieder jaar en is voor velen een reden om een nieuwe telefoon te kiezen (die uteindelijk op afbetaling gekocht wordt bij het abo). In eens een paar honderd euro uitgeven voor een tablet is niet wat mensen (2-)jaarlijks doen, er moet dan wel een goede reden zijn om je tablet om de 2 jaar te vervangen..

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 30-12-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is heel simpel. De markt is verzadigd dus de fabrikanten zien de noodzaak niet om in grote getale nieuwe tablets uit te brengen. Bovendien is er op het gebied van tablets weinig innovatie te bemerken. Pas als daar weer een killer functie voor beschikbaar komt zal de markt weer aantrekken.

Ik ben nog steeds heel blij met mijn Note 10.1 2014. Die kan wat mij betreft nog heel wat jaartjes mee.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Gadgeteer schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:56:
[...]

Ik denk mede omdat tablets vaak gewoon gekocht worden, terwijl telefoons bij een verlenging genomen worden. Verlengen kun je iedere 2 jaar of ieder jaar en is voor velen een reden om een nieuwe telefoon te kiezen (die uteindelijk op afbetaling gekocht wordt bij het abo). In eens een paar honderd euro uitgeven voor een tablet is niet wat mensen (2-)jaarlijks doen, er moet dan wel een goede reden zijn om je tablet om de 2 jaar te vervangen..
Redelijk vergelijkbaar met een laptop of desktop voor de doorsnee consument. Je moet er een brief mee kunnen tikken, een filmpje kijken en het internet op. Doordat dat niet veel meer power vraagt van de laptop/desktop/tablet hoef je niet te upgraden. En iedere twee jaar misschien wel 600+ euro uitgeven is wel wat gortig.
Dat we dit voor telefoons wel doen is eigenlijk ook wel vreemd, maar inderdaad te verklaren met de abo's. En ze worden natuurlijk overal mee naartoe versleept, wat ook invloed heeft op de houdbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat het stil is vanwege het gebruik van tablets. Ik heb zelf een Medion dingetje liggen en die is overal sterk genoeg voor. Simpele games, internet, e-mail etc.

Mensen die meer willen besteden zullen misschien ook eerder een iPad kopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
sjaool schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:58:
Het is heel simpel. De markt is verzadigd dus de fabrikanten zien de noodzaak niet om in grote getale nieuwe tablets uit te brengen. Bovendien is er op het gebied van tablet weinig innovatie te bemerken. Pas als daar weer een killer functie voor beschikbaar komt zal de markt weer aantrekken.

Ik ben nog steeds heel blij met mijn Note 10.1 2014. Die kan wat mij betreft nog heel wat jaartjes mee.
Ik heb me net een Lenovo Yoga Book gekocht. Verwacht dat ik die over een jaar of 4 ook nog gewoon in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 17:23

sphere

Debian abuser

Ik heb een Nexus 7 (2013), maar als ik die nou zou willen vervangen weet ik niet zo 1-2-3 wat er voor in aanmerking komt. Misschien een nvidia shield k1, maar hoe toekomstbestendig is dat nog met 2GB intern? Een refresh met 4GB zou ik nog overwegen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1