Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubee modem 4 poorten aansluiten op 24 poorts tp-link switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Browny002
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09-2021
Ik ben een newbee op dit forum en wil graag iets aan jullie voorleggen.

Mijn vraag is als volgt.

Ik heb een internet aansluiting van ziggo en een Ubee 3200 modem, dit modem heeft 4 netwerkaansluitingen. Kan ik alle 4 deze aansluitingen aan een TP-link 24 poorts unmanaged switch.

Groeten en alvast bedankt voor de moeite.
Browny

Alle reacties

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 15:02
Dat is niet nodig.

1 kabel naar je switch is voldoende.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Als je dat doet raakt heel je netwerk in de war omdat je zo een loop hebt gecreëerd. Het is verder ook overbodig aangezien je er geen sneller internet van gaat krijgen, 1 poort is voldoende voor 1000Mb/s internet(of 100Mb/s als je langzamer internet met bijbehorende modem hebt.).

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Nog iets verder hierop uitwijdend: dit kan, via LACP maar op een unmanaged switch kan je dat niet instellen. Daarnaast moet het modem het ondersteunen en of dat zo is weet ik niet. Simpelste oplossing: koop een nieuwe switch als je huidige een fast Ethernet switch is.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Browny002
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09-2021
Hartelijk dank voor deze informatie. Ik had ergens gehoord dat het mogelijk zou moeten zijn met IPv6, klopt dat of heb je dan nog LACP apparatuur nodig?

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hallo Browny002, één netwerkkabel tussen de router en switch volstaat, IPv4 of IPv6. LACP mag je, als zelfbenoemde newbee, weer vergeten.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:13

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Waarom zou je dit überhaupt willen? Je internet wordt er niet sneller op hoor.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1