Toon posts:

Goed voor nieuwste games?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
AMD FX-9590 Black Edition
ASRock 970 Pro3 R2.0
MSI Geforce GTX 1050 TI GAMING X 4G
Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU
Sandisk SSD Plus 120GB (OS)
Sandisk SSD Plus 480GB (Games en applicaties)
EVGA SuperNOVA 750 G2
Antec GX300 Zwart

Zal dit werken? Wil graag de nieuwste games kunnen spelen. (Mafia 3, Watchdogs 2, Battlefield 1, GTA 5 enz.)
Moet ik hier nog extra koelers aan toe voegen? Zo ja, welke raad u aan en waarom?
Dit zijn de specs zoals ik ze in gedachte had voor het begin, later wil ik een nieuwere betere videokaart (Als dat nodig is) en nog een schijf voor data opslag.

Alle reacties

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
De specs van je moederbord:
"Supports CPU up to 140W"

Je processor:
"Thermal Design Power 220W"

Het zal misschien wel werken, maar aanraden zou ik het niet. Mogelijk niet stabiel en je hebt kans dat je je moederbord gaat overbelasten/oververhitten.

Persoonlijk zou ik aanraden even op de Zen-serie te wachten als je een AMD-processor wilt (januari), of anders een Skylake i5 plus socket 1151-moederbord te overwegen. Ik ben heel erg pro-AMD, begrijp me niet verkeerd, maar voor de meeste toepassingen is die 9590 gewoon geen ideaal product. Hij is heet, een energieslurper en qua prestaties te verslaan met een Intel-variant die 150 W minder verbruikt. Als je toch die 9590 wilt, zorg dan voor een moederbord dat het aankan, een grote, goeie koeler en liefst iets van koeling voor je VRM's/moederbord.

Edit:
De moederborden die het volgens de selectiefunctie van de Pricewatch aankunnen:
pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0
pricewatch: ASRock 990FX Extreme9

[ Voor 16% gewijzigd door Twam op 13-12-2016 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had gekozen voor AMD omdat dat beter in mn budget past.
Heb goede recensies gelezen en gehoord over die processor, kan u een moederbord aanraden wat hier beter bij past?

EDIT: Je was me te snel af. :)

Kan je iets aanraden qua koeling?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2016 14:52 ]

• Twam
  • Laatst online: 22-12-2025
Qua processor zou dit vermoedelijk een betere keus zijn:
pricewatch: AMD FX-8350 with Wraith cooler Boxed

Goedkoper dan de FX 9590, maar in de praktijk nauwelijks trager, een stuk zuiniger en wél compatible met dat goedkopere moederbord. Plus: deze komt met een prima koeler.

Alternatief voor nu:
pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
plus
pricewatch: MSI B150 PC MATE
Ben je net zoveel geld kwijt, verbruikt stuk minder, is moderner en is in gebruik misschien wel net zo snel.

Maar wat ik al aanhaalde, het kan lonen om heel even op het nieuwe jaar te wachten, aangezien AMD's Zen-serie veelbelovend lijkt en vermoedelijk ook paar vriendelijk geprijsde opties gaat hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt zoiezo januari of februari voordat ik iets ga bestellen. Wanneer komt die Zen serie uit en zal de prijs binnen mn budget blijven?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:21:
Het wordt zoiezo januari of februari voordat ik iets ga bestellen. Wanneer komt die Zen serie uit en zal de prijs binnen mn budget blijven?
Kom dan maar terug zodra je wat gaat bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:25:
[...]

Kom dan maar terug zodra je wat gaat bestellen.
Waarom? Een beetje oriënteren mag toch?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:21:
Kans rond die tijd, dat zou ik gewoon afwachten, nu een 8 of 9xxx nemen is niet verstandig, zen krijgt nieuwe socket.

Een 8350 presteert marginaal minder, maar beide zijn niet echt snel voor games, zeker als die veel op de cpu leunen.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2016 15:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• br00ky
  • Laatst online: 21:43

br00ky

Moderator Harde Waren
En in de tussentijd goed in andere topics en de best buy guides rond neuzen. Je geposte systeem is om meerdere reden niet optimaal, waarbij de cpu maar 1 reden is.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:27:
[...]

Waarom? Een beetje oriënteren mag toch?
Hij zegt het wat rottig, maar hij heeft wel gelijk. Nu dat Zen binnenkort uit gaat komen, heeft het meer nut om even te wachten totdat die uit is en je dan verder te orienteren.
Nu ga je je orienteren en krijg je binnenkort veel andere keuzes en zeker wanneer je pas januari a februari wat gaat kopen, is dat veel slimmer.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:07
Wat is je budget voor je kast en op welke resolutie wil je gaan spelen?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

al wat tips voor januari/februari; pak 1 grote SSD ipv 2, en zo'n grote voeding is eigenlijk nergens voor nodig, zeker niet bij zo'n zuinige GPU.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:46:
Had gekozen voor AMD omdat dat beter in mn budget past.
Een i3 6100 is in de meeste games al sneller of even snel als een FX 9590 met 4-5 keer minder stroomverbruik, draait zonder problemen op een moederbord van 50 euro + toekomstgerichter vanwege DDR4 en je kan er een i5 of i7 opzetten wil je later upgraden.
Pagina: 1