Advies - Home cinema - € 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:29
Ik zoek een?
Ik zoek een: 5.1 speaker set en versterker. Ik gebruik een beamer die aangesloten is op mijn pc en Xbox.

Ik zoek een vervanging voor mijn Logitech G51.. Jep, na 7 jaar in trouwe dienst is het toch maar eens tijd voor een upgrade.

Wat is je budget?
Ongeveer € 1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek (voornamelijk rock), films en gaming.
Eisen: goede bas weergave (mijn V-Moda M100 heeft een V vormig geluid, wat me erg bevalt).

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij Teufel is de Ultima 70 surround mk2 in de aanbieding voor €930,-(met kabels etc) maar dan moet er nog een versterker bijkomen.
Mijn ouders hebben de Harman Kardon HKTS 11, met twee Kef iQ50 zuilen met een Marantz receiver, dit geeft mooi geluid. De vervanging is (denk ik) de HKTS 16, welke een kleinere subwoofer heeft? Dit set heeft mijn interesse.
Ik heb genoeg ruimte voor speakers, dus het hoeven geen satelliet speakers te zijn. Ik neem aan dat er beter geluid uit grotere speakers in dezelfde prijsklasse.
Een bezoekje aan een electronica winkel is handig, dus dat ga ik binnenkort doen. Verder heb ik geen bezwaar tegen (licht) gebruikte speakers.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is dit budget genoeg / teveel voor mij?
Advies? Ik wil graag vergelijken en een set samenstellen, maar weet niet waar ik naar moet kijken. Wat ik weet is dat het gewicht te maken heeft met de kwaliteit. Het aantal Watt dan weer niet, maar het frequentie bereik wel :? .

Alle hulp word erg gewaardeerd :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Zyanox op 13-12-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10 17:27
Teufel is de Ultima 70 surround mk2 goede keus nu in de sale, zeker als je van Logitech afkomt. Heb je nog 200 voor een receiver, 2e hands kan je hier wel wat moois voor vinden. Anders €150-200 verhogen voor leuke nieuwe receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyanox
mdoos schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:21:
Teufel is de Ultima 70 surround mk2 goede keus nu in de sale, zeker als je van Logitech afkomt. Heb je nog 200 voor een receiver, 2e hands kan je hier wel wat moois voor vinden. Anders €150-200 verhogen voor leuke nieuwe receiver.
Bedankt voor de reply, maar bedoel je niet Ultima 40 surround mk2? Als je dit set koopt moet je de kabels en aansluitingen er nog bij kopen ben ik achter gekomen. Prijs word dan €930 incl. verzending.

Stel ik verhoog mijn budget, waar moet ik naar kijken bij een versterker? HDMI 2.0, 5.1 natuurlijk maar hoeveel w versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Je kunt naar het vermogen kijken, maar weet dat deze cijfers makkelijk te beïnvloeden zijn. Niet alle fabrikanten geven duidelijk aan onder welke omstandigheden en op welke manier hun "1200w home-theater systeem :F " is gemeten.

Als je in de handleiding of de spec-sheet duikt, vindt je vaak wel wat meer informatie. Een goede en bruikbare waarde is de waarde die je krijgt als er bij 20-20.000hz wordt gemeten bij gelijktijdige belasting van minimaal 2 kanalen met 2,83v, gemeten op 1 meter afstand. Dan krijg je getallen die overeenkomen met de realiteit en die je goed onderling kunt vergelijken.

Aan de andere kant is vermogen helemaal niet zo belangrijk als men vaak doet geloven. Mijns inziens kun je beter kijken naar de aansluitingen en mogelijkheden van de receiver. Een en ander hangt af van de apparaten die erop komen. Zo is er hdcp 2.2, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer dit relevant is.

Als je bij de receiver merken blijft (Denon, Marantz, Yamaha, Onkyo) zit je meestal wel goed. Pioneer, Sony en Harman Kardon zitter er kwalitatief dacht ik net iets onder. NAD zit er kwalitatief weer wat boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyanox
Bedankt voor de reactie. Ik heb ook even een ander topic doorgelezen en het AUD beleid. Constatering; voor speakers is het persoonlijk.

Ik ga zoeken naar receivers van die merken en kies er eentje uit op basis van de benodigdheden. Ik heb alleen 3x input en 2x output nodig, het liefst HDMI 2.0 voor 4k later. Verder bluetooth etc is niet zo belangrijk.

Ik ga eens op zoek naar een HIFI zaak in de buurt van Roosendaal / Breda (tips welkom) en ga daar wat beluisteren. Het set van Teufel lijkt me mooi, maar is een hoge investering, maar ik heb nog 2 dagen om me te bedenken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je Teufel al een flinke investering vindt zou ik niet naar een echte hifi zaak gaan. Eenmaal geluisterd wil je het namelijk ook en zijn je speakers ineens een stuk duurder ;)
Doe jezelf een lol, rij naar Correct in Rotterdam. Grote keuze, veel te beluisteren en voor elke beurs, dus ook de kleine :)
Nieuw spul maar ook uitlopende modellen tegen zeer nette prijzen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
Ik heb de ultima 40 mk2 surround set die jij beschrijft en deze bevalt erg goed, het is persoonlijk natuurlijk maar ik luister er echt met plezier naar. Heb er zelf een pricewatch: Denon AVR-X1200W bijgekocht, deze voldoet ook goed maar heb geen andere versterkers op deze set geprobeerd dus kan niet zeggen of je met een andere versterker een betere koop gaat doen. Deze heeft alleen geen 2x hdmi out, ik zie dat zijn iets grotere broertje dat wel heeft (pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart)

En over hoge investering.. Ja het is veel geld maar bedenk dat goede speakers lang meegaan en hun waarde niet zo snel verliezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 13-12-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyanox
Klinkt goed, ga ik doen van het weekend als ik tijd heb!
Ik dacht mijn computer aan te sluiten op de versterker en vanuit die naar de projector en computer beeldscherm ivm geluid. Dit is eigenlijk niet nodig bedenk ik me omdat ik met S/PDIF de computer ook kan aansluiten 8)7.

Bedankt voor de tips! Jullie maken me wel erg geïnteresseerd om wat meer uit te geven haha.

Dat Ultima set dat op Marktplaats staat, is dat wat? Heeft wel een kapotte achter speaker maar Teufel zal die repareren, zegt hij.
Mocht ik een nieuw set bestellen, zijn dan die bananenstekkers nodig? Ik kan toch de kabel achterin de boxjes steken en in de receiver?

[ Voor 36% gewijzigd door Zyanox op 14-12-2016 12:24 ]

Pagina: 1