Windows 7 freeze bij download of copy-actie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb Windows 7 en browse met Chrome.
Firefox heb ik ook maar werkt net een tikkeltje langzamer. Ik prefereer Chrome en wil daarbij blijven.

Echter, sinds 2 weken heeft Chrome een naar probleem.
Wil ik iets downloaden, dan is dat oké, tot het moment dat de balk onderin beeld inschuift. Op dat moment bevriest mijn scherm en hangt mijn muis vast. Na circa 3 minuten, waarbij de laptop geen bijzonder geluid/warmte maakt, gaat alles weer verder als vanouds.

Ik ben het beu en sluit het systeem hardhandig af met een lange druk op de powerbutton. Gekke is dat daarna m'n file wel opgeslagen is, en Chrome braaf rapporteert gecrashed te zijn.
Waarom ik dit onder Windows zet, is omdat het me nu een uurtje geleden ook gebeurde toen ik gewoon in Windows Verkenner iets verplaatste tussen twee mappen. Hop, freeze, muis vast.

De videokaart is goed geïnstalleerd en de drivers kloppen. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat dit een videokaartprobleem is, maar wie weet heeft iemand hier andere ervaringen.

Wat heb ik gedaan:
  • Het kon aan Java liggen. Java helemaal gedeïnstalleerd, JavaRa gerund om rondslingerende oude versies te verwijderen. Hielp niet.
  • Alle extensies in Chrome uitgezet. Hielp niet.
  • Chrome gedeïnstalleerd, met nieuw profiel gestart. Hielp niet.
  • Chrome Canary geïnstalleerd, schoon profiel gestart: hielp niet. Crasht ook.
  • CCleaner gerund: vond loze verwijzingen, laten opruimen. Hielp niet.
  • Diverse downloads geprobeerd, van random PDFjes gevonden via Google, tot foto's vanuit Whatsapp Web. Freeze komt overwegend wel voor, maar soms een uur lang niet.
  • Chrome downloadlocatie naar andere map verplaatst. Hielp niet.
  • Chrome ingesteld 'altijd vragen waar bestand op te slaan'. Helpt niet. Na die dialoog freezet hij alsnog.
  • Firefox geprobeerd. Freezet niet, maar is trager, irritant.
  • Windows reinstall overwogen. Beh.
  • MemTest86 gedownload en overwogen. Ga ik runnen.
Ik snap echt niet waar het hem nu in zit. Het is verschrikkelijk vervelend, want ongemerkt klik je zo even rechts op een plaatje, of download je een PDFje. Hop, alles weer voor 3 minuten vast. En waar het vandaan komt: geen flauw idee.

Mijn enige optie is nu om met Firefox verder te werken (jeuj, alle Firefox-evangelisten, joelt in vreugde) maar nee, ik wil hier geen 'Chrome vs Firefox bash topic' van maken. Ik wil gewoon m'n probleem oplossen zodat ik weer ongestoord kan browsen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-10 13:01
Wat dacht je van chrome helemaal te herinstalleren? Deze wel goed en grondig verwijderen met een tooltje zoals revounistaller. Als ik het zo bekijk heb je namelijk deze gewoon alleen met de standaard deinstallatie tool verwijderd van chrome zelf.

[ Voor 32% gewijzigd door livranca op 13-12-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Dark Blue schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:52:

Wat heb ik gedaan:
  • Het kon aan Java liggen. Java helemaal gedeïnstalleerd, JavaRa gerund om rondslingerende oude versies te verwijderen. Hielp niet.
  • Alle extensies in Chrome uitgezet. Hielp niet.
  • Chrome gedeïnstalleerd, met nieuw profiel gestart. Hielp niet.
  • Chrome Canary geïnstalleerd, schoon profiel gestart: hielp niet. Crasht ook.
  • CCleaner gerund: vond loze verwijzingen, laten opruimen. Hielp niet.
  • Diverse downloads geprobeerd, van random PDFjes gevonden via Google, tot foto's vanuit Whatsapp Web. Freeze komt overwegend wel voor, maar soms een uur lang niet.
  • Chrome downloadlocatie naar andere map verplaatst. Hielp niet.
  • Chrome ingesteld 'altijd vragen waar bestand op te slaan'. Helpt niet. Na die dialoog freezet hij alsnog.
  • Firefox geprobeerd. Freezet niet, maar is trager, irritant.
  • Windows reinstall overwogen. Beh.
  • MemTest86 gedownload en overwogen. Ga ik runnen.
Al een goed aantal dingen geleverd idd.
Hoe ziet schijf, processor gebruik er uit tijdens/vlak voor de download/kopieer actie?

En nog wel het belangrijkste welke laptop heb je.
Dit kan ook een simpel hardware probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
livranca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:13:
Wat dacht je van chrome helemaal te herinstalleren? Deze wel goed en grondig verwijderen met een tooltje zoals revounistaller. Als ik het zo bekijk heb je namelijk deze gewoon alleen met de standaard deinstallatie tool verwijderd van chrome zelf.
Goed idee, ik kende die tool nog niet. Even proberen.
Plainside schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:18:
Al een goed aantal dingen geleverd idd.
Ik ben een stukje Tweakers-antiek, maar dat zal ik niet te hard zeggen ;)
Hoe ziet schijf, processor gebruik er uit tijdens/vlak voor de download/kopieer actie?
Ik kreeg net weer zomaar een freeze toen ik Task Manager opende, toen stond de CPU op 100%.
En nog wel het belangrijkste welke laptop heb je.
Dit kan ook een simpel hardware probleem zijn.
True, maar zeer onwaarschijnlijk. Ik heb deze laptop denk ik al een jaar of 7 en dit heeft hij nog nooit gedaan.
However, the specs: https://www.asus.com/Notebooks/UL50Vt/specifications/
Ik heb de Core 2 Duo en er zit een SSD in, die nog lange niet vol is.
Memory is origineel, heb ik nog niet getest.

Ik heb even mijn EventLog erbij gepakt, en wat ik wel zie is dat ik herhaaldelijk een fout krijg op "DbxSvc". Dat is inderdaad een service die mee opstart met Windows, en is voor DropBox. Er zijn meer mensen die daarmee fouten hebben, maar dan gewoon een error bij het opstarten, geen freeze. Ook kan ik aan het Eventlog niet zien of hij een error geeft tijdens, of na de freeze.
Het kan best zijn dat hij bij het heropstarten van Windows pas die service mist, en dat dat niks met de freeze te maken heeft.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Dark Blue schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:43:
Ik heb even mijn EventLog erbij gepakt, en wat ik wel zie is dat ik herhaaldelijk een fout krijg op "DbxSvc". Dat is inderdaad een service die mee opstart met Windows, en is voor DropBox. Er zijn meer mensen die daarmee fouten hebben, maar dan gewoon een error bij het opstarten, geen freeze. Ook kan ik aan het Eventlog niet zien of hij een error geeft tijdens, of na de freeze.
Het kan best zijn dat hij bij het heropstarten van Windows pas die service mist, en dat dat niks met de freeze te maken heeft.
Kan je die service eens uitschakelen? Ook bij het opstarten?
Ctrl + R --> Msconfig --> services, vervolgens DbxSvc even uitschakelen.

Of dropbox verwijderen, niet de bestanden maar het programma :+
Vervolgens eens zien of het idd door dropbox komt, misschien ook een update van dropbox in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 14:52

ResuCigam

BOFH

Aangezien het ook onder Windows voorkomt: Heb je de SMART waardes van de SSD al gecontroleerd?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Wat de fuq. Ik heb nu echt iets heel raars.

Ik opende Chrome + er kwam een mailtje binnen (what are the odds) en mijn muis bevroor weer.
Dit maal kon ik gewoon via Ctrl-Alt-Del naar Taakbeheer. En met mijn toetsenbord gewoon alt-tabbend overal doorheen. Maar die muis hing nog steeds vast.

Mijn muis hangt aan een Trust 4-ports USB-hubje. Daar zit ook de dongle van mijn toetsenbord in, en een USB-Micro-USB verloopje, momenteel buiten gebruik. Het toetsenbord werkt dus naar behoren, via die dongle. De muis opeens niet.

Dus ik plug die muis uit, plug hem rechtstreeks in de laptop... en alles doet het weer. Weut de feu.

Ik ga bij een volgende freeze eens kijken of het wel blijft werken als de muis gewoon rechtstreeks in de laptop zit. Want dat zou absurd zijn. Even wat onzinnigs downloaden en zien of ik dan weer vastzit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
ResuCigam schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:28:
Aangezien het ook onder Windows voorkomt: Heb je de SMART waardes van de SSD al gecontroleerd?
Nou, ik draai op het moment alleen Windows 7.
Ik was op het punt om Linux Mint te installeren, want ik heb op zich een partitie vrij. Maar nog niet gedaan.

Pagina: 1