Omdat ik ga verhuizen ben ik opzoek naar een nieuwe i.s.p. ik heb echter moeite met kiezen en zie door de bomen het bos niet meer.
het gaat om een oudere woning in het stadscentrum, helaas is er geen glasvezel aanwezig wat mijn keuze beperkt tot xDSL en Coax (Ziggo)
qua gebruik:
- ik wil tenminste op 1 TV kunnen kijken middels een tv abonnement
- op de TV in de slaapkamer is dit handig maar niet perse nodig, hoewel een app + chromecast dan een pre zou zijn
- ik maak de laatste tijd een stuk minder gebruik van internet: ik maak nog weinig gebruik van usenet maar wel vaak spotify / netflix / andere streaming diensten.
- ik werk 1 of 2 dagen per week thuis en maak hierbij gebruik van VOIP + Sharepoint
- heb een NAS maar gebruik deze niet vaak vanaf een externe locatie
Must have:
- digitale TV (minstens 1 Tv)
- voldoende bandbreedte voor streaming diensten
- voldoende bandbreedte om thuis te werken
Want to have:
- App op tablet/pc/smartphone bij voorkeur met chromecast ondersteuning
verder relevant:
- Ubiquiti UAP-AC
- gigabit ethernet
- goede infrastructuur (renovatie) dus bij elk device minstens 2x data aansluiting en Coax
zelf gevonden:
Voorkeur voor 50Mb+ omdat langzamer echt 2008 niveau is
Tele2: Voordelig maar vrij basic / niet echt innovatief (matige tv ontvanger?)
Telfort: Netflix ondersteuning op de TV ontvanger (handig)
Ziggo: Duur --> betrouwbaar maar basis abo is maar 40mbit
XS4all: Duur
KPN: Duur
Fiber: reacties op internet zijn slecht,motiveert mij niet om met deze partij in zee te gaan
Online: matige reacties op internet
Vodafone: verkocht aan T-mobile, even kijken wat dat gaat doen, voorheen bij familie veel problemen gehad met hun glasvezel aanbieding.
waarop selecteer je nou een goede ISP?
het gaat om een oudere woning in het stadscentrum, helaas is er geen glasvezel aanwezig wat mijn keuze beperkt tot xDSL en Coax (Ziggo)
qua gebruik:
- ik wil tenminste op 1 TV kunnen kijken middels een tv abonnement
- op de TV in de slaapkamer is dit handig maar niet perse nodig, hoewel een app + chromecast dan een pre zou zijn
- ik maak de laatste tijd een stuk minder gebruik van internet: ik maak nog weinig gebruik van usenet maar wel vaak spotify / netflix / andere streaming diensten.
- ik werk 1 of 2 dagen per week thuis en maak hierbij gebruik van VOIP + Sharepoint
- heb een NAS maar gebruik deze niet vaak vanaf een externe locatie
Must have:
- digitale TV (minstens 1 Tv)
- voldoende bandbreedte voor streaming diensten
- voldoende bandbreedte om thuis te werken
Want to have:
- App op tablet/pc/smartphone bij voorkeur met chromecast ondersteuning
verder relevant:
- Ubiquiti UAP-AC
- gigabit ethernet
- goede infrastructuur (renovatie) dus bij elk device minstens 2x data aansluiting en Coax
zelf gevonden:
Voorkeur voor 50Mb+ omdat langzamer echt 2008 niveau is
Tele2: Voordelig maar vrij basic / niet echt innovatief (matige tv ontvanger?)
Telfort: Netflix ondersteuning op de TV ontvanger (handig)
Ziggo: Duur --> betrouwbaar maar basis abo is maar 40mbit
XS4all: Duur
KPN: Duur
Fiber: reacties op internet zijn slecht,motiveert mij niet om met deze partij in zee te gaan
Online: matige reacties op internet
Vodafone: verkocht aan T-mobile, even kijken wat dat gaat doen, voorheen bij familie veel problemen gehad met hun glasvezel aanbieding.
waarop selecteer je nou een goede ISP?
[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 13-12-2016 14:32 ]