Toon posts:

Werkt de m25w soundcard of 2 euro minder de s25w?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is er maar een verschil tussen de sharkoon s25w en de m25w, namelijk dat de m25w een soundcard heeft. Ik vroeg me af of die redelijk werkt, en niet de microfoonkwaliteit op een headset zal verpesten. De microphone boost lijkt een handige functie. Als hij mijn ervaring verbeterd en bij 7.1 uit niet mijn geluidskwaliteit (drivers en microfoon) verpest neem ik de m25w. Anders koop ik wel de s25w.

Iemand ervaring of een mening hierover? Ik hoor het graag!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
Ik weet niet hoe je bij die soundcard terecht komt, volgens mij is het enige verschil tussen de pricewatch: Sharkoon M25-W Zwart en de pricewatch: Sharkoon S25-W dat er aan de voorzijde bij de eerste een gaasafwerking zit waardoor de lucht wordt aangezogen, waar dat bij de laatste soort roosters zijn.

https://www.sharkoon.com/...power/atx-midi-tower.aspx

Om je vraag met betrekking tot de geluidskwaliteit te bantwoorden, ik heb begrepen dat de Realtek ALC1150 audio chip 1 van de beste onboard geluidschips is, dus kijk uit naar een bordje wat daarmee uitgerust is.

[ Voor 16% gewijzigd door DjaRoel op 13-12-2016 13:18 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Verwijderd

Topicstarter
Oww. The alc1150 is al virtual surround! Ik dacht dat die alleen echt 7.1 had! Dan heb ik helemaal niks aan die extra soundcard van de m25w behalve de software, en die kan geen kwaad, maar met een mobo met alc1150 kan ik al geluidsettings veranderen.

Qua prijs scheelt het haast niks, dus kan het geen kwaad de m te kopen en een review te doen van de sound card.

• DjaRoel
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:04:
Oww. The alc1150 is al virtual surround! Ik dacht dat die alleen echt 7.1 had! Dan heb ik helemaal niks aan die extra soundcard van de m25w behalve de software, en die kan geen kwaad, maar met een mobo met alc1150 kan ik al geluidsettings veranderen.

Qua prijs scheelt het haast niks, dus kan het geen kwaad de m te kopen en een review te doen van de sound card.
Volgens mij begrijp je me niet helemaal er zit geen soundcard in die case of iets dergelijks, het is alleen een case....

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:51
DjaRoel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:07:
[...]
Volgens mij begrijp je me niet helemaal er zit geen soundcard in die case of iets dergelijks, het is alleen een case....
Het is niet omdat het niet is opgenomen in de database van Tweakers, dat het er niet inzit. Een korte google leverde mij bijvoorbeeld volgend resultaat op http://www.guru3d.com/new...-built-in-sound-card.html

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• DjaRoel
Arator schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:14:
[...]

Het is niet omdat het niet is opgenomen in de database van Tweakers, dat het er niet inzit. Een korte google leverde mij bijvoorbeeld volgend resultaat op http://www.guru3d.com/new...-built-in-sound-card.html
Volgens mij maken ze er dan meer van dan het is, op de site zelf staat er een heel summier stukje over, en gezien er maar 2 aansluitingen op zitten idem als op de andere case vraag ik me af wat het exact inhoudt, die 2 aansluitingen (Jack) zullen mic in zijn en heads out.

Een alc1150 biedt evenals veel andere chips onboard 7.1 dus ik vraag me af wat die case dan bij zou kunnen dragen.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dacht inderdaad een tijdje terug hier al een artikel op de frontpage van te hebben gezien...
Sharkoon introduceert behuizing met ingebouwde geluidskaart
Anyway, zou gewoon een normale behuizing kopen met daarin een degelijke geluidskaart...

Wat deze case bijdraagt is dat je nu ietsje meer betaald voor een case die een probleem oplost wat niet bestaat ;)
Vind ~51 euro voor een Sharkoon nog aardig prijzig, die dingen zijn meestal van zo dun en goedkoop materiaal...

[ Voor 24% gewijzigd door RGAT op 13-12-2016 15:26 ]

Fixing things to the breaking point...

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:51
DjaRoel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:20:
[...]

Volgens mij maken ze er dan meer van dan het is, op de site zelf staat er een heel summier stukje over, en gezien er maar 2 aansluitingen op zitten idem als op de andere case vraag ik me af wat het exact inhoudt, die 2 aansluitingen (Jack) zullen mic in zijn en heads out.

Een alc1150 biedt evenals veel andere chips onboard 7.1 dus ik vraag me af wat die case dan bij zou kunnen dragen.
Of het deugt, is een andere vraag. Ik kon nergens terugvinden welke soundchip het is. Ze maken reclame met Virtual 7.1, dus is het gewoon een goedkoop USB-pcb'tje dat ze in de kast hebben weggestopt. Inderdaad gewoon mic in en heads out (das dus al niet 7.1). Volgens mij is het hun meer te doen voor de bloatware die ze als driver en config kunnen leveren.
Conclusie : Ja, er zit een geluidskaart in die kast. Neen, ik zou het niet aanraden.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1