Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsoda
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10-2017
Hey,

Ik heb onlangs een nieuwe processor, voeding en moederbord aangeschaft.

Processor: AMB 8350 FX
Moederbord: MSI 970 Gaming

Deze componenten worden behoorlijk heet (65 graden gemiddeld).

Ik heb momenteel een te kleine behuizing en gebruik de standaard processor koeler. Omdat mijn kast geen goede airflow heeft speel ik met een openkast om hem koel te houden. Ik had een coolermaster 212 erop, maar die koelde niet voldoende..

Graag ontvang ik een advies voor een goede koele behuizing en een passende koeler.

Budget is maximaal €150.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Volgens mij is 1 van de regels dat je zelf met een aantal opties komt, doe je dat niet krijg je weinig respons schat ik in...

Daarnaast, is 65 de temperatuur als je pc helemaal niks doet, of als je aan het gamen bent...

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsoda
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10-2017
Ik zit te kijken naar:

behuizing: Corsair Carbide Series Quiet 400Q
koeler: Scythe Mugen 4 PCGH

Ik weet alleen niet of het bijvoorbeeld slim is om ook een groetere tower te nemen ipv mid?

Deze temp is inderdaad tijdens het gamen. Bij battlefield in gaat hij zeklfs naar 70-80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Met een fan voor en achter is er voldoende airflow in die case. Ook die koeler kan het prima aan, er van uit gaande dat je geen maximale overclock hebt. Moet een hele verbetering zijn t.o.v. je stock koeler.

Houdt wel rekening dat je de originele backplate van je moederbord nodig hebt voor de koeler.

Edit: en de koeler past ook prima :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-E op 13-12-2016 12:14 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
Wat bedoel je met een te kleine behuizing? ik denk dat enkel het vervangen van een processor koeler meer dan genoeg moet zijn, temps van 70 tot max 80 graden vind ik met een stock koeler niet verkeerd.

Ik gok dat een hyper 212 al genoeg moet zijn om de temps flink te verlagen, ik snap niet helemaal waarom je van 212 teruggaat naar standaard koeler omdat deze niet genoeg koelt.