Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 15:48
Ik zoek een?
Vervanger voor mijn iPhone 5s. Het scherm vind ik inmiddels te klein en de accuduur wordt slechter.
Belangrijk vind ik ook de camera (maak redelijk wat foto's) en een goede bouwkwaliteit.

Wat is je budget?
Maakt niet zo veel uit, liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bel gemiddeld een kwartier per dag en 1 a 2 uren webbrowsen. Verder het standaard appen en mailen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig nu naar een iPhone 6s Plus of kunnen jullie me iets anders adviseren? Ios bevalt goed namelijk.
Wel is de iPhone 6s Plus natuurlijk heel prijzig.

[ Voor 4% gewijzigd door mirod op 13-12-2016 11:32 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een collega ging van een 5S naar een 6S plus, en vond die veel te groot na een tijdje. Hij is nu terug naar een kleiner formaat (iPhone 7). Ik zou dus goed in een winkel de 6S en 6S plus (of 7 variant) in je hand houden en kijken of je er even mee kan spelen om er achter te komen of je de plus wel echt prettig vindt of dat een tussenmaat als de 6S prettiger is.

Ik heb zelf een Blackberry Priv en die is ook aan de grote kant naar mijn smaak (5,4" scherm). De Galaxy S3 die ik voor de iPhone 5S had vond ik een prettige maat. Deze heeft een 4.7" scherm, vergelijkbaar qua grootte met de iPhone 6S. Voor het lezen van webpagina's of kijken van filmpjes is een groter toestel dan de iPhone 5S wel fijn, maar voor het typen van korte berichtjes vind ik een iets kleiner toestel fijner zodat je nog een beetje met één hand kan typen. Sommige mensen zweren bij een Samsung Note of vergelijkbaar, dus probeer voor jezelf uit te vinden wat je een prettige maat vindt.

Als je bij iOS wil blijven en niet de hoofdprijs wil betalen zijn je keuzes gelukkig vrij beperkt :).
Als Android alternatief, met toch een beetje een iOS look and feel zou je kunnen kijken naar de Huawei P8, P9 of Honor 7 of 8. Die draaien een variant van MIUI die ook geen app menu heeft zoals de meeste Android toestellen, maar één rijtje icoontjes onderin het scherm en verder allemaal losse iconen op je desktop zoals iOS dat ook heeft. Je kan er alleen wel widgets op je homescreen zetten en de instellingen zijn heel anders ingedeeld dan bij iOS.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 13-12-2016 11:41 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De grote iPhones zijn inderdaad *erg* prijzig, de iPhone SE is eigenlijk de beste keus maar zoals je zegt, je wilt een groter scherm.