Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Multimedia doeleinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 08:48
Ik ben op zoek naar een Laptop die voldoet aan mijn eisen.
Aangezien ik mijn eisen steeds weer bij stel en totaal begin te twijfelen aan wat ik nog steeds wil, roep ik nu ook even jullie advies in.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt gebruikt om films/foto's te bekijken en eventueel wat kleine fotobewerkingen.
Daarnaast worden er ook spellen op gespeeld (denk aan Civilization VI of andere strategy games)
Voor mijn werk zal het ook met STEP viewers aan de slag gaan. Eventueel 3D CAD

Wat is je budget?
Eigenlijk maximaal 1100 euro. Alles er boven vind ik wel zonde, echter geen harde eis.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij gaat regelmatig van bank, naar tafel naar andere kamer of meegenomen worden op reis.

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Zelf heb ik van vroeger uit een charme gekregen voor Asus, ook vanwege garantieproceduren en dergelijke. Echter zal dat de keuze veel beïnvloeden

Eisen/wensen
Verder heb ik nog een aantal eisen/wensen:
- Als het kan een toekomstbestendige laptop (i5 / i7)
- Dedicated videokaart
- SSD van 256GB (wens) eventueel 2e HDD met meer opslag.
- Scherm: 15,6" of eventueel wat kleiner met een 1080P resolutie en IPS
- Ik vind de looks ook wel enigszins belangrijk.

Zelf spring ik heen en weer. Van een Asus Zenbook UX510uw tot een Asus FX502VM
Ook twijfel ik te wachten op volgend jaar en dan een laptop met een GTX 1050, om toch wat binnen het budget te blijven, maar wat meer power te hebben dan de Zenbook.

Alle reacties

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 18:58
De door u genoemde laptop voldoet niet aan de eigen eisen. De SSD is te klein. Deze is bijna hetzelfde, maar wel met een grotere SSD. Bovendien 100 euro goedkoper.

https://tweakers.net/pric...nbook-ux510ux-dm109t.html

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• Koen87
High Quality king schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:35:
De door u genoemde laptop voldoet niet aan de eigen eisen. De SSD is te klein. Deze is bijna hetzelfde, maar wel met een grotere SSD. Bovendien 100 euro goedkoper.

https://tweakers.net/pric...nbook-ux510ux-dm109t.html
Dat klopt. Ik heb dat licht aangepast naar een wens. Is ook geen harde eis namelijk.
Die laptop die jij aanraad is ook wel aardig, echter twijfel ik dan over de GPU

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 18:58
De SSD kun je later nog upgraden, de GPU niet. Ik zoek zelf eigenlijk dezelfde laptop, maar dan met 512 GB. Ik merk toch dat ik 256 GB met een extra linux partitie en dergelijke te snel opmaak.

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• Koen87
High Quality king schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:46:
De SSD kun je later nog upgraden, de GPU niet. Ik zoek zelf eigenlijk dezelfde laptop, maar dan met 512 GB. Ik merk toch dat ik 256 GB met een extra linux partitie en dergelijke te snel opmaak.
Exact, daarom is het niet erg voor mij om eventueel een wat kleinere SSD erin te hebben. Echter vind ik gevoelsmatig de GTX 960m wat te minnetjes en twijfel daarom of ik moet wachten op de GTX 1050. Lastig...

• Koen87
Ik heb maar een gokje gewaagt en heb via Amazon de MSI GS60-6QE16H11 gekocht.
En dat voor 725 euro. Eventueel is het wel met een Qwertz toetsenbord. Dat is natuurlijk voor de prijs niet onoverkomelijk.
Dan heb ik toch de gewenste processor, GPU, Scherm, iets kleinere SSD, maar dat zie ik dan wel

Wel met creditcard. Dus ik ben heel erg benieuwd wat er gaat komen :+

[ Voor 34% gewijzigd door Koen87 op 15-12-2016 19:36 ]

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:58
Koen87 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:31:
Ik heb maar een gokje gewaagt en heb via Amazon de MSI GS60-6QE16H11 gekocht.
En dat voor 725 euro. Eventueel is het wel met een Qwertz toetsenbord. Dat is natuurlijk voor de prijs niet onoverkomelijk.
Dan heb ik toch de gewenste processor, GPU, Scherm, iets kleinere SSD, maar dat zie ik dan wel

Wel met creditcard. Dus ik ben heel erg benieuwd wat er gaat komen :+
Je weet wat ze zeggen wanneer iets te mooi lijkt om waar te zijn? Dit is zo'n geval. Dat bedrag voor die specs is haast onmogelijk. Ik hoop echt voor je dat het toestel geleverd wordt. Zou een mooie vangst zijn.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• Koen87
bjvdven schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:55:
[...]

Je weet wat ze zeggen wanneer iets te mooi lijkt om waar te zijn? Dit is zo'n geval. Dat bedrag voor die specs is haast onmogelijk. Ik hoop echt voor je dat het toestel geleverd wordt. Zou een mooie vangst zijn.
Ik geef je 100% gelijk en ben ook vrij zeker dat het niet wat wordt. Echter ging het aantal op voorraad wel naar beneden. De bevestiging is binnen. Nu wachten op een verzendbevestiging.
Daarom ook met creditcard betaald. Dan kan ik iig het bedrag nog weer terughalen mocht er niets komen.

Een leuke gok :)

• bjvdven
Ik wacht met smart haha. Is een mooi stukje speelgoed.
En slimme actie idd om met je creditcard te betalen.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• Koen87
bjvdven schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:57:
Ik wacht met smart haha. Is een mooi stukje speelgoed.
En slimme actie idd om met je creditcard te betalen.
Ik heb de laptop geannuleerd. De reviews van deze reseller zijn dramatisch geworden in de laatste dagen. Zodoende heb ik besloten om niet langer te wachten op iets wat waarschijnlijk toch niet komen gaat.
Gezien gisteren de Kaby lake + GTX 1050 laptops zijn gelekt. Wacht ik daar nu op :+

• bjvdven
Een wijs besluit, Koen. ;)

Pagina: 1