Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611785

Topicstarter
Hallo ;)

2 jaar geleden bouwde ik mijn 1e pc... Het was nooit een krachtpatser maar hij was goed genoeg, maar nu gaat het veel minder.
Bij games zoals LoL krijg ik fps drops en moet ik zelfs of med of low settings spelen, verder gwn tijdens internet tasks of lichte taken gaat alles traag.

Benchmark test: http://www.userbenchmark.com/UserRun/2281639

parts: CPU: AMD Athlon II X4 760K GPU: Club3D AMD R9 270 drive: Seagate Desktop SSHD 1TB moederbord: MSI A78M-E45 memory: Crucial 8GB PC3-12800

Nu vraag ik mij af wat ik best doe, welk part ik best zou upgraden bv.
Ik merk ook dat men CPU vrij warm wordt, ik weet niet of dit veel invloed heeft op de prestaties.

Hopelijk komt het goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:18
Wat zijn de temps van je CPU tijdens het gamen?
Kan zijn dat de CPU aan het throttlen gaat tijdens het gamen, maar er is ook een kans dat de harde schijf een probleem vormt. HDD kun je testen met HDTune of met CrystalDiskMark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 611785 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:23:
Nu vraag ik mij af wat ik best doe, welk part ik best zou upgraden bv.
Hardware word niet spontaan trager, ik gok er op dat je het systeem in al die tijd niet (fatsoenlijk) schoon hebt gemaakt. Een verfkwast en een bus lucht (of een compressor als je die hebt) doen wonderen.
Ik merk ook dat men CPU vrij warm wordt, ik weet niet of dit veel invloed heeft op de prestaties.
Tjah wat is warm, de CPU gaat vanaf een bepaald punt throttlen (zichzelf trager maken om oververhitting te voorkomen) maar dit is pas vanaf 80-85c.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611785

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:34:
[...]

Hardware word niet spontaan trager, ik gok er op dat je het systeem in al die tijd niet (fatsoenlijk) schoon hebt gemaakt. Een verfkwast en een bus lucht (of een compressor als je die hebt) doen wonderen.

[...]

Tjah wat is warm, de CPU gaat vanaf een bepaald punt throttlen (zichzelf trager maken om oververhitting te voorkomen) maar dit is pas vanaf 80-85c.
Ik zal de temperatuur eens nagaan, hoe check ik dit best tijdens het gamen?

En ja idd eens goed uitstoffen moet zeker eens gebeuren, bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn genoeg tooltjes die jou op zich een aardige indicatie kunnen geven, downloads: CoreTemp 1.5 is daar bijvoorbeeld een van.

Wil je echter een accurate temperatuur meting, dan zal je zelf aan de slag moeten met een goede multimeter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Download HWMONITOR en houd deze open op een 2e scherm of speel je spellen tijdelijk windowed (Als je uit een fullscreen spel alt-tabbed is er totaal geen belasting meer op de CPU en GPU.)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2016 11:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je videokaart of processor erg warm wordt, moet je misschien eens kijken of het heel stoffig is of niet.
Het is heel belangrijk is om hem vanbinnen goed schoon te houden.
Verder kan je ook nieuwe koelpasta proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Nog een optie erbij: msi afterburner laten meelopen. In de grafieken kun je kijken of je processor/gpu in aan het houden is...

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Pagina: 1