Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bedrijf die repareert op componenten niveau

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik zoek een bedrijf dat mijn moederbord met waterschade van een Dell xps 15 - 9550 kan en wil repareren.

Of er een hele tekoop heeft.. van rond de 500 euro.

Specificaties: 6700hq // 16gb geheugen / 960m

Mocht iemand een bordje weten met dezelfde of liever nog hogere specificaties...

Heb inmiddels de top hits van Google al afgebeld. En hem gebracht naar reparatiewinkel.nl (in Ede) maar die durfde het niet aan. Zonder een duidelijke reden. (Althans die hing af van welk personeelslid ik sprak )

Specifiek:
1. Heeft iemand zo een moederbord?
2. Weet iemand een winkel die hem zou kunnen repareren? Liefst in de buurt van Utrecht.
3. Weet iemand een moederbord te koop?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dell zelf al gecontacteerd? Een goedkope reparatie gaat het toch niet worden, dus kan je net zo goed direct daarheen...

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:27
Waterschade aan een printplaat is vrijwel niet te repareren, zeker niet van een multilayer waarin binnenin de print ook sporen zitten/zaten. Enige zinnige optie is waarschijnlijk de door water beschadigde printen vervangen. Die moederborden hebben geen standaardformaat dus beste kans is inderdaad ebay (duitsland) afstruinen op datzelfde type laptop (bij voorkeur met bijvoorbeeld kapot scherm om de prijs te drukken).

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal vergeten te melden: heb Dell inderdaad gebeld. Nieuw moederbord kost 1200 euro. Is wat te veel gezien de 2de hands prijs van de volledige laptop.

Je zegt dat reparatie moeilijk/onmogelijk is bij water schade. Er is zo'n kerel op YouTube die voornamelijk Apple laptop repareert. Waterschade / ontploffingen .. eigenlijk alles lijkt hij te kunnen repareren.
Vandaar dat ik er van ga/ging dat het toch mogelijk moet zijn!als ik de apparatuur had ging het zelf proberen :-)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:32
Com europe in Leeuwarden doet dat soms.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:01
Je zou Centralpoint eens een mailtje kunnen sturen. Daar heb ik wel eens een daughterboard voor mijn Inspiron 15R SE weten te bemachtigen, voor een heel redelijke prijs, toen Dell aangaf dat ze die niet los aan consumenten verkochten.

[ Voor 7% gewijzigd door Twam op 13-12-2016 16:27 ]

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Rossman gebruikt goedkope donor moederborden voor z'n reparaties. Die ga je van een dergelijke Dell XPS waarschijnlijk niet heel gemakkelijk vinden, dus dan moet je hopen dat de defecte componenten courant zijn. Maar er is dus zeker een kans dat je zelfs zodra de defecte componenten geïdentificeerd zijn nog altijd geen stap verder bent.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Op eBay ben je voor ong. $500 klaar. Staan een paar i7 en i5 bordjes op met 960M.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Rossman! Dat is hem ja! Dank.voor de tips allen. Super fijn deze snelle reacties.

PayPal verzekert verzendingen ook geloof ik.. dus ga eerst centralpoint bellen en als de prijs me te hoog is een bordje op eBay bestellen.

Nogmaals dank! Hopelijk is ie snel weer werkend :-)

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:16:
Je zegt dat reparatie moeilijk/onmogelijk is bij water schade. Er is zo'n kerel op YouTube die voornamelijk Apple laptop repareert. Waterschade / ontploffingen .. eigenlijk alles lijkt hij te kunnen repareren.
Vandaar dat ik er van ga/ging dat het toch mogelijk moet zijn!als ik de apparatuur had ging het zelf proberen :-)
"Die gast" doet het voornamelijk ook vaak maar net goed genoeg dat je al je data van de dingen kan halen. Echte long term solutions zijn het niet.
Althans toch met z'n phone/tablet stuff.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ebay is je vriend.... wat ook wel loont is even NIET ingelogt staan op ebay en dan de US site gebruiken..
anders filtert die standaard er al dingen uit die NIET Naar NL geshipped worden.. terwijl een serieuze verkoper het vaak als nog wel naar NL wil shippen :)

404 Signature not found

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad die filmpjes gezien van ltt.. in de mijne zat echter geen leven meer.

Heb inmiddels een bordje in de VS besteld. Ben ik rijkelijk laat mee gezien de koers maar goed :-)

Zal wel laten weten of het gelukt is! Eventueel wat foto's voor andere geïnteresseerden
Pagina: 1