Raar Windows 10 probleem programma's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaPickle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-06 18:38
Beste Tweakers,
Het probleem:
Als ik mijn PC opstart, lijkt alles normaal, maar als alles geladen is, dan werkt het niet meer. Bijvoorbeeld als ik chrome wil gebruiken, wordt er een tab geopend maar alles is wit, alleen het rode kruisje, kleiner maken en verkleinen zijn opties, als ik met de muis over de pagina ga is het wel mogelijk om een link in te voeren maar zonder resultaat. Games worden ook niet opgestart en de taakbalk werk maar half.
Ik heb al geprobeerd het systeem te herstellen met behulp van systeem herstel en opstart herstel. Het systeem herstel werkte, maar had echter geen effect. Ook heb ik in chrome de settings geprobeerd te veranderen, maar die zijn niet te zien. Verder kan ik niet in de systeem instellingen aangezien het programma dan niet meer reageert, taak beheer zelf is niet meer te gebruiken, dan wordt het scherm blauw en is alleen de muis zichtbaar. Opdrachtprompts als de computer opgestart is is ook niet mogelijk. De bios doet het nog wel. Misschien van toegevoegde waarde is dat ik een ssd heb die bijna vol was, en wat game bestanden heb verplaatst naar de hdd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen aangezien op internet geen oplossingen te vinden zijn.
Bij voorbaat bedankt en de groeten! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

code:
1
sfc /scannow

^ even uitvoeren in een administrative prompt.

Heb je nog enig idee "wat" je verplaatst hebt aan bestanden; de klachten zijn te toevallig wat mij betreft en mogelijk heb je gewoon gedeelten van je profiel verplaatst (zonder dat je het wist).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaPickle
Dit was het resultaat van de prompt:
Windows resource protection could not performance the requested operation.
Voor mijn gevoel heb ik enkel de "riot games" map van de c naar de d schijf verplaatst. Kan het zijn dat ergens in de instellingen misschien is aangetikt dat nieuwe bestanden op de d schijf gezet moeten worden in plaats van de op de c schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Heb je al eens een virusscanner laten scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaPickle
Avg zegt dat ik beschermd ben maar zoals elk programma loopt het vast als ik er daadwerkelijk is mee wil doen dus scannen lukt niet, mcafee start niet eens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Niet dat dit persé de oplossing is, maar waarom draai je twee virusscanners (die ook nog bagger zijn)? Dat is niet echt de bedoeling.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris Smoove op 12-12-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Twee virusscanners gaan elkaar tegen werken met als gevolg dat je slechtere tot zelfs geen beveiliging hebt dus dat is sowieso al iets om op te lossen straks ;)
Anders even in safe mode opstarten en dan e.a. uitschakelen zodat het niet altijd maar gelijk mee start en dan 1 voor 1 weer terug aan zetten, mogelijk dat er een programma opstart en e.a. probeert te laden van een map op C: die nu op D: staat...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaPickle
Ik heb de mcafee niet ingeschakeld, volledig afhankelijk van avg, maar stond er nog op na de installatie van Windows. Ik ga safe-modus proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaPickle
Het is gelukt om in safe-modus de PC op te starten en het eerste dat gezegd wordt is: "deze app kan niet worden geopend, aan de slag kan niet worden geopend met het ingebouwd administrator account. Meld u aan met een ander account en probeer het opnieuw." terwijl ik ben ingelogd op het enige account. Als ik in safe-modus chrome opstart werkt het als normaal, behalve dan dat ik geen internet heb, maar dat is logisch. Andere apps kunnen echter niet gebruikt worden omdat ze niet kunnen geactiveerd worden door de ingebouwde administrator.

[ Voor 99% gewijzigd door MegaPickle op 12-12-2016 23:07 ]

Pagina: 1