Toon posts:

Drama met koptelefoon op TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Enkele jaren geleden heb ik een mooie LG-televisie gekocht. Tegenwoordig sla ik mijzelf voor het hoofd omdat ik er bij aankoop niet aan gedacht heb te kijken of er een aansluiting voor een koptelefoon op zat..

Ik wil dus dolgraag een koptelefoon gebruiken. De enige audio out is een optical audio uit - Toslink.
Heb pasgeleden een digitale naar analoge audioconverter besteld, maar het probleem is dat het volume fixed is en dus niet te regelen is. Niet met de gewone afstandsbediening van de tv en ook niet op de koptelefoon of via oordopjes met volumeknopjes. Er ís geluid, maar veel te zacht.

Is er een manier om een koptelefoon aan te sluiten op dit kreng? Waarom is dit zo enorm omslachtig? Er zijn enkele koptelefoons van meer dan 150 die direct aan te sluiten zijn op de digitale aansluiting, maar is prijzig.

Alvast bedankt. Ben ten einde raad..

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-12-2016 19:44)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:40
Ja want in een actief (met stroomkabel) speakersetje zit een versterker. Je kunt ook gewoon een oude receiver pakken met koptelefoon uitgang. Die worden met bosjes aangeboden op marktplaats / lokale kringloop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En welke LG tv hebben we het over?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:41:
En welke LG tv hebben we het over?
Het gaat om de LG 39LN5404 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:58
Welke convertor heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeet alle info die er toe doet te vermelden.. het is deze converter van Bol.com :

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Er zijn er zo veel te vinden op internet, is er een verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Je hebt alleen een converter gekocht. Die zet alleen het signaal om. Je bent er dus nog een versterker bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Maarten. Aan wat voor soort versterker moet ik dan denken en waar vind ik zoiets? Ben niet bepaald thuis op dit gebied. Bij aanschaf van een volgende tv maar wat beter opletten 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:13

lasharor

7 december 2004

Dat ding kost trouwens 9 euro in China: http://www.banggood.com/D...1042333.html?rmmds=search

Gebruik het zelf ook. Heb er een goedkoop setje speakers aan hangen waarvan ik soms de audio uitgang gebruik om een koptelefoon op aan te sluiten. Direct geluid uit dat ding is inderdaad niet echt voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan kun je wel gewoon het volume regelen als je het via de uitgang op een setje gebruikt? Dat zou ideaal zijn, thanks!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Ja want in een actief (met stroomkabel) speakersetje zit een versterker. Je kunt ook gewoon een oude receiver pakken met koptelefoon uitgang. Die worden met bosjes aangeboden op marktplaats / lokale kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt, dan ga ik eens op zoek! Had ik dan maar meteen hier om hulp gevraagd 😁

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt, het is gelukt. Heb een goedkoop speakersetje aangesloten op de omvormer en daar de koptelefoon op aangesloten, nu werkt het eindelijk!

• .Maarten
Top. Goed om te horen dat gelukt is.
Pagina: 1