Gistron heeft me besodemieterd?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Dag lui!

Een paar dagen geleden heb ik bij Gistron 2 maal 256 MB Kingston RAM besteld.
Ik betaalde daar 189,= voor een 256 MB DIMM.
Nou vielen mij twee dingen op:

1) Toen ik opbelde om te vragen of ze mijn order binnen hadden gekregen wist de man
aan de telefoon mij te melden dat het nog wel een week of 2 zou kunnen gaan duren
omdat dit RAM erg schaars bleek op dat moment.

Twee dagen later had ik bij Informatique precies hetzelfde RAM gevonden voor net
twee tientjes minder, en zij hadden deze wél op voorraad. Dus belde ik Gistron op om
mijn bestelling te annuleren.
De beste man wist mij te melden dat dit niet meer mogelijk bleek omdat de bestelling
al onderweg was (en het zou toch 2 weken duren?). Dus nam ik daar maar genoegen mee.

2) Die dag daarop stond er een man voor de deur met een pakketje twv. FL 316,02.
Ik kwam op een eindbedrag van toch zeker 396,= (2x 189,= + 18,= verzendkosten).
Ik vond dat natuurlijk niet zo erg. Toch weer een financiele meevaller. :)
Toen ik eenmaal de verpakking had geopend bleken de doosjes waarin de DIMM's
verpakt zaten al een keer opengemaakt te zijn want het zegel was verbroken!
Er zaten wel twee DIMM's in met daarop NEC chips. :?

Ik heb Gistron al een paar keer geprobeerd te bellen maar namen niet op.
De DIMM's werken verder wel OK.

Mijn vraag is nu:
>>> Ben ik nou besodemieterd door Gistron door me gewoon goedkoper geheugen aan te smeren en dat in een Kingston verpakking te douwen?
Hebben die Kingston reepjes überhaubt wel NEC chips of niet?

Alvast heel erg bedankt!
Emerge

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Weet ik niet, ik gebruik geen Kingston, te duur en de OC is niet beter dan de rest.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
volgens mij gebruikt kingstond geen nec sjippies, maar eigen sjippies.

nec vind je vaak op goedkoper geheugen, dus je kan best wel eens besodemieterd zijn...

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 12:23 schreef SiCnEsSs het volgende:
Weet ik niet, ik gebruik geen Kingston, te duur en de OC is niet beter dan de rest.
Kijk... dáár hebben we wat aan! |:(

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Toch heb ik m'n proc OC'ed van 1000 naar 1100. Met het vorige geheugen (A merk) lukte het niet om de FSB zo te verhogen. Of is dit dan gewoon "iets duurder goedkoop" geheugen ? :?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens het Nederlands recht kan je iets toch ALTIJD retour zenden binnen 30 dagen? Gewoon aan laten komen en weer terugzenden lijkt me het beste. Als ze moeilijk gaan doen moet je met termen als 'rechtsbijstand' gaan gooien. ;)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Das dus bullshit. Kingston gebruikt geen eigen chippies. Want ze bakken zelf geen silicon. Maar ze kopen ze wel bij A-fabrikanten in.

Volgens mij moet er op het PCB de naam van Kingston staan. Ten minste bij mij op die simmetjes staat dat erop.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 01 juli 2001 12:26 schreef weareborg het volgende:
volgens mij gebruikt kingstond geen nec sjippies, maar eigen sjippies.

nec vind je vaak op goedkoper geheugen, dus je kan best wel eens besodemieterd zijn...
Volgens mij ook .. Er moet sowieso een Kingston garantie zegel op zitten!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 12:34 schreef nigelator het volgende:

[..]

Volgens mij ook .. Er moet sowieso een Kingston garantie zegel op zitten!
Die kunnen ze toch ook gewoon ergens vanaf hebben geplukt en dan op die Dimmetjes van mij geplakt hebben?

Nog iets... ik heb dan al wel betaald, en heb ook wel een retourneringsformulier, maar ik heb al betaald en de Dimmetjes doén het wel. Kan ik het dan nog wel terug sturen?

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Het gaat dus om zo'n doosje: (maar dan met een ander serienummer erop en van een DIMM)
Hier is het zegel nog gewoon gesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.valueram.com/press/images/valueram/clamshell.jpg

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 01 juli 2001 12:37 schreef Emerge het volgende:

[..]

Die kunnen ze toch ook gewoon ergens vanaf hebben geplukt en dan op die Dimmetjes van mij geplakt hebben?

Nog iets... ik heb dan al wel betaald, en heb ook wel een retourneringsformulier, maar ik heb al betaald en de Dimmetjes doén het wel. Kan ik het dan nog wel terug sturen?
Ik zou eerst 2 dingkies doen:
- Erachter komen hoe die dingen er uit horen te zien (iemand please post picture e.d.), of zoek op het net. Die zegels verwissel je niet zomaar hoor.. en dan houden ze namelijk ook Kingston zonder sticker over.
- Die mensen ff bellen. Misschien hoort het wel zo, NEC is iig goed A-Merk. Hoeveel ns is het en hoort het te zijn, en CAS? Kijk anders ook op de Kingston site wat er over te vinden is.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Misschien hebben ze het opengemaakt om hun eigen garantie/rma zegeltje erop te plakken?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Dit is de info die op het doosje staat:

KVR133X64C3/256

C3 staat voor CAS3.

Ik heb al een paar plaatjes gezien van Kingston DIMMS en die hebben dezelfde opdruk als die chips op het plaatje hierboven.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 01 juli 2001 12:41 schreef Emerge het volgende:
Het gaat dus om zo'n doosje: (maar dan met een ander serienummer erop en van een DIMM)
Hier is het zegel nog gewoon gesloten:

[afbeelding]
Njah,.. value ram.. zou me niets verbazen als er NEC op zit.. dis namelijk wel goed mem.. maar als je evengoed genaaid ben zou'k het niet pikken. Zit er niet een zegel op van de winkel? Wij plakken overal een eigen garantie zegel op, dan maken we die dingen dus ook open. Das niet schrikbarend ofzo.

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
...nou ik heb effe m'n kast opengemaakt en even die DIMM'etjes bekeken:

Er zit idd een Kingston garantiezegel op net als hierboven plus nog een klein wit zegeltje met de tekst SP 15157... met een streepjescode erbij.
En er zit nóg een zegeltje op met een paar serienummers. Kweeniet wat dat mag betekenen.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 01 juli 2001 12:52 schreef Emerge het volgende:
...nou ik heb effe m'n kast opengemaakt en even die DIMM'etjes bekeken:

Er zit idd een Kingston garantiezegel op net als hierboven plus nog een klein wit zegeltje met de tekst SP 15157... met een streepjescode erbij.
En er zit nóg een zegeltje op met een paar serienummers. Kweeniet wat dat mag betekenen.
Zit die Kingston sticker "los" of is er een hoekje gevouwen? Dat moet je best kunnen zien als je die stickertjes bekijkt, of ze gewisseld zijn dus. Anders gewoon even bellen.. en dan zeg je dat je het gevoelk hebt dat je niet het goeie hebt, omdat er NEC op staat.. ms klopt het allemaal best wel. Kijk es met Sysoft Sandra wat die zegt over je mem? DIe geeft bij merk mem altijs het merk erbij (dus M-tec of Siemens of TYI in mijn geval).

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

na lang zoeken de volgende plaatjes gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.kingston.com/memory/images/group.jpg
Afbeeldingslocatie: http://channels.microsoft.com/sports/img/kingchip.gif
ze zijn klein, maar hopelijk heb je er iets aan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 12:57 schreef nigelator het volgende:

[..]

Kijk es met Sysoft Sandra wat die zegt over je mem? DIe geeft bij merk mem altijs het merk erbij (dus M-tec of Siemens of TYI in mijn geval).
Welke optie bij SS Sandra moet ik kiezen om te kijken welk merk geheugen ik heb?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 09:12
die zegel zit er niets voor niets op.
Kingston garandeerd dan waarschijnlijk dat het juiste product erin zit, nu heb je die zekerheid niet omdat iemand er met z'n vingers aan heeft gezeten.
Misschien zit het juiste product er wel in, maar ik zou toch gaan zeuren als ik jou was.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kingston gebruikt allerlei A-merken voor haar chips, zelf heb ik drie van zulke Kingston Dimmetjes, twee Hyundai's en een Infineon. Zou me dus niet verbasen als ze ook NEC gebruiken. Btw, als ze werken is het toch niet echt een probleem?

Volvo V70 D5 my2011

• dawuss

dawuss

gadgeteer

MotherBoardMonitor 5 geeft het ook. bij system info en dan advanced ofzo en dan klik je onderin op zo'n chip icoontje en dan gaat hij allemaal dingen uitvogelen (ook CAS latency etc.)

micheljansen.org

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Je kan het gewoon met sisoft sandra bekijken of het kingston dimmetjes zijn. Bij mij geeft ie inderdaad aan kingston bla bla aan.

Verwijderd

ga naar gistron.nl :) :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 01 juli 2001 13:13 schreef nadd het volgende:
Je kan het gewoon met sisoft sandra bekijken of het kingston dimmetjes zijn. Bij mij geeft ie inderdaad aan kingston bla bla aan.
Gloof bij moederbord info.

• Floor-is
  • Laatst online: 27-08 22:07

Floor-is

5.2

Op zondag 01 juli 2001 12:46 schreef nigelator het volgende:

[..]

Njah,.. value ram.. zou me niets verbazen als er NEC op zit.. dis namelijk wel goed mem.. maar als je evengoed genaaid ben zou'k het niet pikken. Zit er niet een zegel op van de winkel? Wij plakken overal een eigen garantie zegel op, dan maken we die dingen dus ook open. Das niet schrikbarend ofzo.
*uche* Op dat plaatje staat een EDO SIMM van 32MB, misschien wat beter opletten? :P

Bericht hierboven

Verwijderd

Die zegel is hoogstwaarschijnlijk verboken om hun eigen garantiesticker erop te plakken.
Kingston gebruikt ook NEC chips op hun Valueram

• dawuss

dawuss

gadgeteer

kun je niet het beste een mailtje sturen naar kingston? (support@kingston.com ofzo)

micheljansen.org

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 01 juli 2001 13:15 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

*uche* Op dat plaatje staat een EDO SIMM van 32MB, misschien wat beter opletten? :P
Over opletten gesproken:
DAT GING DAAR NIET OVER, MAAR OVER ZIJN MEM.

DOH!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

miv vandaag hoort dit in PMG :)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Als je Gistron wilt bereiken via de tel, moet je gewoon heeeeeeeeeeeeeel lang wachten uiteinedelijk nemen ze op ;)
Weet uit eigen ervaring gewoon lang laten rinkelen. :)

Verwijderd

.

• The Dolf
  • Niet online
Ik heb ong. 2maanden geleden geheugen bij gistron besteld en ik kreeg NEC.
Noname besteld.

Of jij bent belazerd of ik heb geluk.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bij mij staat er ook NEC op en het werkt perfect. En ik heb er ook een kingston zegeltje opzitten e.d

Het werkt goed dus waarom zeuren? Enne heb eigenlijk pas ff gecontroleerd toen ik dit topic las omdat mijn geheugen ook bij gistron vandaan komt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 01 juli 2001 14:20 schreef RenevdVeen het volgende:
.
ff snel je posts opkriken >:)

Verwijderd

Bij Gistron zijn ze echt de kwaadste niet, het duurt af en toe wel lang en aan de telefoon hebben ze het nog al eens mis met de order info.
Maar als er iets niet klopt is er geen enkel probleem en heb je zo een nieuwe.

Ik heb ook eerst gehad dat een bestelling niet klopte (ik betaalde toen ook minder), ik kreeg een SbLive 1024 terwijl ik een sblive player5.1 besteld had. Even gebeld, dezelfde dag het ding op de post gedaan binnen 3 dgn kreeg ik de 5.1 retour en het resterende bedrag heb ik aan de postbode afgerekend.

Dus als blijkt dat het niet klopt, stuur je het terug en heb je zo de goede order.

Verwijderd

FYI: Op mijn Kingston ValueRAM reepjes staat 'Infineon' op de chipjes.....

• mvds
  • Laatst online: 22:10

mvds

Totally awesome!

Op maandag 02 juli 2001 07:54 schreef Latie het volgende:
FYI: Op mijn Kingston ValueRAM reepjes staat 'Infineon' op de chipjes.....
Ik heb daar infineon besteld, vraag me af wat er bij mij op de chips staat. ;)

Verwijderd

wel iets dergelijks gehad met Gistron. Hadden een aanbieding in Ram geheugen, kwam maar niet...tsja veeel vraag etc en dan komt het is het 30 gulden duurder.... :(

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 02 juli 2001 08:12 schreef Dante het volgende:
wel iets dergelijks gehad met Gistron. Hadden een aanbieding in Ram geheugen, kwam maar niet...tsja veeel vraag etc en dan komt het is het 30 gulden duurder.... :(
En dan stuur je het toch gewoon terug?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Als het zegel al verbroken is zou ik het terug sturen.
Slechte zaak ! :(

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 28-08 12:59
Met het programma ctspd (weet even geen link, maar kan het je wel mailen als je wilt) kun je precies zien wat voor ram je hebt en wat de snelheid is (ook de cas-waarden bij verschillende fsb snelheden). Ik snap echter niet waarom je de zending onder rembours niet gewoon geweigerd hebt en die andere aanbieding hebt genomen?

Verwijderd

?
Ik dacht toch echt dat NEC één van de beste geheugenchip bakkers was hoor. Je ziet het vrijwel nooit omdat het schreeuwend duur is.

Sloop je HD of VCR maar eens na dat die overleden is, daar zit altijd zo'n &^%$@@ duur NEC statisch rammetje in.

Vrijwel de industrie standaard voor betrouwbare hoogkwalitatieve ram chips voor toepassing in kritische circuits.. DV systemen etc.....

Ik snap nie echt waar je bezorgd over bent ;)

Verwijderd

Gistron maakt de verpakking open om hun eigen garantiezegel op te kunnen plakken. :)

Verwijderd

voor je gaat roepen ben ik besodemieterd door gistron zou ik even de tijd nemen om het uit te zoeken.
gistron kun je beter bereiken tussen rond de tijd van 12.00.
ik heb al meerdere keren bij gistron besteld en tot nu toe is het de beste uit de bus gekomen plus de goedkoopste.
gistron kennende zal altijd een oplossing voor de klant vinden dus roep niet ben ik besodemieterd maar geef hun de kans om het uit te leggen.
geduld wordt beloond.
en dat ze zeggen dat het pas over 2 weken geleverd wordt, dat kan, want fouten maken is menselijk.
wedden dat als je morgen belt dat het dan opgelost is.
en nee ik werk niet bij gistron

Verwijderd

OK, ff heel simpel,, een Kingston Dimm is simpleweg te herkennen aan de sticker van Kingston die erop moet zitten, zit die erop dan is ie echt, zit ie er niet op, dan heb je geen Kingston geheugen. Kingston gebruikt overigens van verschillende chipbakkers chips (ook van NEC) dus wat er op de chip zelf staat daar heb je geen hol aan.

Verwijderd

ik had ook een keer bij gistron besteld.. ook doosje open... verder zat er dus de kingston sticker op een zowel Sisoft als CTSPD gaven aan dat het kingston gehheugen was, en het werkt verder prima op 150MHz FSB dus het zal wel goed zijn :)

alleen ik zie liever wat ik eerst had bij een andere zaak: OEM besteld en Apacer gekregen :D

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 10:14 schreef Serum het volgende:
Als het zegel al verbroken is zou ik het terug sturen.
Slechte zaak ! :(
Is dus helemaal geen slechte zaak...Gistron plakt hun eigen garantiezegel op de ram-geheugens.......is wel makkelijk als je aanspraak wil maken op je garantie..weleens aan gedacht hoelang het duurt als je het regelt met KINGSTON zelf?........tis voor je eigen gemak dus..

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 19:30 schreef jimmy het volgende:
voor je gaat roepen ben ik besodemieterd door gistron zou ik even de tijd nemen om het uit te zoeken.
gistron kun je beter bereiken tussen rond de tijd van 12.00.
ik heb al meerdere keren bij gistron besteld en tot nu toe is het de beste uit de bus gekomen plus de goedkoopste.
gistron kennende zal altijd een oplossing voor de klant vinden dus roep niet ben ik besodemieterd maar geef hun de kans om het uit te leggen.
geduld wordt beloond.
en dat ze zeggen dat het pas over 2 weken geleverd wordt, dat kan, want fouten maken is menselijk.
wedden dat als je morgen belt dat het dan opgelost is.
en nee ik werk niet bij gistron
Dat zei ik :)

Het enige waarover ik zou kunnen tieren is het feit dat ze me weleens iets verkeerds en iets kapots hebben toegezonden. Dan moet je namelijk terugzenden en betaal je 14,- ofzo.

Maar aan de andere kant zonder Gistron zou ik wel 140,- of nog meer extra betalen voor bijv een videokaart (helemaal locale shops), dus ik zeik niet.

Gistron TOP-Zaak

(ben ook geen medewerker alleen een tevreden klant die er zowat heel zijn systeem onderdelen + randapperatuur heeft gekocht. :)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op zondag 01 juli 2001 12:32 schreef pven het volgende:
Volgens het Nederlands recht kan je iets toch ALTIJD retour zenden binnen 30 dagen? Gewoon aan laten komen en weer terugzenden lijkt me het beste. Als ze moeilijk gaan doen moet je met termen als 'rechtsbijstand' gaan gooien. ;)
8 dagen komt eerder in de buurt

Verwijderd

Gistron TOP-Zaak

(ben ook geen medewerker alleen een tevreden klant die er zowat heel zijn systeem onderdelen + randapperatuur heeft gekocht. :)
aah nog een gisron-fan :+

• hensdesk
  • Laatst online: 05-06 11:21
ik weet niet beter of op kingston geheugen zit niet alleen een sticker, maar is de merknaam kingston ook op de strip gedrukt (zie plaatje in een van de vorige reactie)

Verwijderd

staat er wel een ander serie nummer op de dimm zelf??? mail ff je verhaal naar Kingston en als je een serie nummer op de dimm heb doe die erbij, kijken zij ff voor je, als er mee gevogeld is wil kingston dat denk ik ook graag weten, hoef je niet met gistron te praten ook

kan natuurlijk ook gewoon dat ze ze ff voor je getest hebben

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

welnee joh ik heb hier ook 2 dimmetjes kingston in 256 Meg cas 3(loopt ook op 2) met nec chips en 1 256 Meg Kingston van infineon, niets aan het handje stelletje stresskippen!!!!!

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Dat Informatique goedkoper was zal wel aan de prijsdaling gelegen hebben gok ik zo. Nu is het bij Gistron F210,- voor 512Mb SDRAM. Heb je geen merkgeheugen natuurlijk.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Naar mijn idee hebben hun het geheugen gewoon getest, zodat jij zeker bent van werkend geheugen...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Check het geheugen eens CTSPD (is geloof ik van een Duits computerblad) Met de geavanceerde weergaven kun je veel info vinden over de fabrikant (dit ligt namelijk met codes opgeslagen in het geheugen)

Ik kan helaas geen url aanleveren, ben ik kwijt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wie heeft er trouwens het telefoonnummer van Gistron? Ik wil weten of ze wat spulletjes op voorraad hebben.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 07:06
Wat boeit het nu of die zegel al verbroken is ??

Je koopt mem wat behoort te werken, garantie heb je erop.. So what dat ie dan verbroken is..

Verwacht je dan direct dat het geheugen al tig maal gebruikt is ofzo?

Gewoon lekker in je pc stoppen en draaien.
NEC chippies zijn gewoon goed!

• MjB
  • Laatst online: 22-08 21:06

MjB

Op dinsdag 03 juli 2001 09:10 schreef obsidian het volgende:
Wie heeft er trouwens het telefoonnummer van Gistron? Ik wil weten of ze wat spulletjes op voorraad hebben.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/9

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Dat is GEEN EDO hoor ..dat is een full hight non-ecc SDRAM module van een onbekend aantal MB en MHz.
Op zondag 01 juli 2001 13:15 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Nah..weinig geluk gehad met NEC.
Nec op me Voodoo3 dee t bijzonder slecht in overclocken waar die met lager geclockte hyundai chips t uitstekend deed. (was geen core probleem overigens)

Verders heb ik een hele tijd een NEC PC100 Cas 222 dimmetje 64 mb hier gehad en dat ding ZUIGT ...bah. Het was notabene een NEC-NEC dus echt brand on brand nec...ooit peperduur waarschijnlijk.

Maarja, dat ding doet niet eens 124 MHz cas3 dus wat heb je er dan aan...en 105 MHz doet ie al niet meer cas2. Ja joepie..rule ding ofzo not :)
Op maandag 02 juli 2001 15:21 schreef Hooi het volgende:
?
Ik dacht toch echt dat NEC één van de beste geheugenchip bakkers

was hoor. Je ziet het vrijwel nooit omdat het schreeuwend duur is.

Sloop je HD of VCR maar eens na dat die overleden is, daar zit altijd zo'n &^%$@@ duur NEC statisch rammetje in.

Vrijwel de industrie standaard voor betrouwbare hoogkwalitatieve ram chips voor toepassing in kritische circuits.. DV systemen etc.....

Ik snap nie echt waar je bezorgd over bent ;)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 03 juli 2001 10:07 schreef majic het volgende:
Nah..weinig geluk gehad met NEC.
Nec op me Voodoo3 dee t bijzonder slecht in overclocken waar die met lager geclockte hyundai chips t uitstekend deed. (was geen core probleem overigens)

Verders heb ik een hele tijd een NEC PC100 Cas 222 dimmetje 64 mb hier gehad en dat ding ZUIGT ...bah. Het was notabene een NEC-NEC dus echt brand on brand nec...ooit peperduur waarschijnlijk.

Maarja, dat ding doet niet eens 124 MHz cas3 dus wat heb je er dan aan...en 105 MHz doet ie al niet meer cas2. Ja joepie..rule ding ofzo not :)
[..]
Grappig, ik had een reepje CAS3 NEC OEM Brand'o'Brand en die gasf in sysoft mooi aan:
NEC PC166 CAS2 mem (Up to Cl2 at Pc133 and PC100).

Dus.. jammer dat ik dat moest truggeven :P Nu hebbik Mtec's en die doen het ook goed. Zijn 6ns dus ook PC166, al haal ik dat niet (zal wel mobo zijn ofzo).

• niXnut
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

ik woon aan de duitse grens en dus heb ik gistron een keer gemaild of ik ook spullen af kon halen. Dat kon inderdaad maar toen ik om het adres vroeg zeiden ze dat ik dat pas kreeg als ik iets besteld had. Ik weet niet wat jullie er van denken maar ik vind dat raar, waarom zou ik hun adres niet mogen weten? iets te verbergen? ik vertrouw de zaak niet helemaal

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• 0rbit
  • Laatst online: 25-08 13:02
Op dinsdag 03 juli 2001 10:19 schreef niXnut het volgende:
ik woon aan de duitse grens en dus heb ik gistron een keer gemaild of ik ook spullen af kon halen. Dat kon inderdaad maar toen ik om het adres vroeg zeiden ze dat ik dat pas kreeg als ik iets besteld had. Ik weet niet wat jullie er van denken maar ik vind dat raar, waarom zou ik hun adres niet mogen weten? iets te verbergen? ik vertrouw de zaak niet helemaal
Tja... 't is een beetje paranoia... maar voor hetzelfde geld (eigenlijk minder dus!) kom jij alleen om een appeltje te schillen of in te breken; weten zij veel :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• niXnut
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

als zij denken dat ik naar hen toe kom om een appeltje te schillen, hebben ze blijkbaar een slecht geweten >:)

"Met vobis, goedemorgen.... ophalen? ....tuurlijk kan dat, waar? Ja dat kunnen we u pas vertellen als u iets besteld heeft, misschien komt u wel inbreken of zo" |:(

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 02 juli 2001 19:30 schreef jimmy het volgende:
voor je gaat roepen ...
Voor JIJ gaat roepen kan je misschien beter even lezen.. hij VRAAGT namelijk of ie is opgelicht, als in hij weet't niet en wil't even veriifiëren.
Nergens beschuldigt ie die firma van iets dat niet zo is, hij stelt zich alleen de vraag.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:09 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Voor JIJ gaat roepen kan je misschien beter even lezen.. hij VRAAGT namelijk of ie is opgelicht, als in hij weet't niet en wil't even veriifiëren.
Nergens beschuldigt ie die firma van iets dat niet zo is, hij stelt zich alleen de vraag.
Gistron heeft me besodemieterd?
Dat is de topic naam. Dat kan ik nou niet bepaald een neutrale vraag vinden.

Het is in de stellende vorm, en laat alleen een klein beetje ruimte voor de 'vraag'.
Te suggestief dus.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ach, ik zie er toch ook echt een vraag in hoor. Dus ik ben het wel met poohbeer eens. En ik heb twee bestellingen gedaan bij Gistron, dus ik zal het wel even in de gaten houden. En als alles goed gaat dan zal ik even de shopsurvey invullen. Een Elsa 32MB GTS voor 389 gulden zeg. Hoe kan die dat doen zonder verlies te maken? :)

Verwijderd

Geen idee hoe ze dat kunnen :P

Ik heb twee weken een Gladiac MX met een Video IO kaartje van ze. Da's 230,= plus 119,=

Zondag besteld, met vraag of ze beiden tegelijk kunnen leveren, maandag antwoord, woensdag ochtend vroeg om 9 uur binnen.

Toppie hoor.

• roger is here
  • Laatst online: 10-03 18:10

roger is here

duss..

volges mij heeft de postbode het gedaan 8-)

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Nou lui... was ik weder... eindelijk iemand van Gistron aan de lijn gehad en gevraagd hoe het kwam dat m'n verpakking open was...

Tsja, dat wist hij ook niet en ging het even navragen. Enfin, na 5 minuten aan de telefoon gewacht te hebben kwam hij terug met de mededeling dat Gistron nóóit verpakkingen zouden openen met de bedoeling er goedkopere Dimmetjes in te doen, maar om er inderdaad een garantiesticker op te plakken. Gelukkig maar! :D

Toch vreemd dat ik er zo'n 100,= minder voor heb betaald dan ik had uitgerekend. Toch relax nietwaar? :P

Het geheugen draait nu al op 146Mhz FSB @ Cas 3. Jammer dat het geen Cas 2 is.
Maarja, merk je 't verschil nou écht :?

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 21:20 schreef Emerge het volgende:
Nou lui... was ik weder... eindelijk iemand van Gistron aan de lijn gehad en gevraagd hoe het kwam dat m'n verpakking open was...

Tsja, dat wist hij ook niet en ging het even navragen. Enfin, na 5 minuten aan de telefoon gewacht te hebben kwam hij terug met de mededeling dat Gistron nóóit verpakkingen zouden openen met de bedoeling er goedkopere Dimmetjes in te doen, maar om er inderdaad een garantiesticker op te plakken. Gelukkig maar! :D

Toch vreemd dat ik er zo'n 100,= minder voor heb betaald dan ik had uitgerekend. Toch relax nietwaar? :P

Het geheugen draait nu al op 146Mhz FSB @ Cas 3. Jammer dat het geen Cas 2 is.
Maarja, merk je 't verschil nou écht :?
Dat zei ik toch ook :D

• mvds

mvds

Totally awesome!

Jij hebt tenminste een doosje gekregen. :) Ik kreeg alleen ee zakje met daarin mijn dimm (Infineon) Maar wel keurig de goude hoor. Nu alleen nog wachten op mijn GTS. Ze hebben moeite gedaan om hem dezelfde dag te versturen (gisteren), en dan komt de PTT niet opdagen (vandaag). |:(

Nou ja, nog maar een dagje extra wachten. Geheugen werkt iig. Dat is ook al wat.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 04 juli 2001 20:43 schreef obsidian het volgende:
Jij hebt tenminste een doosje gekregen. :) Ik kreeg alleen ee zakje met daarin mijn dimm (Infineon) Maar wel keurig de goude hoor. Nu alleen nog wachten op mijn GTS. Ze hebben moeite gedaan om hem dezelfde dag te versturen (gisteren), en dan komt de PTT niet opdagen (vandaag). |:(

Nou ja, nog maar een dagje extra wachten. Geheugen werkt iig. Dat is ook al wat.
En je GF3 dan? ;)

• DocMac
  • Laatst online: 01-06 13:49
Ik heb 2 jaar geleden een computer bij hun gekocht. Toen heetten ze nog InterCom Computerhandel en de naam bovenaan de rekening is van 1 enkel persoon.
Eénmanszaakje aan huis misschien en is dat de reden dat ze niet willen dat zomaar iemand langskomt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 05 juli 2001 09:13 schreef nigelator het volgende:

[..]

En je GF3 dan? ;)
GF3? Nee man, een GF2 GTS.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 10:17 schreef DocMac het volgende:

[..]

.... de naam bovenaan de rekening is van 1 enkel persoon.
Eénmanszaakje aan huis misschien en is dat de reden dat ze niet willen dat zomaar iemand langskomt.
het is geen eenmansbedrijfje....naam op de rekening is alleen de naam van de bedrijfsleider...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Waarschijnlijk willen ze voorkomen dat je daar ter plekke gaat verzinnen wat je wil kopen. Daar ze geen winkel hebben lijkt me dat ongewenst.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Op Kingston geheugen zitten altijd merkstickers en part/serienummers.
Op de kingston website kun je checken of die overeenkomen. Vertrouw je de handel niet, kun je eisen dat ze je een verzegelde verpakking sturen, MAAR, hoe wil jij gaan aantonen dat die verpakking al open was ?
Je bent dus gewoon afhankelijk van die gasten, of ze werken mee of niet. Maar als die dimms gewoon goed werken, wat is dan het probleem ?

Verwijderd

Pfff... onverzegelde producten altid terug sturen, stelletje scooiers..

• Speedy
  • Laatst online: 13:46
Dat halen ze los om hun eigen garantie zegel erop te plakken (best logisch), heb 3x256MB Kingston bij Gistron besteld en zitten 3x verschillende chips op (oa NEC), maar tis wel Kingston, prima DIMM's.

Flickr | Lego collectie

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Maar wat ik eigenlijk nog wel zou willen weten (ja weet ik: search, maar als we dan toch bezig zijn! :) ) is, of CAS 3 nou echt zo veel langzamer is dan CAS 2... nee toch?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 13 juli 2001 14:13 schreef Emerge het volgende:
Maar wat ik eigenlijk nog wel zou willen weten (ja weet ik: search, maar als we dan toch bezig zijn! :) ) is, of CAS 3 nou echt zo veel langzamer is dan CAS 2... nee toch?
Is een simpel rekensommetje he... De een wacht 2 clockpulsen en de andere 3. Dus in het meest gunstigste geval scheelt het je dus 33,33% als jij je cas 3 vervangt door cas 2.

In praktijk merk je er niet zo heel erg veel van. Of je moet een cijfertjesfreak zijn en geilen op benchmarks, daar zul je wel verschil zien.

Verwijderd

Hej sukkel, tuurlijk is de verpakking open van Kingston geheugen... ze douwen er een garantie sticker van hen zelf (gistron) op.. dat zijn ze verplicht... En daarnaast gebruikt Kingston duz Hyundai, Windon, NEC en nog een paar Chipsets... maar geloof mij, die NEC is duz echt wel reete goed.... en niet minder dan what evva.. en Kingston heeft geen eigen chipset mensen,... eerst nadenken dan zeggen.....
Pagina: 1