Toon posts:

Tijdelijk gamen 3440x1440p lage settings gtx760?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ergens begin volgend jaar komt hopelijk een rx490 of iets dergelijks uit, en ieder geval wel zen processoren, en ik wil in verwachting van de rx490 de 3440x1440p freesync 100hz samsung monitor kopen. Het liefst wil ik deze deze maand bestellen, omdat er weinig voorraad van is en ik hem wel wil hebben wanneer zen en de rx490 er zijn, maar alleen als ik op die resolutie op lage settings speelbare framerates kan halen met de gtx760 die nu in de oude pc zit. Is dit mogelijk? Anders 2560x1440?

Speel tot ik een goede nieuwe gpu heb spellen als dirt 3 en car mechanic simulator 2015.

De gtx760 is een msi-variant (volgens mij 2gb dual-fan, die ik nog moet overklokken).

En ja, ik HOOP dat er een rx490 binnekort uitkomt, maar als dat niet gebeurd wil ik wel kunnen autocadden in februari (lukt denk ik wel met 8-core zen processor) en wil ik tot er een nieuwe amd gpu uitkomt 3440x1440/2560x1440 kunnen gamen op lage settings.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kunt altijd dowscalen* natuurlijk. Vraag is meer waarom je nu een monitor zou kopen als het niet strikt noodzakelijk is. Eer je geliefde kaart uit is, krijg je ook weer meer monitor voor je geld...

offtopic:
*mits de game die resolutie ondersteund

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 12-12-2016 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
oa video editen, beschikbaarheid monitor, stom 1080p scherm momenteel zijn de redenen hiervoor.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die beschikbaarheid gaat natuurlijk gewoon aantrekken als er meer kaarten op de markt komen die die resolutie fatsoenlijk kunnen draaien.

Ik zou gewoon nog even geduld hebben :).

Verwijderd

Topicstarter
Heb al geduld sinds de gtx1080 aangekondigd werd. Telkens wanneer ik de bestel knop wilde indrukken, kwam er nieuws of "nieuws" over iets anders gaafs, zoals een monitor, zen, of de rx490. 1080p gamen met de traagste hdd ooit en een waardeloos tn scherm op 60fps met lage settings in nieuwe games begint vervelend te worden, maar ik zal toch maar effe geduld hebben. Begin 2017. Zo dichtbij, en toch veel te ver weg! Misschien komt er in de tussentijd een nieuwe acer 34" uit met freesync en 100fps.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2016 19:53 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, als je zo gaat redeneren zul je zien dat er dán ook wel weer wat nieuws in de pipeline zit ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik wil 100fps kunnen halen op 3440x1440p op zeer hoge settings in alle games, en momenteel kan alleen de titan xp dat, en die kost meer dan de monitor die dat aankan! De gtx1080 zit rond de 85fps gemiddeld op hoge settings in zware games volgens de benchmarks die ik heb bekeken. Als de rx490 10% sneller is gemiddeld voor ongeveer dezelfde prijs vind ik dat net genoeg, maar als hij zo goed is als hij hopelijk zal worden (die nieuwe vega supercomputer gpu halat 12.5 tflops fp32) zou hij makkelijk die 100fps moeten halen op zéér hoge of ultra settings!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2016 20:00 ]

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
simpelweg is er niet heel veel mis met een monitor kopen die je nog niet volledig kan benutten, zo is het al een groot verschil bij desktop gebruik.
zoals br00ky ook al zegt zullen er over 2 maanden weer nieuwe monitoren op de markt zijn. maar daarnaast is er een kans dat er in die 2 maanden een keer een goede deal langs komt.
de GTX760 zal zo goed als niets kunnen draaien op de resolutie van de monitor, dit is op zich geen probleem omdat je een game ook op lagere resolutie kan draaien. ik denk echter dat bijvoorbeeld 1720x720 er niet heel erg fantastisch uit gaat zien op 34".
Ik kan je aanraden om gewoon even te wachten, ik snap dat dit vaker gezegd is, maar aangezien je toch wacht op je GPU is er geen goede reden om nu al een monitor te kopen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan je desktop gewoon op 4k zetten en de spellen op 1080p totdat je een nieuwe kaart hebt. Je zal het wel allemaal met DP moeten aansluiten omdat je anders geen 60hz hebt op 4k via HDMI, je hebt namelijk geen HDMI 2.0.

Verwijderd

br00ky schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:43:
Je kunt altijd dowscalen* natuurlijk. Vraag is meer waarom je nu een monitor zou kopen als het niet strikt noodzakelijk is. Eer je geliefde kaart uit is, krijg je ook weer meer monitor voor je geld...

offtopic:
*mits de game die resolutie ondersteund
Bovendien zou ik nu iedereen aanraden om even CES af te wachten, er wordt daar een flink aantal nieuwe monitors aangekondigd waaronder 4k met 'hoge' refreshrates (100 Hz en hoger). Niet alleen is het extra aanbod leuk (hoog tijd!), ook kan dat prijsverlagend werken op de monitors die al worden verkocht.

Wat betreft de vraag, ik zou eerder gamen met een lagere resolutie (geupscaled) en wat hogere settings, m.u.v. de AA (te grote hit op de FPS voor wat het toevoegt).
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:46:
oa video editen, beschikbaarheid monitor, stom 1080p scherm momenteel zijn de redenen hiervoor.
Een HD 7850 en een 1080p IPS met 87% sRGB. Ik begrijp het maar al te goed maar dit is zo'n moment waarop geduld wordt beloond. Nog even volhouden met een 1080p scherm en je krijgt betere opties.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, nieuwe kabels! Rond ryzen (en volgens mij ook die 4k vega kaart, aangezien die wel heel veel getoond is recentelijk) zullen die nieuwe producten te koop zijn! Wie weet komen er ultrawides uit met nóg hogere refresh rates, en anders een 100hz xr34xck freesync, of een asus rog freesync uwqhd! Ips is wel mooier. Wacht wel af wat er op ces in januari getoond wordt!

Verwijderd

Ga er maar niet vanuit dat we volgende maand al Vega hebben, maart is realistischer. Als de lancering zo dichtbij zou zijn dan hadden ze meer laten zien of verteld bij Horizon. In principe hebben ze tot juni de tijd om de kaart te lanceren.
Wat voor monitor je ook kiest, ik zou geen TN kiezen.
Pagina: 1