Pc start niet op, na 1 seconde weer uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn vraag

Ik heb een extra pc'tje staan, en die wil niet opstarten. Als je de 'power' knop indrukt, brandt de led lamp van de fan even, maar de pc zelf start niet op.

Relevante software en hardware die ik gebruik

I5 2500k
Intel moederbord (typenummer volgt eventueel nog)
GTX 770
8 GB ram
thermaltake hamburg 530w

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het probleem ligt niet aan de videokaart. Die heb ik in mijn eigen pc al getest, en die werkt naar behoren.
Verder kan ik de voeding ook uitsluiten, 2 stuks geprobeerd, maar met beiden hetzelfde probleem.

Ik heb zelf al de Bios gereset, doormiddel van de CMOS batterij, en een jumpertje.
Ik heb dus de videokaart al getest, en die werkt.
Voedings zijn getest, en werken.
Alle kabels los en vast gemaakt.

Mijn vraag is of er hier nog iemand is die een tip voor mij heeft :9
Anders word het toch een nieuw moederbord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:30
Als je het buiten je kast probeert met alleen je mobo, cpu, 1 stick ram en de voeding, werkt het dan? Zo ja, onderdelen blijven aansluiten tot het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Heb ik ook gedaan, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterTweakers schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:28:
Mijn vraag
Als je de 'power' knop indrukt, brandt de led lamp van de fan even, maar de pc zelf start niet op.
Wat bedoel je hier precies mee? Gaat alleen de led van die ene fan (CPU, GPU of Case fan?) aan en daarna weer uit? Gaan alle fans wel draaien, maar blijft het scherm zwart? Of gaat alles draaien en stop het na een paar tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Wat bedoel je hier precies mee? Gaat alleen de led van die ene fan (CPU, GPU of Case fan?) aan en daarna weer uit? Gaan alle fans wel draaien, maar blijft het scherm zwart? Of gaat alles draaien en stop het na een paar tellen?
Alles gaat draaien, en het stopt na een paar tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Waarschijnlijk wordt het toch een nieuw moederbord. :|
In ieder geval bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 23:50
Controleer of je de + en - van je power knop goed heb gezet op je moederbird draai dit zonodig om. Zn probleem had ik ook en het lag bij mij aan mijn behuizingkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
MrSnoww schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:38:
Controleer of je de + en - van je power knop goed heb gezet op je moederbird draai dit zonodig om. Zn probleem had ik ook en het lag bij mij aan mijn behuizingkabels.
Bedankt voor je antwoord. Volgens mij heb ik dat al wel gedaan, maar ik zal het straks nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnoww
Welk moederbord heb je? Ik heb zelf namelijk een Intel DH61BE in combinatie met een i5 2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
MrSnoww schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:41:
Welk moederbord heb je? Ik heb zelf namelijk een Intel DH61BE in combinatie met een i5 2400.
Ik heb het even getest, maar helaas werkt het niet. :? Het moederbord is trouwens Intel HD6 1WW

[ Voor 53% gewijzigd door misterTweakers op 12-12-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnoww
Ik denk dat je de Intel DH11WW bedoelt, deze zou dan vrij aardig overeenkomen met mijn moederbord. Misschien schiet me nog iets te binnen, maar dat zal dan morgen zijn.

Hoor je misschien een beep (moet er uiteraard wel een speaker inzitten of bij, maar ik denk dat je dat al geprobeerd heb) ? Of zijn het alleen de fans en daarna valt hij uit zonder een ander symptoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
MrSnoww schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:15:
Ik denk dat je de Intel DH11WW bedoelt, deze zou dan vrij aardig overeenkomen met mijn moederbord. Misschien schiet me nog iets te binnen, maar dat zal dan morgen zijn.

Hoor je misschien een beep (moet er uiteraard wel een speaker inzitten of bij, maar ik denk dat je dat al geprobeerd heb) ? Of zijn het alleen de fans en daarna valt hij uit zonder een ander symptoon?
Nee, het is echt DH6.

Ik denk dat de speaker ingebouwd zit. Volgens mij is bij dit moederbord niet de mogelijkheid om een externe speaker aan te sluiten. Of in ieder geval heb ik die niet gevonden ;)

En hij zal uit zonder 'beep'. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 76% gewijzigd door misterTweakers op 12-12-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Hey jongens,

Toch even een update om het af te sluiten.
Ik heb vandaag een nieuw moederbordje onder de 2500k gezet, en uiteindelijk werkt hij.
Alleen is nu de videokaart ook nog kapot/ kapot gegaan :-(

Maar in ieder geval bedankt voor jullie berichten ;)
Pagina: 1