graag wat feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 16:14
Hallo,

Ik trainde vandaag voor de 2e keer ooit in de sportschool, ik word over 2 weken 17 en weeg 75kg.
Ik deed vandaag een 100kg deadlift en Row set (van 3 bij deadlift en 5 bij row). Is het enigszins goed? Ik heb werkelijk geen idee wat goed is hier...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20
Vraag eens aan de begeleiders daar. Praat met ze wat je doel is en vraag of ze een plan voor je willen maken. Zij kunnen je eventueel onderwerpen aan een fitheidstest als je wilt.

Fitness / sporten zonder plan is als een kip zonder kop rondrennen. Levert alleen maar blessures op en is moordend voor je motivatie.

[ Voor 27% gewijzigd door MuddyMagical op 12-12-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zolang je langer bent dan 1.80 meter is het goed.
Als je minder lang bent zou ik je zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Soldaatje schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:18:
Bedoel je in het gewicht dat ik til of het gewicht dat ik weeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
MuddyMagical schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:14:
Vraag eens aan de begeleiders daar. Praat met ze wat je doel is en vraag of ze een plan voor je willen maken. Zij kunnen je eventueel onderwerpen aan een fitheidstest als je wilt.

Fitness / sporten zonder plan is als een kip zonder kop rondrennen. Levert alleen maar blessures op en is moordend voor je motivatie.
Dit snap ik, maar de begeleiding in deze sportschool kost extra geld wat ik simpelweg niet kan missen op het moment. Ik heb zeker een plan maar ik heb geen idee of het niveau waar ik nu op zit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
doebbalapoent11 schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:27:
[...]

Dat je weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Aha, ik ben 1,78 meter, maar al mijn gewicht zit in mijn benen en borst. Volgens de ggd en de dokter is mijn gewicht en lichaam prima sinds mijn been/borst spieren goed ontwikkeld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Soldaatje schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:18:
Hij bedoelt niet zijn gewicht... maar het aantal kg's in gewichten ;)

@TS... je bent pas voor de 2e keer in de sportschool en bent nu al bezig met power oefeningen? Dat lijkt mij sowieso niet verstandig. Ik zou toch eerst met fitness beginnen om je lichaam steviger te maken voordat je begint met zaken zoals deadlifts, zoals al gezegd puur om blessures te voorkomen... nu vraag je erom om wat te scheuren.

Maar om je een antwoord op je vraag te geven... je geeft niet aan hoe lang je bent, dat is ook belangrijk om te weten. Maar ga ik van een gemiddeld 1,80 uit met 75kg dan is het 'niet veel', een enigszins getrained beginners niveau ligt dan op een kleine 120kg voor een persoon van een dergelijk postuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
doebbalapoent11 schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:27:
[...]

Daarnaast had ik het trouwens over het tillen niet mijn eigen gewicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
MicGlou schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:30:
[...]

Hij bedoelt niet zijn gewicht... maar het aantal kg's in gewichten ;)

@TS... je bent pas voor de 2e keer in de sportschool en bent nu al bezig met power oefeningen? Dat lijkt mij sowieso niet verstandig. Ik zou toch eerst met fitness beginnen om je lichaam steviger te maken voordat je begint met zaken zoals deadlifts, zoals al gezegd puur om blessures te voorkomen... nu vraag je erom om wat te scheuren.

Maar om je een antwoord op je vraag te geven... je geeft niet aan hoe lang je bent, dat is ook belangrijk om te weten. Maar ga ik van een gemiddeld 1,80 uit met 75kg dan is het 'niet veel', een enigszins getrained beginners niveau ligt dan op een kleine 120kg voor een persoon van een dergelijk postuur.
Aha, ik ben wel goed stevig geworden door het turnen dat ik redelijk lang heb gedaan, en een basis heb ik. De 100kg deadlifts zijn pure beginnetjes waarbij ik meer op vorm let dan op puur tillen tot de max. Het maximale dat ik behaald heb zonder mijn vorm slecht te hebben is 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
doebbalapoent11 schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:33:
[...]

Aha, ik ben wel goed stevig geworden door het turnen dat ik redelijk lang heb gedaan, en een basis heb ik. De 100kg deadlifts zijn pure beginnetjes waarbij ik meer op vorm let dan op puur tillen tot de max. Het maximale dat ik behaald heb zonder mijn vorm slecht te hebben is 125kg
Ahh okay, turnen krijg je idd goede stevige ledematen van... dat mag in zoverre dan geen probleem zijn, je hebt geen ongetrained lichaam en dat scheelt al een hoop.

In ieder geval is 100~125kg voor jouw bouw van 1,78 en 75kg beginner niveau, je bent geen slapjanus maar je tilt niet meer dan gemiddeld voor een beginner. Als je richting de 140kg gaat dan kan je over gevorderd spreken.

Er zijn overigens zat sites te vinden waar je dergelijke cijfers kan vinden... ik doe het eigenlijk al jaren niet meer maar ben in het verleden aardig fit geweest, zover ik mij kan herinneren was mijn top net iets boven de 150kg met toentertijd 82kg op 1,80m... en dat heeft best wel even geduurd voordat ik daar was in goede vorm. Als je echt 'snel' kracht op wil bouwen zal je meerdere keren in de week (3 a 4 keer) moeten trainen.

Maar zoals ook al genoemd, als het een beetje goede sportschool is, laat je begeleiden... ondanks dat je fit bent is een goede opbouw en balans heel belangrijk en daar kan een goede begeleider je bij helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 12-12-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
MicGlou schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:39:
[...]

Ahh okay, turnen krijg je idd goede stevige ledematen van... dat mag in zoverre dan geen probleem zijn, je hebt geen ongetrained lichaam en dat scheelt al een hoop.

In ieder geval is 100~125kg voor jouw bouw van 1,78 en 75kg beginner niveau, je bent geen slapjanus maar je tilt niet meer dan gemiddeld voor een beginner. Als je richting de 140kg gaat dan kan je over gevorderd spreken.

Er zijn overigens zat sites te vinden waar je dergelijke cijfers kan vinden... ik doe het eigenlijk al jaren niet meer maar ben in het verleden aardig fit geweest, zover ik mij kan herinneren was mijn top net iets boven de 150kg met toentertijd 82kg op 1,80m... en dat heeft best wel even geduurd voordat ik daar was in goede vorm. Als je echt 'snel' kracht op wil bouwen zal je meerdere keren in de week (3 a 4 keer) moeten trainen.

Maar zoals ook al genoemd, als het een beetje goede sportschool is, laat je begeleiden... ondanks dat je fit bent is een goede opbouw en balans heel belangrijk en daar kan een goede begeleider je bij helpen.
Dankuwel voor uw tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je betalen voor een continue begeleiding, maar als je gewoon eenmalig een programma vraagt aan ze dan kunnen ze je dat toch wel geven? In veel sportscholen staat ook zo'n computer waar je in kan vullen wat je doelen zijn en dan rolt er ook een mooi programmaatje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
P.O. Box schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:51:
Waarschijnlijk moet je betalen voor een continue begeleiding, maar als je gewoon eenmalig een programma vraagt aan ze dan kunnen ze je dat toch wel geven? In veel sportscholen staat ook zo'n computer waar je in kan vullen wat je doelen zijn en dan rolt er ook een mooi programmaatje uit.
Bij de sportscholen waar ik in het verleden ben geweest lopen er altijd begeleiders rond die je wat kan vragen en ze zullen je altijd bijstaan mbt op de juiste manier trainen... dat is uiteraard geen continu begeleiding, maar ze zijn er wel om je te helpen, iedere beetje goede sportschool doet dat zo. Maar sowieso altijd een trainingsschema laten maken, dat helpt altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
^^

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.