Gezocht: Een laptop voor school budget 500.-

Pagina: 1
Acties:

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 19:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Een kennis heeft me benaderd en gevraagd of ik een nieuwe laptop voor hem wil uitzoeken. Hij wil graag grafische programma's als indesign, photoshop en illustrator van Adobe er op hebben. Dit zal hij niet heel veel gebruiken, maar hij heeft het wel nodig.

Ook zou ik het fijn vinden om een DVD drive er in te hebben maar dit hoeft niet perse.

Graag 14 of 15 inch (liever 15) en niet heel zwaar. Hij moet elke dag mee naar school. Ook moet hij redelijk snel zijn, want hij moet snel kunnen schakelen tussen opdrachten

Wat is je budget?
Max 500.- , het liefst natuurlijk lager..

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij neemt hem elke dag mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij heeft verder geen merkvoorkeuren of wat dan ook. Hij moet fatsoenlijk zijn taken kunnen uitvoeren en daarom dacht ik aan de volgende punten/eisen:

- Minimaal een 1080 scherm? of zal 720p ook volstaan?
- Minimaal een ssd voor de optimale snelheid winst en i.v.m. de eis van het 'snel schakelen'
- Zo licht mogelijk natuurlijk i.v.m. het elke dag moeten meenemen naar school.
- Minimaal een i3 of een i5 maar een i5 zal niet haalbaar zijn met dit budget denk ik.

Ik heb al gekeken voor hem in de pricewatch maar, voor mijn gevoel is het lastig om een geschikte laptop te vinden die ook de gewenste programma's makkelijk kunnen draaien. Daarnaast gaat kwaliteit natuurlijk voorop en zoek ik ook gewoon een 'fatsoenlijke' laptop waar hij goed mee vooruit kan en ook de komende jaren.

Waar ik ook aan zat te denken eventueel is om een laptop te kopen met een HDD (omdat die nou wat goedkoper zijn) en dan los een SSD van 275 GB aanschaffen en die in de laptop bouwen en de orignele hdd als externe hardeschijf gebruiken. Is dit misschien een betere optie?

Een i3 lijkt mij een minamale eis klopt dit?

Wat ik al gevonden heb in de Pricewatch:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad 100-15IBD 80QQ00T8MH€ 479,-€ 479,-
1Medion Akoya E6416 (30020000/1)€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 878,-

Ik hoop jullie voor zover voldoende informatie te hebben gegeven, mochten jullie nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het uiteraard graag.

Alvast bedankt voor jullie advies _/-\o_

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weet dat dit alweer 600 euro is maar : http://www.laptopshop.nl/...vobook-a541ua-dm074t.html

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 19:12
Bedankt voor je reactie.

Die had ik inderdaad al voorbij zien komen alleen het budget is max €500. Zoals eerder vermeld in de topicstart.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ok jammer, want dat was een mooie aanbieding. En zeker voor de toepassingen die hij wil gebruiken is het die 99 euro echt wel waard, alleen het hebben van een 1080P scherm t.o.v. een 720 is een wereld van verschil. Daarbij komt ook dat de 'GPU' in de Asus vele malen beter is.

720P is leuk voor Youtuben en een beetje browsen maar voor werk.. nee.

Ook 'voor de komende jaren' zou ik niet gaan kijken naar 99 euro meer/minder.

En anders deze : pricewatch: Acer Aspire ES1-572-55QR

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"