Toon posts:

Duron 800@950 maar wil meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn duron 800 loopt op 950 maar ik wil meer ik heb een MSI k7 Turbo msi starforce geforce 2mx multiplier staat op 100*9.5 maar als ik hem op 10*100 zet en voltage ook hoog zet doet die niks meer moet ik bios "weer resettteeeen"

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
FSB verhogen?

9.5x106? , moet lukken

Verwijderd

Topicstarter
maar dan loopt die vast in de bios

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 14:02
heb je al een verbinding gelegd bij het 4e bruggetje van L7.
zoniet, moet je dit doen want dan boot ie standaard op 1,8 volt i.p.v. 1.65 ofzo
want het voltage in je bios pakt ie pas als ie de hardware checkt enzo.
bij mij hielp dit ook namelijk.
voor meer uitleg zie
http://www.weethet.nl/dutch/overclock_duron4.htm

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ja, ik zit met eenzelfde probleem. duron 750@950. fsb hoger wordtie meteen instabiel. mp op 10 dan boot 'ie heel langzaam en crasht 'ie na 10 min met }:O in windows. dat bruggetje kan wel eens helpen ja. nog niet geprobeerd, maar ik wil m'n koeler er niet nog eens afhalen (staat behoorlijk veel druk op)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik kan super hoog oc'en met mijn thunderbird met }:O alleen als ik UT ga doen gaat na een tijdje het beeld uit, alle ledjes branden van de comp... vreemde crash..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 13:10 schreef dawuss het volgende:
ja, ik zit met eenzelfde probleem. duron 750@950. fsb hoger wordtie meteen instabiel. mp op 10 dan boot 'ie heel langzaam en crasht 'ie na 10 min met }:O in windows. dat bruggetje kan wel eens helpen ja. nog niet geprobeerd, maar ik wil m'n koeler er niet nog eens afhalen (staat behoorlijk veel druk op)

ik durf mijn super orb er ook niet af te halen heb ik al eens gedaan maar ging toch erg moeilijk

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Wees blij dat je al zowel haalt, die van mij nog geen 900 stabiel :( .

Verwijderd

Heb je dat FSB jumpertje geprobeerd? Ik kreeg mijn Duron 700 ook niet hoger. Toen MP naar 6 gedaan, jumpertje weg....en GAAAN!! :)

Ik kan nu gemakkelijk boven de 1000 komen, maar dan wordt mijn systeem te heet, ondanks de FOP38 en extra fans.

PS. die L7 bruggen kleuren is ECHT noodzakelijk voor een goed stabiele tweak. Vooral met MSI bordjes blijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
maar duron is toch maar procesortje met 200MHz FSB dan kan je hem toch niet op 266 FSB laten lopen

Verwijderd

Dacht je dat echt? probeer maar. geen probleem met een duronnetje op 266.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Kheb hier een Duron 800 op 1005 draaien.

133 (+1) * 7.5 op 1.775V

Zo stabiel als maar kan :)

Verwijderd

Wat voor koeling raden julie aan voor een duron 700@meer??
Ik heb nu een superorb (waar nix supers aan is)
En loop nu op 750@ ± 45°

Wat is nog wel aan te bevelen qua temp, en wat niet meer?

(is 160° teveel? >:) )

Verwijderd

MSI bordjes doen moeilijk boven de 50 C. Ik heb een straaljager (FOP38) en die doet het HEEEL mooi, zelfs in dit weer. Met een kamertemp van 28-30 C komt mijn proc niet boven de 40!!!

PS. Ik heb wel een fan in en een fan out
Pagina: 1