[Windows 10] Nieuwe laptop is ontzettend traag: schijf 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 11.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Beste tweakers,

Sinds een aantal weken heb ik een probleem met mijn laptop die in oktober is aangeschaft. De schijf zit constant tussen de 97% en 100% en de computer is daardoor zo traag als dikke stront door een trechter. De laptop wordt vooral gebruikt voor Word en ik draai voor de rest geen zware programma's. Zelfs meteen na het opstarten staat de schijf al op 100%. Uiteraard heb ik al gegoogled op het probleem, maar de geboden oplossingen hebben vooralsnog niet gewerkt. Wel blijkt dat meer mensen dit probleem hebben met Windows 10, Ik ben daarnaast een redelijke computerleek, dus ik hoop dat ik met jullie een oplossing kan vinden voor het probleem :).

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/10fz61g.png

Specs
Processor: Intel Core i5-6200U CPU @2.30 GHz 2.40 GHz
RAM: 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30
En het belangrijkste; de harde schijf en het type laptop? ;) Of is het een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 23:06
MoiZie schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:57:
En het belangrijkste; de harde schijf en het type laptop? ;) Of is het een SSD?
Dell en HDD (gokje, gebaseerd op de overdrachtsnelheid :+ )

Kan je even Broncontrole - schijf laten zien? Dat open je door Windows + R, en dan resmon.exe te typen.

Je zegt dat je al verschillende oplossingen hebt geprobeerd. Welke zijn dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 12-12-2016 16:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Ik heb werkelijk geen flauw idee, dus ik heb even een printscreen gemaakt van de bestelling, daar staat vast tussen wat jullie zoeken :$

(ik gok dat met SATA :P )

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2w3rgpi.jpg

Excuses voor de onvolledige informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:04:
[...]

Dell en HDD (gokje, gebaseerd op de overdrachtsnelheid :+ )

Kan je even Broncontrole - schijf laten zien? Dat open je door Windows + R, en dan resmon.exe te typen.

Je zegt dat je al verschillende oplossingen hebt geprobeerd. Welke zijn dat?
- stations optimaliseren
- de handelingen uit dit filmpje
- anti-virus gedeïnstalleerd
- iets uitschakelen dat Superfetch heet
- uitschakelen van Windows Search in Services

En dit is (denk ik) waarom je vroeg:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/55l2k5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Zhero10 op 12-12-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Zhero10 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:14:
[...]

- stations optimaliseren
- de handelingen uit dit filmpje
- anti-virus gedeïnstalleerd
- iets uitschakelen dat Superfetch heet

En dit is (denk ik) waarom je vroeg:

[afbeelding]
Ja. Kan je ook even schijfactiviteit openen? :+. Dan is er iets beter naar te kijken wat je schijf aan het doen is. En het liefst dan even sorteren op 'Totaal', dan komen de grootste processen bovenaan drijven.

1e reactie: Veel schrijfactiviteit door System. Zou zomaar updates kunnen zijn, maar dat is gokken zonder de activiteit.

(Voor jouw indicatie: ik heb standaard 128,000 bytes / sec schrijfactiviteit, jij dus 1,627,892 bytes.)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:19:
[...]

Ja. Kan je ook even schijfactiviteit openen? :+. Dan is er iets beter naar te kijken wat je schijf aan het doen is. En het liefst dan even sorteren op 'Totaal', dan komen de grootste processen bovenaan drijven.

1e reactie: Veel schrijfactiviteit door System. Zou zomaar updates kunnen zijn, maar dat is gokken zonder de activiteit.

(Voor jouw indicatie: ik heb standaard 128,000 bytes / sec schrijfactiviteit, jij dus 1,627,892 bytes.)
Alvast bedankt voor je hulp :)!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mw5ch4.png

Die DiagTrackAotLogger lijkt dus de boosdoener? Al moet ik zeggen dat er iedere seconde wel grote wisselingen zijn in dat scherm, maar deze blijft stijf bovenaan staan ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Zhero10 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:29:
[...]

Alvast bedankt voor je hulp :)!

[afbeelding]

Die DiagTrackAotLogger lijkt dus de boosdoener? Al moet ik zeggen dat er iedere seconde wel grote wisselingen zijn in dat scherm, maar deze blijft stijf bovenaan staan ;) .
Ah, je bent slachtoffer van spyware..
...van Microsoft zelf ;) . Die activiteit is gerelateerd aan telemetrie. Je moet het in die richting zoeken.

Probeer het volgende eens?
DiagTrack uitschakelen
Voor wie het wil controleren: DiagTrack (oftewel Diagnostic Tracking Service) heet nu 'Connected User Experiences and Telemetry'. Een mooiere naam voor dezelfde drol. Wil je deze service alsnog of opnieuw uitschakelen? Druk op het toetsenbord de toetscombinatie Windows-toets+R in. Voer in het uitvoeren-vak het commando services.msc in gevolgd door Enter. Zoek in de lijst met services naar Connected User Experiences and Telemetry. Dubbelklik erop en kies Stoppen. Zet het Opstarttype daarna op Uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koningwillem
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-04 12:35
Ik had dus exact hetzelfde probleem maar de oplossing van Nat-Water heeft mijn probleem verholpen, hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Het lijkt bij mij (vooralsnog) niet te helpen helaas, maar ik was nog bezig met de computer te defragmenteren. Weet niet of dat ook veel van de schijf vraagt, kom er nog op terug wanneer dat proces is afgelopen ;) , Bedankt alvast in ieder geval!

Edit: Ook de defragmentatie is nu afgelopen, schijf staat nu rond de 8% *O* . Dankjewel, je bent mijn held van de week :D .

[ Voor 20% gewijzigd door Zhero10 op 12-12-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Ja, defragmenteren is ook een belasting op je schijf natuurlijk :P. Ik had het wel gezien in je 1e screenshot, maar je had er al weken last van en ik hoop dat je niet al weken defragmenteerd.
Wat je verder ook nog kan doen is:

Windows + r, dan 'taskschd.msc' typen. Enter.
Drop down openen: Task-scheduler library - Microsoft - Windows, en dan:
-Bij Customer experience improvement programm alles (consolidator, kernelceiptask, usbceip) uitschakelen
-Bij Autochk 'Proxy' uitschakelen'
-Bij Application Experience ProgramDataUpdater uitschakelen.

(Bovenstaande kan trouwens ook in Windows 7 / 8 )

Je kan voor de grap eens lezen wat die taken inhouden. Weet je meteen hoeveel info je naar MS verstuurt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 12-12-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Defragmenteren wordt door Windows 10 zelf geregeld, hoef je niets handmatigs aan te doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Nou jongens, helaas heeft het feest niet lang mogen duren. Inmiddels is hij bij het opstarten alweer 100% van de schijf aan het gebruiken. Via dat resmon.exe kan ik niks vinden dat een 'grootverbruiker' is: niets blijft bovenaan staan, er zijn constant schommelingen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/6p3woo.png

Hebben jullie nog meer ideeën voor mogelijke oplossingen :'( ?

Edit: Nu staat bijvoorbeeld een hele lijst van Office ertussen, terwijl office niet eens geopend is?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1g3c42.png

Edit 2:

Ik heb een nieuwe 'oplossing' geprobeerd:

Via configuratiescherm > systeem en beveiliging > systeem > geavanceerde systeeminstelling > geavanceerd > virtueel geheugen wijzigen > aangepaste grootte veranderd naar minimaal 8192 (1024x8) en maximaal 16384 (2*8192).

Deze oplossing heb ik hiervan gevonden
After trying stopping and disabling WSearch, superfetch and BIT all worked temporarily. the real culprit seemed to be the pagefile settings. go to control panel/system and security/system/advanced system settings under performance click settings, advanced tab click change, set min to 1024 x your ram to convert to MB and set max to 2 x the min. click set, OK and apply. requires a restart. Stopped my 100% disk usage and windows now loads faster hope this helps.
Kan het kwaad of zou het een oplossing kunnen zijn?

[ Voor 60% gewijzigd door Zhero10 op 17-12-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Je laptop heeft 8GB.

Mijn suggestie zou zijn: Zet de page file op de C schijf volledig uit. op 0 dus.
Installeer Dataram Ramdisk, gebruik deze gratis (maar iets oudere) versie : http://magical.tweakdsl.n...am_RAMDisk_4_4_0_RC33.zip en creeer een ramdisk van 2GB. De nieuwere versies laten je enkel een ramdisk van 1GB maken. En dat is net even te weinig. Dit programma is freeware.

Gebruik mijn how-to video als leidraad wat je verder moet doen. In de video wordt namelijk exact dezelfde versie gebruikt. Als je Windows 10 gebruikt hoef je je niet druk te maken om Frameworks.

Wat is het gevolg. Zonder pagefile geen extra schrijfacties naar de hdd.
Een ramdisk voor de temp files is zorgt ook voor minder schrijfacties naar de hdd.

Verder zou ik nog kunnen suggeren je hibernatie bestand uit te schakelen, scheelt je ook weer schrijfacties naar de hdd. Dit doe je door Command Prompt in administratieve mode te starten en in te tikken:
powercfg.exe /h off

Laat maar even weten of dit allemaal geholpen heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 18-12-2016 00:17 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Dank voor je uitgebreide reactie, ik ga er morgen mee aan de slag!

Inmiddels heb ik een reset gedaan en via de image de laptop weer in originele staat gekregen: nog steeds schijf 100%. Mijn vraag is nou: hoe kan zoiets? Ik ben maar een simpele computerleek, en gebruik de laptop enkel voor office en wat surfen. Ik heb niets geks geïnstalleerd en toch is de computer al zo 'verkracht' :') . Het zou voor een simpele gebruiker toch niet zo moeten zijn dat er allerlei (externe) programma's moeten worden geïnstalleerd en wat vinkjes moeten worden uitgeschakeld om een (hopelijk) normaal functionerende computer te hebben? Of ben ik nou te naief :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In jouw screenshots heb je de kolom 'Kopie' en de kolom 'Bestand'. De kolom bestand geeft aan welk bestand de kopie open heeft. In dit geval is het dus niet Office16 die actief is, maar de CompatTelRunner gebruikt die bestanden.

https://answers.microsoft...85-482f-bb41-5de611cda7f0
Snowwie schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:15:
Je laptop heeft 8GB.

Mijn suggestie zou zijn: Zet de page file op de C schijf volledig uit. op 0 dus.
Installeer Dataram Ramdisk, gebruik deze gratis (maar iets oudere) versie : http://magical.tweakdsl.n...am_RAMDisk_4_4_0_RC33.zip en creeer een ramdisk van 2GB. De nieuwere versies laten je enkel een ramdisk van 1GB maken. En dat is net even te weinig. Dit programma is freeware.

Gebruik mijn how-to video als leidraad wat je verder moet doen. In de video wordt namelijk exact dezelfde versie gebruikt. Als je Windows 10 gebruikt hoef je je niet druk te maken om Frameworks.

Wat is het gevolg. Zonder pagefile geen extra schrijfacties naar de hdd.
Een ramdisk voor de temp files is zorgt ook voor minder schrijfacties naar de hdd.

Verder zou ik nog kunnen suggeren je hibernatie bestand uit te schakelen, scheelt je ook weer schrijfacties naar de hdd. Dit doe je door Command Prompt in administratieve mode te starten en in te tikken:
powercfg.exe /h off

Laat maar even weten of dit allemaal geholpen heeft.
toon volledige bericht
Leuk maar niet meer dan een workaround voor dit probleem, waar bovendien sommige apps en spellen ook weer moeite mee hebben.

[ Voor 63% gewijzigd door Ramon op 18-12-2016 08:21 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zhero10 schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:32:
...Inmiddels heb ik een reset gedaan en via de image de laptop weer in originele staat gekregen: nog steeds schijf 100%. Mijn vraag is nou: hoe kan zoiets?.. .
't Zijn de na-weeën van de upgrade naar windows 10. Als je de computer gewoon een half uurtje aan laat staan dan is het over. Als je telkens opnieuw gaat installeren, komt het steeds terug

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ramon schreef op zondag 18 december 2016 @ 08:16:
[...]
Leuk maar niet meer dan een workaround voor dit probleem, waar bovendien sommige apps en spellen ook weer moeite mee hebben.
Dat heet geen 'workaround' maar optimalisatie.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Snowwie schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:56:
[...]

Overbodige onzin, lost het probleem niet op en daarom een workaround.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Tsurany schreef op maandag 19 december 2016 @ 01:01:
[...]

Overbodige onzin, lost het probleem niet op en daarom een workaround.
De door mij genoemde activiteiten kunnen een harde schijf aardig goed bezig houden.
- Temp files schrijven/deleten
- Hibernatie bestand beschrijven bij elke sleepmode
- Paging is nog wel de ergste hdd vretert....

Zeg dus niet dat deze zaken de computer behoorlijk kan vertragen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Snowwie schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:56:
[...]

Voor w98 en w95 was het wellicht een optimalisatie, maar voor alle windows versies daarna is het echt geen optimalisatie meer, eerder een probleem aangezien je gewoon 2GB ram aan je systeem onttrekt.

Zoals al eerder gezegd : Gewoon laten uitratelen, dit zijn voornamelijk updates en windows search etc die alles wil gaan indexeren.Heb je altijd met een nieuwe installatie want die loopt altijd achter qua updates.

Als hij uitgerateld is dan moet het in principe niet meer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiorcGeal
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:05
Ik had hetzelfde probleem bij twee laptops thuis en twee pc's op het werk. De laptops waren geüpgraded vanaf windows 8.1. De systemen op het werk waren nieuw.

Ik heb ook gestoeid met superfetch en andere op het internet aangedragen oplossingen. Niets hielp. De enigste oplossing was overstappen op een SSD. De toegepaste HDD's waren dermate langzaam dat de belasting op 100% uitkwam. Na het upgraden komt het niet eens in de buurt van de honderd procent.

Iets meer geld uitgeven en een SSD aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gomez12 schreef op maandag 19 december 2016 @ 02:16:
[...]

Voor w98 en w95 was het wellicht een optimalisatie, maar voor alle windows versies daarna is het echt geen optimalisatie meer, eerder een probleem aangezien je gewoon 2GB ram aan je systeem onttrekt.

Zoals al eerder gezegd : Gewoon laten uitratelen, dit zijn voornamelijk updates en windows search etc die alles wil gaan indexeren.Heb je altijd met een nieuwe installatie want die loopt altijd achter qua updates.

Als hij uitgerateld is dan moet het in principe niet meer voorkomen.
2GB aan een systeem onttrekken is vandaag de dag een lachertje. Beetje tweaker heeft minimaal 8GB ram, de meesten zelfs 16GB en ik heb zelf nota bene 64GB ram.

Niet laten uitratelen. Het ratelt om een aantal redenen. En die redenen kunnen 1 van bovengenoemde feiten zijn. Ze uitschakelen kan nooit kwaad.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Snowwie schreef op maandag 19 december 2016 @ 03:11:
[...]

2GB aan een systeem onttrekken is vandaag de dag een lachertje. Beetje tweaker heeft minimaal 8GB ram, de meesten zelfs 16GB en ik heb zelf nota bene 64GB ram.

Niet laten uitratelen. Het ratelt om een aantal redenen. En die redenen kunnen 1 van bovengenoemde feiten zijn. Ze uitschakelen kan nooit kwaad.
Tuurlijk, een kwart van het geheugen wegtrekken is een lachertje... Helemaal als het om geen goede reden is.

Weet je wat anders ook heel goed werkt, een RAM-drive maken van 50 gig en daar bij het opstarten je hele windows op kopieren.
Of anders moet je even wat gaan klooien met je config.sys en je himem.sys settings...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Gomez12 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:49:
[...]

Tuurlijk, een kwart van het geheugen wegtrekken is een lachertje... Helemaal als het om geen goede reden is.

Weet je wat anders ook heel goed werkt, een RAM-drive maken van 50 gig en daar bij het opstarten je hele windows op kopieren.
Of anders moet je even wat gaan klooien met je config.sys en je himem.sys settings...
Beter gewoon investeren in SSDtje :p

Wel bezar, geen idee waarom windows in idlestand zoveel tmp files zit te schrijven. Je moet eens op die screens zien. Bijna 90MBs gaat verloren aan temp files schrijven.
Ik zelf heb hier ook nog reserve pctje staan met oude normale hdd in en die doet dat totaal niet. (Ook windows 10)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik zou het volgende doen:
  1. Indien mogelijk investeren in een SDD en de 1TB als datadisk gebruiken (Ergens anders in de laptop bouwen of als dat niet kan op eBay voor € 8,00 een USB 3.0 behuizing kopen)
  2. Een schoen installatie doen met een officiële Microsoft ISO (Die kan je zelf maken met de Microsoft MediaTool).
  3. De pure drivers downloaden van de Dell website en dus niet al die extra programmaatjes (Dell hulp, driver, etc. tooltjes).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gomez12 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:49:
[...]

Hè wat zijn we weer lekker sarcastisch vandaag. }:|

Een kwart van het geheugen wegtrekken is totaal geen probleem. Als je 8GB geheugen hebt en een laptop met een 2,5" hdd waarbij de hdd constant aan het ratelen is en 80% van het geheugen uit z'n neus zit te vreten dan zie ik geen reden waarom ik niet een deel van dat ongebruikt geheugen zou willen gebruiken om de hdd te ontzien. Het verder uitschakelen van de swap/page file moet ook prima werken aangezien 8GB normaal gesproken genoeg is. Toen ik mijn Core2quad Q6700 met 8GB geheugen nog had heb ik jaren gewerkt met een ramdisk van 2GB en geen pagefile. Werkte als de tiereliere. En dan nog de hiberatie. Elke keer als computer in slaapstand gaat kopieert ie de inhoud van het geheugen naar de hdd. Ook al zijn het maar een paar honderd MB toch moet de hdd weer aan de slag. Zet het dan gewoon uit, of, als je je laptop een tijdje niet gebruikt zet gewoon de hele laptop uit.

TS zegt schijft is 100% bezig, dus ik kom met 3 voorstellen die dit symptoom kunnen verminderen. En dan kom jij met een compleet offtopic reactie als "Weet je wat anders ook heel goed werkt, een RAM-drive maken van 50 gig en daar bij het opstarten je hele windows op kopieren.". Nee, daar zit de TS op te wachten. :N

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Even een update. Het opnieuw installeren via de image en het uitschakelen van zaken als windows search lijken uiteindelijk geholpen te hebben. De schijf zit nu constant rond de 10%. Voorlopig kijk ik het zo nog eventjes aan en hoop ik dat het zo blijft :P . Iedereen in dit topic in ieder geval ontzettend bedankt voor de hulp en de aangedragen oplossingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri2004!
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-10-2018
ik heb dezelfde laptop met de zelfde problemen ik heb hem 3 keer gereset en alles verwijderd. alle programma's reageren niet bij het opstarten of crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri2004!
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-10-2018
welke update bij mij heeft geen update geholpen en dell weet ook niet wat ze ermee aanmoeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 20:41
Heb hetzelfde probleem gehad met inderdaad nat-water, een Dell Inspiron 3558 met 1TB hard disk. Altijd stond die harde schijf maar te ratelen en dan ging je kijken in task manager MAAR daar kwam ik niet verder dan 1% en waar die andere 99% bleef, geen idee. Opnieuw installeren van Windows 10 met alle patches, drivers Dell updaten, swap uitzetten, superfetch uitschakelen niets, maar dan ook niets werkte. Na ieder boot was het 100% schijf in gebruik. Na verloop van tijd ging hij wel terug naar 'normaal' maar de eerste 10 / 20 minutes was er gewoon niet mee te werken. Uiteindelijk Windows 10 vervangen door Ubuntu 18.04 en afgelopen weekend naar 18.10 en nu draait de Dell laptop als een zonnetje maar waarom hij onder Windows 10 niet vooruit te branden was, geen idee......

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
Als niets meer helpt :

Ik loste dit al meermaals op door op onderstaande link een "cleane" Windows 10 te downloaden.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Deze maakt gewoon een "kale" USB Windows 10 installatie-stick aan, waarmee je alles van 0 kan installeren door van de USB te booten. Ben je meteen van alle meegeleverde ongebruikte ditjes en datjes af. Bij sommige laptops moet je dan soms nog wel enkele drivers gaan downloaden bij de fabrikant.

Maak wel even een backup van je eventuele data voor je dit doet, want de stick maakt alles leeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Een 5400RPM HDD voor je OS en data is tegenwoordig ook wel een beetje krap qua IO voor de gemiddelde gebruiker. Zodra de deze begint te updaten incl. all bloatware die er standaard op staat dan blijft die disk wel enige tijd ratelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 12:16

TheVMaster

Moderator WOS
Joeri2004! schreef op Wednesday 24 October 2018 @ 09:46:
ik heb dezelfde laptop met de zelfde problemen ik heb hem 3 keer gereset en alles verwijderd. alle programma's reageren niet bij het opstarten of crashen.
Nergens voor nodig om een 2-jaar-oud topic uit de sloot te halen. Maak svp de volgende keer even een nieuw topic aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Soms kan een nieuwe laptop ook met een mindere/kapotte/slecht presterende harde schijf meegeleverd zijn.
Misschien is het handig om er een SSD in te zetten (Wat hierboven al werd aangegeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1143895

Hoi,
Ik heb een lenovo G50 (intel inside core i5) (inmiddels 3 jaar oud) en deze is sinds een maand ook ontzettend traag. Schijf is constant 100% en geheugen 80% terwijl ik vorige week nog alle bestanden die ik niet nodig heb, verwijderd heb. Als ik de stappen van Nat-water volg, loop ik op een gegeven moment vast. Ik krijg namelijk een andere schijf-activiteit (heb een screenshot gemaakt maar krijg deze niet bijgevoegd (kopiëren plakken lukt niet, hoe doe ik dit?)

Zou iemand mij kunnen helpen met het verhelpen van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 12:16

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 1143895 schreef op Friday 23 November 2018 @ 14:55:
Hoi,
Ik heb een lenovo G50 (intel inside core i5) (inmiddels 3 jaar oud) en deze is sinds een maand ook ontzettend traag. Schijf is constant 100% en geheugen 80% terwijl ik vorige week nog alle bestanden die ik niet nodig heb, verwijderd heb. Als ik de stappen van Nat-water volg, loop ik op een gegeven moment vast. Ik krijg namelijk een andere schijf-activiteit (heb een screenshot gemaakt maar krijg deze niet bijgevoegd (kopiëren plakken lukt niet, hoe doe ik dit?)

Zou iemand mij kunnen helpen met het verhelpen van dit probleem?
Wat snap je niet aan deze reactie van mij (twee reacties boven die van jou?) : JackSparrow in "[Windows 10] Nieuwe laptop is ontzettend traag: schijf 100%"

Maak gewoon even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.