Beste mensen, Ik moet kiezen tussen pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3466C16 en pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 Welke ram is de beste keuze? Ik ga gamen en ook af en toe als hobbie videos editen. Ik weet dat er meerdere ram topics zijn, maar ik moet specifiek weten welke van deze 2 het beste is om te gebruiken.
Tja, die van 3466 is in principe sneller, wat is je systeem, want voor hetzelfde geld wordt er niet eens hoger dan 2133 Mhz ondersteund
De ram van 113 euro heeft een iets hogere snelheid door de 3,466GHz terwijl de andere 3,2Ghz heeft.
Hangt af van welk moederbord/processor je hebt, dan snelst mogelijk nemen.
Hoeft niet perse natuurlijk, maar dan haal je wel alles uit je pc.
Hoeft niet perse natuurlijk, maar dan haal je wel alles uit je pc.
[ Voor 32% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 12-12-2016 15:44 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Hey bedantkt voor de snelle reactie, ik heb een msi gaming m7 moederbord, i7 7700k(schaf ik in januari aan) en een 980ti van msi. 4x4gb 3466 is dus beter als 2x8gb 3200?
De één is een kit van twee ram sticks, de ander een kit van vier. Laat daar de keuze van afhangen (wil je bijvoorbeeld de mogelijkheid hebben later meer bij te plaatsen?).
Er is geen waarneembaar snelheidsverschil, behalve in heel specifieke geheugenbenchmarks, als je ook nog eens flink gaat overklokken.
Er is geen waarneembaar snelheidsverschil, behalve in heel specifieke geheugenbenchmarks, als je ook nog eens flink gaat overklokken.
heyhey, nee tegen de tijd dat ik de ram upgrade ga ik een heel nieuw setje kopen van 32gb, dus qua upgrade mogelijkheden maakt het niet uit. HEt gaat mij er echt om welke 16b sneller is. de 4x4 3466 of de 2x8 3200. Ik lees online namelijk heel veel gemixte reviews/meningen dus ik weet echt niet wat ik moet xdthomas_n schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:45:
De één is een kit van twee ram sticks, de ander een kit van vier. Laat daar de keuze van afhangen (wil je bijvoorbeeld de mogelijkheid hebben later meer bij te plaatsen?).
Maakt qua snelheid geen enkel verschil in games of andere normale software.zar schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:47:
[...]
heyhey, nee tegen de tijd dat ik de ram upgrade ga ik een heel nieuw setje kopen van 32gb, dus qua upgrade mogelijkheden maakt het niet uit. HEt gaat mij er echt om welke 16b sneller is. de 4x4 3466 of de 2x8 3200. Ik lees online namelijk heel veel gemixte reviews/meningen dus ik weet echt niet wat ik moet xd
maar ik las dus ergens dat 2x8 soms sneller is dan 4x4 of andersom of dat 4x4 minder efficient werkt of zoiets, ik raakte er heel erg in verward. Maar als ik je goed begrijp, maakt het dus geen verschil voor mij, of ik nou 4x4 doe of 2x8 (de 4x4 zou zelfs iets sneller zijn ivm met de hogere speed)?thomas_n schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:49:
[...]
Maakt qua snelheid geen enkel verschil in games of andere normale software.
Zou even checken bij de mobo-fabrikant welk geheugen ondersteund wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 12-12-2016 15:52 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
dit heb ik van de msi website: Supports DDR4-3600+(OC) MemoryOgWok schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:51:
Zou even checken bij de mobo-fabrikant welk geheugen ondersteund wordt.
DDR4 Boost: Give your DDR4 memory a performance boost
De 4x4 bestaat vooral voor mensen die quad-channel geheugen willen gebruiken, maar dat ondersteund jouw processor toch niet. 2x8 is precies even snel, laat upgrade-mogelijkheden open én is makkelijker door te verkopen als je er later weer vanaf wil.
daar heb je een goed punt! Aangezien er geen verschil is, en 2x8 makkelijker door te verkopen is en upgrade mogelijkheden open laat.. ga ik maar voor de 2x8. Super bedankt voor de hulpthomas_n schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:53:
De 4x4 bestaat vooral voor mensen die quad-channel geheugen willen gebruiken, maar dat ondersteund jouw processor toch niet. 2x8 is precies even snel, laat upgrade-mogelijkheden open én is makkelijker door te verkopen als je er later weer vanaf wil.
Dat zou ik ook doen, over een paar jaar heeft niemand nog zin in reepjes van 4GB.zar schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:56:
[...]
daar heb je een goed punt! Aangezien er geen verschil is, en 2x8 makkelijker door te verkopen is en upgrade mogelijkheden open laat.. ga ik maar voor de 2x8. Super bedankt voor de hulp.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Pagina: 1