Toon posts:

Powercolor Geforce 2 GTS Pro 32/64MB TV-out?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de 32 mb of de 64 mb versie wil kopen, zouden jullie je ervaringen met deze kaart willen delen en de volgende vragen willen beantwoorden?
(Ik heb trouwens al op dit forum gezocht en ook op die site van powercolor dus kom aub niet met die opmerkingen.)
Graag alleen ervaringen met deze kaart en niet over andere kaarten. Daar heb ik niet zo veel aan.
Ik weet ook dat dit een opgevoerde GTS is en niet een echte pro.
Maar ik wil alleen een paar specifieke dingen bezig, vooral over welke TV-out chip die heeft.

Thanks!

7 vragen over de 32MB Powercolor GTS Pro TV-out

1. Hoeveel ns seconden zit er op de 32MB Powercolor GTS Pro TV-out?.
2. Tot hoever kan je het geheugen van de 32MB Powercolor GTS Pro TV-out overclocken?
3. Welke TV-out chip zit er de 32MB Powercolor GTS Pro TV-out? (BT868/9 of de CH700x)
4. Hoe werkt TV-tool met deze kaart?
5. Wat is het verschil in fps (Quake) danwel score (3dMark) bij alleen het overclocken van
het geheugen?
6. Op welke maximale AGP-bus snelhied (bijv 100 mhz) werkt deze kaart nog stabiel?
7. Waarom heb jij voor de 32MB gekozen ipv voor de 64MB versie?

8 vragen over de 64MB Powercolor GTS Pro TV-out

8. Hoeveel ns seconden zit er op de 64MB Powercolor GTS Pro TV-out?
9. Tot hoever kan je het geheugen van de 64MB Powercolor GTS Pro TV-out overclocken?
10. Welke TV-out chip zit er de 64MB Powercolor GTS Pro TV-out? (BT868/9 of de CH700x)
11. Hoe werkt TV-tool met deze kaart?
12. Wat merk je van de extra 32 MB op dit kaartje in bijvoorbeeld Quake/UT/CS/3dMark??
13. Wat is het verschil in fps (Quake) danwel score (3dMark) bij alleen het overclocken van het geheugen?
14. Op welke maximale AGP-bus snelhied (bijv 100 mhz) werkt deze kaart nog stabiel?
15. Waarom heb jij voor de 64MB gekozen ipv voor de 32MB versie?

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15
De 32 mb versie is volgens mij geen pro, omdat er alleen pro's met 64 mb zijn.

Enne, je moet alle < en > tekjentjes ff vervangen door [ en ]

Verwijderd

Ik kan je vraag niet helemaal beantwoorden omdat ik vrijwel nix van die kaart afweet, wat ik wel weet is dat powercolor kaartjes vaak retour komen wegens slechte werking...
Je kan naar mijn mening beter iets meer betalen voor een ander merk met een geforce gts chip...

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
http://210.66.3.2/web/product_inside.asp?prd_id=CGTS2PRO

ff zoeken, kost minder tijd dan al die vragen intikken

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik dit poste heb ik al op de site van Powercolor gekeken en ook al op dit forum gespeurd. Ik kon dus niet de informatie vinden die ik zou willen (die 15 vragen dus).
Wel bedankt dat jullie zo snel reageren :)

Verwijderd

Volgens mij is het geen Pro, eerder een opgeschroefde Gts.

Verwijderd

Powecolor komt in elke test het langzaamste uit de bus.
Het is ook een B-merk (heb ik ergens gelezen.)
Asus is een beter merk.

Verwijderd

Gainward Cardexpert Gts2pro 64Mb/400
Golden Sample 559,- !
Krijg hem morgen binnen !

Verwijderd

Topicstarter
Graag alleen ervaringen met deze kaart en niet over andere kaarten. Daar heb ik niet zo veel aan.
Maar ik wil alleen een paar specifieke dingen bezig, vooral over welke TV-out chip die heeft.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik heb 8 x 5.5 samsung ddr shippies op mijn plankje zitten en er zit een bt869 krf tv uit dingetje op.
Ik heb hem zonder xtra koeling op 220/405 gehad....en waar dat verhaal vandaan komt dat er geen pro chippie op zit????
Er staat toch duidelijk pro op de gpu als je de fan er af pluk dusssss.....en volgens mij mag je zo`n kaart anders officieel niet verkopen als pro in dit land van regeltjes. 8-)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 13:52 schreef Sideburnn het volgende:
Ik heb 8 x 5.5 samsung ddr shippies op mijn plankje zitten en er zit een bt869 krf tv uit dingetje op.
Ik heb hem zonder xtra koeling op 220/405 gehad....en waar dat verhaal vandaan komt dat er geen pro chippie op zit????
Er staat toch duidelijk pro op de gpu als je de fan er af pluk dusssss.....en volgens mij mag je zo`n kaart anders officieel niet verkopen als pro in dit land van regeltjes. 8-)
Yo thanks, hier heb ik wel wat aan. :)

Verwijderd

Ik heb hem ook en ben er erg tevreden over.
En loopt lekker op 220 / 400 en, voor die prijs hoef je het niet te laten.
De tvout gebruik ik niet en kan ik dus niets over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook hoe de TV-out is van deze kaart (met TV-tool bijvoorbeeld)?

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 12:23 schreef October-Rust het volgende:
:) tis dus wel een pro ik heb hem ook, alleen het geheugen is gewoon van een gts... chip = pro (ik krijg hem makkelijk op 250 ipv 200 mhz :) :) )

Verwijderd

Ik weet wel dat die Powercolor kaarten een slecht beeldsignaal leveren. Ze zijn wel snel, gebruiken immers reference design van nvidia, maar op monitoren >= 19" krijg in je in 2D relatief slecht beeld. En TV-out is alleen echt goed zonder zwarte balken op Elsa, Matrox en Ati kaarten.

Verwijderd

Ik heb ook die powercolor 32mb.
Waarom die? Hij was goedkoper en ik denk niet dat 64 mb. voorlopig nodig is voor games.

Verder klokt ie bij mij 235/400 zonder problemen.

Ik had ook slecht beeld met de tv-out, maar met tvtool wordt het beeld al VEEEEEEL beter.
Maar meer kun je volgens mij zowiezo niet uit een tv halen.

Geheugen is Samsung 5,5 ns.

Het is een Pro.

Ik heb mijn comp op 133 MHz staan. Ik weet niet wat de agp voor snelheid heeft, maar hij staat wel op 4xagp op mijn MSI.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
is de leadtek niet veel aantrekkelijker? die is 368,- ipv 365,- van de powercolor, leadtek heeft dacht ik toch wel wat meer naam op gebied van overklokken. deze heeft 5.5 ns geheugen. ik heb iemand horen zeggen dat ie hem in iedergeval al op 400 mhz heeft draaien maar nog niet hoger geprobeert.

ik zie geen reden om die powercolor te nemen, mischien dat je een powercolor bij de locale computerboer kan krijgen maar volgens mij rechtvaardigd die 2 tientjes meer dan voor de leadtek wel.

ik heb et nie zo op powercolor, bij veel gts kaartjes hadden ze verkeerde bios bij de kaart gelevert de core draaide op 100 mhz ofzo ipv 200, niet echt professioneel. verder heb ik veel slechte overclock ervaringen gehoort. kan zijn dattet bij de pro anders is hoor maar ze zijn mischien niet voor niks weer zo goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 09:48 schreef ajay het volgende:

Ik had ook slecht beeld met de tv-out, maar met tvtool wordt het beeld al VEEEEEEL beter.
Hey, dus met TV-tool werkt ie gewoon goed??
En hoe zit het met je beeldkwaliteit op je monitor?

Verwijderd

Mooi beeld zowel 2d als 3d. Heb een 17" monitor eraan hangen. Lekker rustig. Scherp ook. Ik heb in mijn andere computer een MAtrox Mystique 220 en die geeft niet een beter beeld (vind ik).
Pagina: 1