Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: Kun je een HP Spectre vanaf USB opnieuw installeren zonder dat hij zoekt naar touchpad?

Het gaat om HP Spectre X360 13-4110nd, Windows 10 en gebruikmakend van recovery-USB van HP.

Casus:
Ik heb mijn HP Spectre waarschijnlijk de vernieling in geholpen en wel in 3 stappen:
1. Een glas thee over de laptop uitgegoten.
2. Laptop razendsnel geopend om schade te beperken. Daarbij iets gedaan waardoor connector van touchpad niet meer gelockt wordt aan moederbord (klemmetje werkt niet meer, waardoor kabel touchpad los blijft zitten). Vervolgens werkte laptop wel weer, m.u.v. touchpad (vervelend, maar niet problematisch gezien externe muis en touchscreen).
3. Onlangs vanwege andersoortig probleem laptop terug willen zetten naar fabrieksinstellingen. Daarbij foutmelding. Daardoor recovery vanaf HP-recovery-USB. Wederom een foutmelding in de loop van het proces: 0xc0000225 "A required device isn't connected or can't be accessed".

Ik vermoed dat de herinstallatie stokt doordat er geen connectie met het touchpad gemaakt kan worden.

Mijn vraag is dus: kan ik bij de herinstallatie omzeilen dat de laptop op zoek gaat naar het touchpad? Of is hij definitief ter ziele?

Ik hoop dat er iemand is die raad weet. Bij voorbaat dank daarvoor!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

Als je vanaf een HP Recovery USB kan installeren, dan zou je ook een andere versie van Windows of desnoods Ubuntu kunnen installeren. Wellicht zoekt de HP recovery naar dat device, de 'gewone' windows 10 zal dat niet doen aangezien tijdens de installatie pas devices gaat zoeken, en niet drivers gaat installeren voor iets wat hij niet kan vinden.

Groet en succes van een andere 4110nd gebruiker :)

[ Voor 7% gewijzigd door tomic op 12-12-2016 14:06 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

En als je 'm nu terug open doet en het kabeltje van het touchpad met een stukje tape vastplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Kun je het touchpad uitzetten in de bios?