Keyboard laten vervangen van MBP 15" 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 09:32
Hey guys,

twee toetsen (C, E) op mijn Macbook Pro 15" uit 2012 (non-retina) werken helaas niet meer zo goed. Ik vermoedde dat het probleem vuil was en had daarvoor de keycaps verwijderd, schoongemaakt en vervangen. Helaas verhielp dat het probleem helaas niet. In verband met verkoop ben ik genoodzaakt dit probleem te fixen en ik denk dat het toetsenbord nu dus vervangen moet worden.

Ik durf veel te doen en heb al een aantal keer de Macbook open geschroefd, maar als ik kijk wat er gedaan moet worden om het toetsenbord te vervangen.. laat maar.

Mocht het inderdaad 't beste zijn om het toetsenbord te laten vervangen, waar kan ik dit het beste doen? Logischerwijs wil ik hier niet de halve verkoopwaarde insteken, maar wil ik wel garantie dat het goed zit. Oftewel: betaalbare kwaliteit reparatie.

Wie heeft er een adresje waar ik dit zou kunnen laten doen? Zelf kom ik uit Dordrecht en wil gerust tot een uur rijden als het a la minute geregeld kan worden. Anders opsturen (wat ook een angstpuntje is, uiteraard..).

Wie o wie heeft er advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:13
In dit geval kan je inderdaad het beste het gehele toetsenbord laten vervangen. Dit zit met popnagels vast dus is best een flinke klus om dit los te trekken en het nieuwe toetsenbord te monteren. Apple zelf doet ook alleen maar topcase replacements. Heb je de US of EU layout (staand of liggende Enter).

Ik woon zelf in Amsterdam en ken hier lui dit die uiterst secuur voor pakweg €75 doen. Het is overigens wel 1-2 uurtjes werk dus 'a la minute' wordt sowieso lastig.

[ Voor 9% gewijzigd door Idutchman op 13-12-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Idutchman schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:56:
In dit geval kan je inderdaad het beste het gehele toetsenbord laten vervangen. Dit zit met popnagels vast dus is best een flinke klus om dit los te trekken en het nieuwe toetsenbord te monteren. Apple zelf doet ook alleen maar topcase replacements. Heb je de US of EU layout (staand of liggende Enter).

Ik woon zelf in Amsterdam en ken hier lui dit die uiterst secuur voor pakweg €75 doen. Het is overigens wel 1-2 uurtjes werk dus 'a la minute' wordt sowieso lastig.
Het betreft de US-layout met liggende enter. Als het probleem voor €75 opgelost kan worden is dat top. 2 uur werk is geen probleem als ik een fatsoenlijke zitplek heb, waar ik met mijn andere laptop kan zitten :) Het is vooral dat ik niet twee keer op-en-neer naar Amsterdam hoef. Verzenden vind ik niet echt prettig met zo'n duur product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:16
Na een val op hard beton, had ik een deuk in mijn mid-2012 13-inch Macbook pro behuizing.
Op ebay een "nieuwe" top-case gekocht, en hele handel over gezet.
Geen popnagel gezien, wel heeeeeel veel schroefjes in het frame van het keyboard,
zoveel schroefjes dat je effe moet pauzeren, omdat je door de schroefjes het bos niet meer ziet.
e.e.a. is prima te doen, pas wel op dat je de verschillende (flat) kabels netjes los maakt en niet afscheurt.
YouTube: Macbook Pro 15" A1398 Keyboard Replacement

[ Voor 11% gewijzigd door Bushie op 13-12-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Bushie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:16:
Na een val op hard beton, had ik een deuk in mijn mid-2012 13-inch Macbook pro behuizing.
Op ebay een "nieuwe" top-case gekocht, en hele handel over gezet.
Geen popnagel gezien, wel heeeeeel veel schroefjes in het frame van het keyboard,
zoveel schroefjes dat je effe moet pauzeren, omdat je door de schroefjes het bos niet meer ziet.
e.e.a. is prima te doen, pas wel op dat je de verschillende (flat) kabels netjes los maakt en niet afscheurt.
YouTube: Macbook Pro 15" A1398 Keyboard Replacement
Dat is een topcase in het geheel vervangen. Het gaat nu op enkel het toetsenbord. Dit blijft voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Vilscon schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:10:
[...]

Het betreft de US-layout met liggende enter. Als het probleem voor €75 opgelost kan worden is dat top. 2 uur werk is geen probleem als ik een fatsoenlijke zitplek heb, waar ik met mijn andere laptop kan zitten :) Het is vooral dat ik niet twee keer op-en-neer naar Amsterdam hoef. Verzenden vind ik niet echt prettig met zo'n duur product..
Allright. Je kan 'm bereiken op 0629538696. Hij is van www.ifixonwheels.nl of https://www.facebook.com/ifixonwheels/ (website wordt op dit moment vernieuwd). Geef 'm een belletje, dan hoor je wel hoe of wat. :)

Vermeld dat je komt via Stefan van www.macvoorminder.nl en dat het een US toetsenbord is ;)

Hoop dat het helpt!

[ Voor 8% gewijzigd door Idutchman op 13-12-2016 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
Of bel ff het nummer van Apple care en vraag wat een accu replacement kost. Hint: het is minder dan een nieuwe topcase!

Ik zou dat even doen als ik jou was aangezien een volledige rplacement van de topcase (inclusief accu) normaal pauperduur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
supersnathan94 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:57:
Of bel ff het nummer van Apple care en vraag wat een accu replacement kost. Hint: het is minder dan een nieuwe topcase!

Ik zou dat even doen als ik jou was aangezien een volledige rplacement van de topcase (inclusief accu) normaal pauperduur is.
Waarom is dit relevant? Ik heb geen nieuwe accu nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
Vilscon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:36:
[...]

Waarom is dit relevant? Ik heb geen nieuwe accu nodig..
Omdat de accu vervangen inhoud dat de hele topcase vervangen moet worden, maar ze hier de prijs van de topcase niet in meenemen. Je krijgt volgens mij ruim €100 kortig op de topcase als je de accu laat vervangen. Daarom gaf ik dit even door aangezien het dan voor €125-150 allemaal direct zgan is. Alleen logicboard en scherm zijn dan nog hetzelfde en voor zo'n klein bedrag is dat natuurlijk wel de moeite waard. Dat is in de verkoopwaarde wel terug te halen.

Edit:

En ik zie nu dat het de non retina versie is. Dan gaat dit helaas niet op nee. Dan is €75 voor een nieuw keyboard wel okee, maar nog steeds: ff contact met Apple opnemen kan geen kwaad.

[ Voor 13% gewijzigd door supersnathan94 op 14-12-2016 23:47 ]

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:34
Goeie tip @supersnathan94.

Ik heb last van een 'sticky' toetsenbord van mijn mbpr 2012. Betekend dat als ik de accu (inmiddels wel aan vervanging toe) a € 209,00 laat vervangen, mijn topcase (incl. toetsenbord) ook mee vervangen wordt?

(sorry voor het deels topic kapen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Het is zelf te doen alleen zitten er echt ontiegelijk veel schroeven in de macbook om het toetsenbord vast te houden. Ik meen 50 of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:16
Alle omcirkelde zijn de schroefjes
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/AHQGBPhMtNbTmOJv.huge

[ Voor 18% gewijzigd door Bushie op 16-12-2016 12:18 ]

Pagina: 1