Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2012 R2 Core] DHCP scoop is uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:14
Ik heb mijn AD, DHCP opgezet en ingesteld in GUI.
DHCP scoop heb ik aangemaakt en geactiveerd.

Toen ik naar Core ging werkt DHCP niet op de cliënt (win10).
Ik ben bang dat mijn Scoop uitgeschakeld is.

Review QNAP TS-230 NAS

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Werkte DHCP eerst wel dan? En wat heb je zelf al aan debugging gedaan c.q. gevonden om je probleem op te lossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je bent er bang voor, maar heb je dat ook gestaafd? Neem http://windowstechblog.nl...-dhcp-server#.WE6aLzHsfig eens door voor wat tips en know how.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Je zegt dat je de scope geactiveerd hebt, heb je de server ook geautoriseerd in je domein?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dutchredgaming schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:19:
Ik ben bang dat mijn Scoop uitgeschakeld is.
En wat is je vraag nu?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dutchredgaming
Sorry voor mijn late reactie.

Ik heb eerst DHCP geïnstalleerd en AD in gui en daarna naar core.
Ik zag wel als ik de server opstart in gui dat de scoop deactivated was.

Alles werkt op mijn client wanneer de server nog gui had, maar nu krijg ik alleen 169.254 op mijn client: APIPA

Review QNAP TS-230 NAS

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Geef je werkplek even een ip in dezelfde range als je server. Instaleer de DHCP managementtool op je werkplek en kijk wat er aan de hand is dan....

Manage a Server Core Server

Optie 1.3 dan...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dutchredgaming
Ik start net Windows 10 client, core server en net schoongeïnstalleerde Win server 2012 R2 Gui en nu werkt DHCP wel.

Review QNAP TS-230 NAS

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:33

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je geeft niet echt veel informatie en niet heel erg leesbaar. Leg nu eens goed uit wat je hebt gedaan.
Wat ik er van begrijp:
Je hebt Win 2012 geïnstalleerd met de volledige GUI.
Je hebt daarna DHCP service op die server geconfigureerd en vervolgens de server ingrsteld om zonder GUI te starten.
Je hebt tijdens het werken in de GUI getest en DHCP leek toen te werken en na het verwijderen van de GUI lijkt DHPC geen adressen meer uit te delen?

Wat je kunt doen is je server core instellen zodat dez remote gemanaged kan worden. Daarna de RSAT tools downloaden en installeren op je werkstation. Daarmee kun je verbinden naar de DHCP service op je core machine en dan alsnog bekijken of alles werkt zoals je denkt dat het zou moeten werken.
Als je geen DHCP adrres krijgt op je Windows 10 werkstation dan kun je for the time being even een vast adres instellen.

Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Dutchredgaming
ElCondor schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:24:
Je geeft niet echt veel informatie en niet heel erg leesbaar. Leg nu eens goed uit wat je hebt gedaan.
Wat ik er van begrijp:
Je hebt Win 2012 geïnstalleerd met de volledige GUI.
Je hebt daarna DHCP service op die server geconfigureerd en vervolgens de server ingrsteld om zonder GUI te starten.
Je hebt tijdens het werken in de GUI getest en DHCP leek toen te werken en na het verwijderen van de GUI lijkt DHPC geen adressen meer uit te delen?

Wat je kunt doen is je server core instellen zodat dez remote gemanaged kan worden. Daarna de RSAT tools downloaden en installeren op je werkstation. Daarmee kun je verbinden naar de DHCP service op je core machine en dan alsnog bekijken of alles werkt zoals je denkt dat het zou moeten werken.
Als je geen DHCP adrres krijgt op je Windows 10 werkstation dan kun je for the time being even een vast adres instellen.

Succes!
Sorry voor de onduidelijkheid, maar wat je begreep was wel mijn probleem.
Ik denk dat de server even de tijd nodig heb om IP-adressen uit te delen

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1